Papier mache

Stel hè dat je morgen iets met papier mache wil doen…

Je hebt zo’n pak behangspul. Zijn de verhoudingen dan net als bij behangen of moet het dikker zijn?

Nergens om hoor :angel: maar ik snap het niet geloof ik :oops:

Volgens mij kan het net als dat je zou gaan behangen maar iets dikker ligt lekkerder op de krantestroken die je ook nodig bent dan lijkt mij.

Wat ga je maken???

@Getty wrote:

Volgens mij kan het net als dat je zou gaan behangen maar iets dikker ligt lekkerder op de krantestroken die je ook nodig bent dan lijkt mij.

Wat ga je maken???

Nodig bent :mrgreen: , kom je uit Drenthe ofzo?

Ik ga niets maken, anderen gaan wat maken en ik doe alsof ik er verstand van heb :oops:

:oops: haha je komt gewoon uit Emmen :lol: ik met mijn Drenthe :oops:

Iets dikker is op zich wel lekker, anders druipt het zo. Loopt het zo lekker je mouwen in :wink: .

Gewoon lekker uitsmeren met je handen, zodat alle stukken van de krant goed nat zijn.

wij hebben afgelopen jaar gefröbeld en ik maak dan de behangplaksel 1 slag dikker… vaak staan er 2 verhoudingen op en ik pak dan degene die het dikst wordt.

De gewone verhouding is ook ideaal als plaksel met dreumes/peuter knutselen :thumbup:

@lydia wrote:

Ja haha maar das toch ook drenthe??? :lol:

schrijf ik dan echt zo drents haha ja waarschijnlijk wel ik praat droom en schrijf drents dan wil het wel eens mis gaan als het om abn gaat egenlijk wel stom maar ja

@lydia wrote:

Whaha Lydia, nou wordt ie mooi! :smiley:

ow dat vond ik vroeger altijd zo leuk!

hoe werkt dat ook alweer??

Eh ringen af, stroken scheuren, ballon blazen, lijm maken, handen in emmer, smeren op ballon, kranten erop, lijm er over, lijm van je schoen vegen, ballon vol kranten en lijm op bakje, niet laten vallen anders heb je lijm op de vloer :wall: , handen wassen, ringen om.

Zoiets :twisted:

haha klinkt als een duidelijke uitleg :smiley:

vooral dat bakje nit laten vallen en de lijm van je schoen afvegen :smiley:

maar daarna dan?? kan me herinneren dat wij vroeger op school nog wel eens monsters enzo maakten… :think:

Je kunt ook een kwast gebruiken om de lijm op de ballon te smeren en daar dan pas de stroken papier op leggen, kliedert in mijn ervaring minder :wink:

Dit kun je ermee maken:

en voor de gevorderden:

Lees hier hoe!

owww die bovenste is leuk!!

maar je moet die ballon toch ook kapot krijgen?? :think:

ik voel me echt dom nu…

Als alles droog is dan kun je met een naald oid de ballon kapotmaken :wink: , maar wacht vooral tot het 100%droog is, anders vervormt het…

ze maken dat varkentje.

Tenminste, de andere klassen, de mijn mochten het zelf weten.

Maar goed, wij deden het dus kwastloos. Die hadden ze wel, maar ze vonden smerig toch fijner :shock:

Ik was echt helemaal verrast, dit zijn cherso-dames met acrylnagels, en dan met die handen in de emmers he… Was erg leuk.

@lydia wrote:

…dit zijn cherso-dames met acrylnagels, en dan met die handen in de emmers he… Was erg leuk.

:lol:

nodig bent (ik praat geen drents, maar dit klinkt mij heel normaal in de oren hoor!haha)

die varken is leuk!!! hoe moet je die maken???

ja ben ook wel nieuwsgierig hoe je de varken moet maken…

eens hier uitproberen :slight_smile:

Een varken kun je zo: http://www.aandehand.nl/3816/Varkentje.pdf maken :smiley:

(geinspireerd door dit topic heb ik net met Anne een varken gemaakt…hahaha… kei leuk. NU drogen en hopen dat hij morgen ochtend droog is en in de verf kan aangezien we later in de middag op verjaardag gaan bij Opa :inlove: )( het varken staat nu buiten in de zon te drogen, hopenlijk gaat het snel, maar niet te snel :? )

Gaaf!! Ga ik zeker een keer maken met tl!