Papjes... welke kiezen?? Er is zoveel keus

Ik geef m’n dochter nu nog een papje van opvolgmelk met rijstebloem. Als ze 7 maanden is mag ze andere pap. Maar er is echt zoveel keus dat ik niet weet welke ik nemen moet. :? Ze krijgt nu pap als laatste voeding. Moet ik dan voor een pyamapapje gaan of kan ik net zo goed ontbijtpap nemen? Wat zijn de verschillen? Het cb had het over bambixpap… tja… dat ik dus een nogal breed begrip volgens mij.

Wat geven jullie en wie weet de verschillen tussen de verschillende papjes?

Je kunt gewoon die rijstebloem blijven geven in de fles hoor.

Raad het CB je aan dan om een papfles te geven voor het slapen ?

Is ze te licht, slaapt ze anders niet door zonder papfles ?

Met 6 maanden oud ben ik ook een papfles gaan geven, maar ben daar snel vanaf gestapt, en ben gewoon een normale fles opvolgmelk gaan geven.

Maar aan die pyjamapapjes zal ik niet beginnen, zijn mierezoet zo nu en dan eens voor de afwisseling kan het wel eens lekker zijn. Hier geef ik 1 x per week eens een pyjamapapje in de avond.

Maar bambix in de fles kan natuurlijk ook, maaar bambix word snel erg dik en dan moet je dus een gat van hier t/m tokio gaan knippen.

Bambix vond mijn meisje echt goor in de fles, ze zat constant te hoesten omdat die velletjes in haar keel bleven hangen.

Ik zou gewoon bij die rijstebloem blijven, of anders geen papfles meer.

Ze krijgt de pap met een lepeltje. Toen ze nog gewoon een fles kreeg sliep ze ook al normaal door. Het is meer om aan het eten met een lepeltje te wennen. Maar ze vind het heerlijk! De pap gaat echt met een noodtempo naar binnen.

Ik wil ook geen gezoete pap gaan geven of iets met een smaakje. Is er niet een naturelvorm? Ik zag ergens Bambix biscuit voorbij komen. Is dat naturel of juist niet?

Die pyjamapapjes kun je niet met een lepeltje geven, dan zou je er rijstebloem bij moeten doen ben ik bang. En ik heb eigenlijk geen idee of dat wel een papje word als je er rijstebloem bij doet.

Maar waarom geef je haar in de avond geen fles, en in de ochtend een bordje pap ?

En dan 1 van deze ( zie foto ).

Ik heb zelf ook altijd 2 a 3 smaken in huis, zodat ik kan afwisselen, want als ik elke morgen hetzelfde zou moeten eten zou ik het ook beu worden.

als het om pap van het lepeltje eten gaat zou ik het in de ochtend of tussendemiddag doen op een moment dat je straks een boterham gaat/wilt geven.

Overigens heb ik 3 heren die alledrie echt niks van pap moesten weten. Heb het meerdere keren aangeboden, maar waar nieuwe soorten groente en fruit vaak na een paar keer goed geaccepteerd werden… werd de afkeer naar pap alleen maar erger.

Ben toen maar brood met een bekertje melk ernaast gaan geven… uiteindelijk hetzelfde als een bord pap. Granen + melk namelijk.

Dat van een lepeltje eten hebben ze ook prima geleerd met yoghurt ed.

Noortje krijgt nu gewoon bamix fijne granen. Als ze 8 maanden is gaat ze over naar het volgende pak.

Maar hier geen pyjamapapje of ontbijtpapje of weet ik wat. Vind ik niet nodig.

Het cb gaf bij mij de laatste keer ook aan dat ik wel fijne granen in haar avondfles van 19.00u mag doen ipv rijstebloem. Dus nu krijgt ze 2 flessen pap, 's ochtends en 's avonds.

Hier trouwens in een fles, gezellig saampjes in bed. Ik zou anders niet weten wanneer ik haar dat 's ochtends tijdens de spits op een lepeltje moet geven, haha. En van een lepeltje eten doet ze genoeg met andere dingen.

@Tamma wrote:

Ik zou anders niet weten wanneer ik haar dat 's ochtends tijdens de spits op een lepeltje moet geven, haha. En van een lepeltje eten doet ze genoeg met andere dingen.

Dat was dus een bijkomend voordeel toen onze jongste geen pap luste en lekker aan het brood ging… dat kon hij zelf :lol: Dus gewoon erbij aan tafel, eerst zijn broodje smeren en voor hem neer zetten en daarna voor de andere 2 en tasjes enzo klaar maken.

Indy krijgt nog elke avond een papfles anders slaapt ze de nacht niet door, ze krijgt nu van Bambix de fijne granen :thumbup:

Hier werkte pap in een flesje niet. Met een papspeen ging het veel te snel, dan was mevrouw niet tevreden als het flesje leeg was. Als ik een speen met een kleiner gat nam kwam er weer niets uit doordat de vezels het gat verstoppen. 'sAvonds dus gewoon een flesje melk en toen ben ik 's morgens een bordje bambix gaan geven. Ik had alleen op een gegeven moment het idee dat ze daar erg dik van werd (dikke buik) dus nu krijgt ze een boterham met een flesje melk, bekertje lukt nog niet.

Ik heb wel verschillende papjes met de lepel gegeven: vooral het pyjamapapje om aan te maken viel hier goed in de smaak, maar toen was Robin volgens mij al wat ouder :think: Robin krijgt 's ochtends ook gewoon een boterham net als Jasper en ik, maar hij eet daar vaak niet zo heel veel van, veel te afgeleid :roll: dus krijgt ie daarnaast nog een kleine portie pap :wink: Daarnaast idd Bambix fijne granen en sinds hij een maand of 9 is eet ie gewoon Brinta :shifty: die vind hij nog het lekkerst ook…

Zag later pas dat ie eigenlijk pas met 10md volkoren ‘mocht’ , maar ja wij hebben ook nooit ander brood in huis dus hij is met bruinbrood begonnen en kreeg al met een maand of 7 volkoren brood :shifty: Ging goed :angel: