Ik ben snot en snot en snot verkouden. Gisteravond heb ik voor het slapengaan daarom 2 paracetamols gepakt zodat ik toch zou slapen. En waarempel, tot half 4 zijn mijn luikjes dicht geweest. Vanavond wil ik weer hetzelfde doen, maar ik weet helemaal niet hoeveel paracetamols je kunt nemen als je zwanger bent. En de bijsluiter zit niet meer in het doosje.
Hoeveel nemen jullie er maximaal per etmaal en hoeveel dagen achter elkaar?
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Roter_Paracetamol.aspx?mId=10704&rId=1877
Hier heb je wel wat aan denk ik.
Ik heb heb het wel gewoon gebruikt tijdens de zwangerschap (met mate natuurlijk!). Beterschap!
Je mag er 6 per dag. Ik heb langdurig paracetamol moeten slikken door BI.
Langdurig is wel op advies van de ha en vk, maar incidenteel mag je best paracetamol gebruiken.
ik mag er van de gyn 8 op een dag… maar neem er sochtends 2 en savonds voor het slapen gaan
en eventueel smiddags als het niet gaat… je moet een spiegel op bouwen voordat het echt werkt. als je af en toe 1 neemt dan werkt het niet echt als pijn stiller…
anders toch ff je gyn/vk of ha ff bellen
Volgens mijn apotheker mag ik er 4 per dag…
Zelfs toen ik verging van de pijn… zei ze dat… ik zei nog: Dacht eerder aan 4 per keer :?
6 per dag.
Hier met een bijholte-ontsteking gelopen de afgelopen twee weken en verging van de hoofdpijn.
Inderdaad mag je er 6 per dag.
De vk adviseerde om anders eerst eentje te doen en de keer erna twee en zo verder, zodat inderdaad je spiegel hoog blijft.
Vandaag ga ik een dagje zonder proberen, liefst geen pillen natuurlijk.
Succes met je verkoudheid.
6 per dag wordt gezegd, maar toen ik flinke migraine aanvallen had heb ik er echt wel 1 dag 8 genomen. Denk zelf dat dat 1 of 2 daagjes niet zoveel kwaad kan als je er wat meer neemt. Maar advies van mijn gyn/ha/drogist (ja je probeert wat ) was 6 per dag
4 per dag, en dan het liefst 8 uur er tussen laten… Dan werkt de paracetamol het beste…