papa of mama fase

Ik weet dat baby’s/dreumes ed een mama fase hebben. Maar kan dat ook andersom?

Ik heb het gevoel dat Ivan meer naar papa trekt en mij afwijst :frowning: Nu doet papa ook meer met hem omdat ik niet zoveel kan met mijn pols.

Begin me nu wel af te vragen of hij mij gewoon niet lief vindt?

nee hoor, mama is ook lief :-*

Maar kindjes kunnen net zo goed een periode naar papa trekken als naar mama!

En nee dat voelt niet fijn nee… als je kindje aan jou hangt/ naar jou trekt voelt dat stiekum wel fijn, maar als hij meer naar je partner trekt kan dat wel als een afwijzing voelen.

Jij bent nog steeds zijn lieve mama en het komt weer goed hoor! (hier zijn ze alledrie door een papa fase gegaan, maar ook door mama fases… onze middelste is bijna 4 en heeft net weer een enorme mama periode gehad en dat vond papa ook niet zo leuk).

Hier ook hoor Karin!

Dan moet ik hem naar bed brengen, en een poosje later is het papa die dat moet doen, dan ben ik weer even uit beeld.

Volgens mij is dat normaal hoor, het kan zomaar weer omdraaien!

:hug:

Hier wisselen de papa en mama periodes erg. Ook met 9 maanden had hij zo nu en dan duidelijke voorkeuren.

Karin, ik weet zeker dat Ivan jou een geweldige mama vindt. Alleen hoor jij waarschijnlijk meer bij de inboedel (hihi, zo zeggen we dat hier)! Er komt vast een tijd dat hij elke avond roept: “mama doen!” En dan verlang je weer naar nu…