Uhm…
:oops:
Mijn zoon was vanmiddag ineens niet lekker,bij tempen bleek hij 39,1 te hebben :o niets voor hem hij is zelden ziek.
Hij hoest al een tijdje.
Vrijdag laten luisteren bij de HA en zit hoog dus niets aan de hand :thumbup:
Maar mijn zetpilletjes waren op dus heb ik hem gewone paracetamol gegeven van ons in water geweekt en dat heeft hij braaf als hij is opgedronken… :sick: …en net krijg ik ineens een :shock: moment…
Bedemnk me dat wij dus paracetamol 500 hebben :o :oops: :roll: :shifty:
En hij heeft dus DAT HELE PARACETAMOLLETJE OP!!?
Hij is 5,5 bijna en vanaf 6 mag je een halve staat erop
Ik krijg nu de zenuwen dus hé,hij krijgt zelden tot nooit medicijnen…is dit heel erg??
Heb net bij hem gekeken en gevoeld toen ik onze kleine meid op bed deed en hij ligt te snurken :lol: en hij voelt iig koortsvrij :thumbup: maar is dit ‘‘eng’’ of ‘‘gevaarlijk’’ een overdosis paracetamol…
HELP…anders kan ik straks niet slapen :oops:
:-*
Ik zou even de hapost bellen om dit te vragen. Zij kunnen je denk ik beter geruststellen.
Als het goed is geeft de hapost ook telefonisch advies.
Nee, het is niet gevaarlijk. Zeker niet als het eenmalig is. Renzo is verder toch gezond? Ik zou gewoon lekker gaan slapen. Bel anders de HAP even voor advies.
1x kan echt geen kwaad, maar als je dat 3x op een dag doet en een week lang kan dat wel gevaarlijk worden. je kan namelijk een lever vergifteging krijgen van overdosis. maar daar hoef je je echt geen zorgen om te maken hoor :hug: :hug:
beterschap voor je mannetje :-*
paracatamol is pas bij heeeeele hoge doses schadelijk…
dus ik zou zeggen dat dit nog wel meevalt…1 is geen 10 hele…
wel zou ik idd de hap bellen wat te doen…
ik geloof dat je als volwassene 10 keer de dagdosis moet slikken voordat het gevaarlijk is…
kan me voorstellen dat je nu even schrikt! Ik zou voor de zekerheid toch even de hap bellen maar ik denk dat 1 paracetamolletjes geen kwaad kan bij Renzo. Beterschap :hug:
Ik weet dat 1 molletje idd geen kwaad kan worden het er meer dan is het niet goed.
uhh ik kan me vergissen , maar mogen kinderen vanaf zes geen 500 mg?? het is toch tot 3 maanden 60 mg, van 3 maand tot 1 jaar 120, van 1-6 jaar 240 en vanaf de 6 500… ik geloof niet da thet echt heel veel kwaad kan hoor meis…
Wel vertelden ze me bij de hap dat paracetamol de temp hooguit 0.5 graad zal laten zakken, dat je het dus niet moet geven om de temp te temperen, maar om eventuele andere ongemakken als pijn oid te dempen…
Maak je niet te veel zorgen meis… paracetamol is relatief onschuldig, zolang je het maar geen strukturele gewoonte maakt.
Oh gelukkig…ik schrok wel ff maar dacht idd gelijk het is er maar 1…1x en 1x 500mg :wall: stom zeg…oh men dat kwartje viel ineens en ik kreeg gelijk hartkloppingen :shifty:
Ik hoop dat hij lekker slaapt en morgen weer fit is…
:-* dank jullie wel meiden…
@mv2kids wrote:
uhh ik kan me vergissen , maar mogen kinderen vanaf zes geen 500 mg?? het is toch tot 3 maanden 60 mg, van 3 maand tot 1 jaar 120, van 1-6 jaar 240 en vanaf de 6 500… ik geloof niet da thet echt heel veel kwaad kan hoor meis…op het doosje staat (jahaaa leest ze nu pas :roll: ) dat ze vanaf 6 een halve per keer mogen van deze 500 mg.
Wel vertelden ze me bij de hap dat paracetamol de temp hooguit 0.5 graad zal laten zakken, dat je het dus niet moet geven om de temp te temperen, maar om eventuele andere ongemakken als pijn oid te dempen…
Maak je niet te veel zorgen meis… paracetamol is relatief onschuldig, zolang je het maar geen strukturele gewoonte maakt.
:lol: Nou volgens mij komt hier zelden iemand :think: maar goed…verplaatst dus 8)
Kom even een :hug: brengen!
Ik hoop dat je vannacht toch nog een beetje de slaap kan vatten, en dat je mannetje morgen beter te passe is!
@Guusje wrote:
ik geloof dat je als volwassene 10 keer de dagdosis moet slikken voordat het gevaarlijk is…
Dat klopt niet; bij volwassenen is 12 x 500 mg al een giftige dosis. (En dat is dus maar een dubbele dagdosis!) Daar overlijdt je niet meteen aan, maar het geeft wel leverbeschadiging. Heel veel mensen denken dat paracetamol onschadelijk of ongevaarlijk is, maar dat is dus echt niet zo.
@ Renzosmam: ik geloof niet dat één keer kwaad kan zo hoor, maar ik zou ook even met de HAP bellen voor de zekerheid. Het is toch fijner als zij je geruststellen dan dat wij dat hier doen.

Volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad. Celeste heeft in oktober een spierbiopsie ondergaan en moest van de chirurg voor de pijnbestrijding 3x daags 500 mg. paracetamol. En zij was toen net 5 geworden.
@Kay30 wrote:
@Guusje wrote:ik geloof dat je als volwassene 10 keer de dagdosis moet slikken voordat het gevaarlijk is…
Dat klopt niet; bij volwassenen is 12 x 500 mg al een giftige dosis. (En dat is dus maar een dubbele dagdosis!) Daar overlijdt je niet meteen aan, maar het geeft wel leverbeschadiging. Heel veel mensen denken dat paracetamol onschadelijk of ongevaarlijk is, maar dat is dus echt niet zo.
idd dat klopt wat je zegt.
in engeland zijn er heel veel mensen met leverbeschadeging omdat de paracetamol niet zoals bij ons in verpakking met strips worden verkocht.
maar in potten en dat schijnt makkelijker in te nemen zijn waardoor je te snel te veel neemt. of dat nog steeds zo is weet ik niet maar jaren geleden was het wel het geval.
paracetemol is erg slecht voor je lever op den duur.
Maar Sas, een keer zoals jij het hebt gedaan, geen ramp toch… Hij is “al” zes he!!! Scheelt weer.
Bedenk me nu dat Anna Sofie dus ook geen kindervariant meer hoeft in geval van pijn. Wat ze nooit heeft eigenlijk.
Beterschap voor Renzo!
Hij is 5 en bijne een half :mrgreen:
Nouw ik ben blij dat ik het even heb gevraagd ook maar ben al wat minder geschrokken en heb idd met mijn man samen ook bedacht dat het niet zo een kwaad kan
Maar dat ik voortaan wel even beter op moet letten dus…schrok gewoon even toen ik me het besefte… :oops:
:-* dank jullie wel!!
Oh en dat van die potten en strips vind ik eerlijk gezegt heel erg logisch klinken!!
Ik denk idd dat je dan makkelijker teveel slikt dan als je in een strip de uitgedrukte pillen al kan tellen :thumbup:
oh ja sil is zes en renzo nog niet :roll:
sorry
Redelijk bizar dat het topic hierheen verplaatst wordt!
gaat het weer wat beter met Renzo? :hug: :hug:
neuh…hij is echt heel erg ziek
Heb hem nog nooit zo ziek gezien…mar hij is dan ook nooit ziek,laatste keer was waterpokken met 14 maanden :shifty:
Hij heeft hoge koorts en is heul zielig…mijn ventje…