pap

welke pap doen jullie savonds door de opvolgmelk.



zie hier in de winkel alleen maar ontbijtpap liggen.



ze is overigens 8 mnd

Ik heb gewoon die ontbijtpap s avonds gegeten. 't Is maar een naampje immers :slight_smile:

ik deed savonds rijstebloem door de melk. op advies van cb want rijstbloem geeft wat langer een verzadigd gevoel.

Hier ook rijstebloem 's avonds.

Hier was het ook rijstebloem…omdat ik geen wijs kon worden uit al die andere pakken in de supermarkt :smiley:

Rijstebloem :thumbup:

jamaar eens zien hoe we het gaan doen dan



mijn meisjes wil nog steeds geen fles, maar ze is in 3 weken tijd maar 45 gram gegroeid en dat is te weinig.



de bv loopt gigantisch terug,



maar met een gewone beker, tuit etc is ze na 4 a 5 slokken klaar ermee.





dus nu savonds eens pap lepelen kijken hoe dat gaat, alwel eerder geprobeerd toen was het een drama

Je hebt ook iets met een smaakje

appel

Banaan (is nieuw)

die wil ze niet

hoe lang moeten ze over zon bordje doen?



ik ben echt een half uur bezig en dan nog geen half bordje leeg

Ik doe helemaal geen pap/rijstebloem door de fles heen. Wil mijn kleine meid niet, dus wij doen na het eten een toetje en dan voor het naar bed gaan een flesje gewone opvolgmelk…

Geen pap, een gewone fles al tijden.

Rijstebloem word geadviseerd, de ontbijtpappen zijn dikmakers…





Dus hier alleen rijstebloem.

qua calorieen en dus aankomen schiet rijstebloem echt niet heel veel op… het is grotendeels ‘loze’ vulling.



In 100 gram zit zo’n 350 calorieen.

In een pak rijstebloem zit 200 gram.

Reken dus maar hoe hard die 2/3/4 schepjes aanzetten. Daar moet je best een lading rijstebloem voor gaan gebruiken (even gezocht en ze gaan voor een portie uit van 10 gram = dus 35 calorieen… even korte vergelijking… een kwart plakje gewoon bruid brood zit ongeveer 60 in…)



Als je je meisje meer wilt laten aankomen kan je het beter in de bijvoeding proberen te zoeken als ze die wel een beetje eet?



Klontje roomboter door het avondeten (het makkelijkste dus met zelf koken), volle yoghurt als toetje, wat vetter beleg op brood (dan wel voor de gezonde vette gaan natuurlijk) of zelfs dus een kwart plak brood staat al gelijk aan de rijstebloem voldoende voor 1 fles/bordje.



Weet zo niet zeker of die ook op het bijvoedingsforum staat, maar er is wel een lijst met gezonde calorierijke voedingsmiddelen.