Papfles bij 7 maanden...

Beetje suffe vraag hoor, maar ik zie het niet op de verpakking, dus maar even op t forum:

Toen onze Lot een Lotje was, of te wel bij 4 maanden, kreeg zij 'savonds rijstebloem in haar avondfles. Vond ze erg lekker.

Nu is ze wat ouder en mag ze ook gewone pap, vind ze ook lekker 'sochtends als ontbijtje… maar nu vroeg ik me af… kan ik van Bambix pap ook een papfles maken 'savonds? Of kan dat alleen van een bordje?

geen idee of dat kan volgends mij wel maar dan heb je wel een grotere speen nodig die de pap door laat , ik haalde voor mijn dochter altijd van de nestle de pyjamapapjes die heb je in banaan , vanille , bisquit,en peer en daar was ze gek op misschien ook iets voor jullie , anders kijken of de pap van jullie door een 1-2-3 speen heen gaat :think:

Kan heel goed. Wel met een standenspeen of papspeen. Anders krijgt ze het er niet door. Wij deden op 210+7 dan 4 schepjes pap. (melkschepjes) Hieke krijgt het nog wel eens als ze laat in de avond komt. Echt een traktatie voor haar als ze honger heeft dan, of het koud heeft. :drool: De pyamapapjes met smaakjes heb ik nooit gebruikt, zit ook een hoop suiker in, en dat is nou eenmaal niet mijn keuze op die leeftijd. Ze krijgt onderweg wel eens goede nacht papje. Die donkerblauwe pakjes. Ook omdat het voor mij makkelijker is dan. :angel:

Juul krijgt nog steeds een papfles 's morgens… :oops:

Gewoon meer melk, minder bambix doen. Moet je dus zelf even uitvinden, want als het te dik is, kan het niet meer door de speen en als het te dun is, voedt het niet echt meer.

Ik heb voor Juul gewoon een speen met een schaar doorgeprikt; er zit nu dus een gleuf in ipv een gaatje. :slight_smile:

Juul krijgt dus alleen bambix door de melk, verder geen suiker. Daarom krijgt ze ook geen kant en klaarpapjes, :wink:

@Cynthia wrote:

Juul krijgt dus alleen bambix door de melk, verder geen suiker. Daarom krijgt ze ook geen kant en klaarpapjes, :wink:

Ik doe dat dus alleen als we niet thuis zijn. Denk dat ze totaal nu 4x zo’n papje heeft gehad. Inmiddels krijgt ze na het warm eten niks meer en gaat gewoon slapen. (We hebben een slapertje, echt mazzel :clap: )

Ik gebruikte voor de rijstebloempapfles (hihihi, lekker scrabble woord :mrgreen: ) een 1-2-3 speen, die heb ik nog wel liggen dus zal die eens proberen.