Pappa 's avonds een flesje bv geven?

Hallo meiden, momenteel ben ik iets meer dan 35 weken zwanger en me aan het verdiepen in borstvoeding geven.

Nu is het bij ons zo dat mijn partner 5 dagen in de week (overdag) werkt. Graag zou ik hem ook wat meer bij de verzorging/voeding willen betrekken.

Nu zat ik te denken dat hij misschien 's avonds (bijvoorbeeld voor het op bed gaan) de kleine wel bv kunnen geven met een flesje.

Dit heeft voor mij als voordeel dat ik bijv. een keer vroeger op bed kan.

Zou dit geen verwarring scheppen? Vanaf wanneer zou je dit kunnen doen?

Ik hoor graag jullie reacties.

Groetjes Byffie

In het begin moeten jij en je kleintje nog wennen en is het geven van bv. hard werken en zou ik er zeker nog niet aan beginnen…

Vanaf ong. 6 weken kun je gaan oefenen met een flesje. Vooral als je weer terug gaat werken is het handig dit tijdig te oefenen. Mijn ervaring echter is dat kolven ook een vak apart is, dus verwacht zeker niet meteen een hele voeding te kolven!

Ter overweging: Je man hoeft echt geen voeding te geven om een goede band te krijgen met jullie kleine. Verschonen, lekker in badje doen, masseren, knuffelen (ook huid op huid contact) etc. zijn prima alternatieven! Zo hebben wij het ook gedaan en mijn meisje is een echt papa’s kindje :wink:

Overigens vind ik het erg goed dat je je voorbereidt, dat vergroot de kans van slagen alleen maar! Ook een grote bron van info is het boek “Borstvoeding” van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes.

Succes met de laatste loodjes en de borstvoeding straks!

Groetjes, Fraukje

Mijn man heeft met 5 weken voor het eerst een flesje afgekolfde melk gegeven. Hij vond het ook heel bijzonder om dat te kunnen doen. En was voor mij ook wel fijn om eens te kunnen blijven slapen!

Je moet het niet te snel doen, want uit het flesje drinken kost een baby minder moeite als uit een flesje. Je hebt dan kans dat je baby de borst gaat weigeren.

Maar het is wel fijn om het snel te oefenen, zodat je ook weer geen flesweigeraar krijgt. En kolven moet je inderdaad ook oefenen, dat valt de eertse x vies tegen :wink:

Hey meiden bedankt voor jullie reactie. Ik kon steeds niet op het forum komen vanwege internet problemen vandaar de late reactie…

Ik zal straks even kijken in de bieb of ik het genoemde boek kan vinden.

Nu weet ik tenminste dat ik niet te snel met flesje moet beginnen. Ik ga het uiteindelijk wel doen, want ik denk, net zoals Mell zegt, dat het voor m’n partner ook speciaal is om drinken te geven…

mijn vriend heeft Ella vanaf dat ze 6 weken was om de dag een flesje bv gegeven, ook om aan de fles te wennen als ze naar het kdv moest.

wat papa zichzelf hier toe geeigend heeft is het samen douchen, dat mag ik niet want ik heb al de borstvoeding :wink: dat is echt iets van hun samen! ik mag haar dan wel uitkleden, aangeven en afdrogen.

Ja, vanaf 6 weken papa het avondflesje, heerlijk! En heel speciaal voor papa. Wij deden ook het badje van de prinses 's avonds voor haar slapengaan, quality time tussen papa en dochter.

:thumbup:

Hier zijn we ook zo ongeveer met 5 weken begonnen met flesjes, ook omdat ik wilde oefenen met kolven, papa vond het heel erg leuk om te doen, en ging meteen goed! Beter dan het kolven van mama, ik had meer tijd nodig om dat goed te kunnen bij gebrek aan tsr.