paracetamol?

paracetamol mag toch gewoon tijdens de zwagerschap?

ik heb enorme hoofdpijn maar begon ineens enorm te twijfelen :oops:

Onlangs is er een bericht gekomen dat het niet verstandig is…

hmm dan maar gewoon even afzien :?

Paracetamol is het enige wat tijdens een zwangerschap mag, maar dan wel in mate.

Je kan dan volgens mij wel beter maar 1 tablet per keer nemen en dan minimaal 4 uur ertussen laten. En niet langer dan een week achter elkaar dagelijks gebruiken.

@Sweet-Love wrote:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3361535/2012/12/11/Geen-paracetamol-tijdens-zwangerschap.dhtml
In dat artikel gaat het over regelmatig innemen!

Dus even een dagje paracetamol vanwege hoofdpijn of rugpijn dan kan geen kwaad.

Ja mag hoor, op advies van de gyn mocht ik vanwege mn bekkeninstabiliteit 6 per dag… uiteidnelijk niet gedaan omdat je de oorzaak er niet mee wegneemt, maaroke…

Probeer eens een nat washandje op je hoofd (misschien ook in combinatie met paracetamol).

@Sweet-Love wrote:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3361535/2012/12/11/Geen-paracetamol-tijdens-zwangerschap.dhtml

Echt weer 1 van de fijne paniek zaaiende artikelen over zwanger worden/ zijn. Doet me denken aan: “27 % meer kans op zwangerschaap bij meer dan 3 koppen thee per dag” (zonder dat andere leefstijlfactoren worden meegenomen) of “twee keer zo snel zwanger als je dagelijks tanden stookt”. Er staat: Door het regelmatig innemen van de pijnstiller lopen zwangeren verhoogd risico op het krijgen van jongetjes met niet ingedaalde zaadballen, weet de krant. Er staat niet hoeveel paracetamol het omgaat (1 per maand? 1 per week? 6 per dag?) en hoeveel de kans verhoogd wordt.

Maar de krant heeft wel zijn conclusie klaar: Geen paracetamol tijdens zwangerschap!

Ipv wees voorzichtig met het regelmatig nemen van paracetamol tijdens de zwangerschap. Jammer zo’n krant.

Ik mocht dat ook gewoon nemen. Maar wel de gewone Paracetamol.

Je mag er gewoon innemen hoor! Toen ik griep had, had ik ook 1 ingenomen. Wel max 3x op een dag.

Ellen alles met mate behalve de zaken die dus echt niet mogen zoals alcohol ed. :wink: *kan het trouwens zijn dat je koffie cold turkey laat staan tegenwoordig? Dan is je hoofdpijn een instant afkick van de koffie hoofdpijn…been there done that en ik ben maar weer een kop of 2/3 koffie gaan drinken en heb langzaam afgebouwd ipv cold turkey :angel: *

@tijger86 wrote:

@Sweet-Love wrote:

Echt weer 1 van de fijne paniek zaaiende artikelen over zwanger worden/ zijn. Doet me denken aan: “27 % meer kans op zwangerschaap bij meer dan 3 koppen thee per dag” (zonder dat andere leefstijlfactoren worden meegenomen) of “twee keer zo snel zwanger als je dagelijks tanden stookt”. Er staat: Door het regelmatig innemen van de pijnstiller lopen zwangeren verhoogd risico op het krijgen van jongetjes met niet ingedaalde zaadballen, weet de krant. Er staat niet hoeveel paracetamol het omgaat (1 per maand? 1 per week? 6 per dag?) en hoeveel de kans verhoogd wordt.

Maar de krant heeft wel zijn conclusie klaar: Geen paracetamol tijdens zwangerschap!

Ipv wees voorzichtig met het regelmatig nemen van paracetamol tijdens de zwangerschap. Jammer zo’n krant.

Inderdaad, wat een waardeloos flutartikel.

Gebruik je gezond verstand, dat lijkt me waardevoller dan alles klakkeloos overnemen wat in de media wordt beweerd. :slight_smile:

Paniekzaaierij idd, volgens sommige media moeten we negen maanden op water en brood :roll:

oh nee in brood zit weer teveel zout :mrgreen:

Alles met mate :wink:

Ibuprofen wordt overigens wel echt afgeraden, dat verdunt je bloed.

Ze raden het af tot 12 weken (mijn vk ook, onderigen isico, i.v.m groei organen), maar het mag wel :wink:

Als je echt vergaat van de pijn gewoon 1 per keer nemen

Tja, sinds ik mn vorige zwangerschap gewoon prednison voorgeschreven kreeg (in een laat stadium van mn zwangerschap) nadat ze een longfoto hadden gemaakt waarop de bovenkant van het hoofdje van het kindje te zien was denk ik altijd dat het met paracetamol wel mee zal vallen :wink:

Maar idd gewoon je gezonde verstand gebruiken. Ik kon tegen het eind van mn zwangerschappen niet meer lopen van de pijn van de bi, nou op drukke dagen nam ik er dan soms wel eens 4x2 :o en ik zorgde echt wel dat ik als ik een dag gewoon op bed kon liggen als ik wilde en kon rusten helemaal niks nam. Maar als je een keertje knallende koppijn hebt, zou ik er gewoon 2 innemen hoor. Idd geen ibuprofin of asperine, maar paracetamol.

Er is nog vrij weinig bekend over de exacte werking van paracetamol. Het behoort volgens medici geen kwaad te kunnen en gewoon tijdens zwangerschap, in beperkte mate, kunnen gebruiken.

Ik had heel veel last van hoofdpijnaanvallen tijdens de zwangerschap en ook heel vaak getwijfeld om het wel of niet te nemen, maar deed het uiteindelijk dan toch maar niet…

Als ik zo’n gruwelijke hoofdpijn ineens had lag dat vaak aan energietekort, iets drinken en wat lichts eten of een drinkbouilon ofzo hielp dan vaak.

Verder, je slapen, voorhoofd en nek masseren, dat helpt vaak ook goed.

Bij het masseren een druppeltje pepermuntolie op je vingertoppen doet ook erg goed. :thumbup: