Melinda krijgt smorgens nog steeds een papfles 230 plus 5 schepjes bambix( maat schepje van de friso melk.)
Zijn er nog meer kindjes die smorgens nog de fles krijgen ?
Tot wanneer kan eigenlijk zo iets, de fles krijgen :oops: :think:
Mijn dochter is 1 jaar en 21 maanden en drinkt nog steeds een papfles 260ml warme melk en 4 schepjes brinta. Ze krijgt s’morgens pap uit een fles in bed en s’avonds een flesje melk (al wil ze deze vaker niet meer). Rest van de dag drinkt ze uit een normale beker thee. De papfles zou ik voorlopig dus ook echt niet af kunnen nemen, deze is HEILIG :lol:
Groetjes
Karlijn
Gee papfles, wel de ‘gewone’ fles (melk) hier, nog twee keer per dag (zoon is twee). Wat mij betreft kan dat totdat hij niet meer wil, heb wel eens geprobeerd af te bouwen met die fles maar hij vraagt er écht om.
Bij Kian heb ik nog een ochtendfles gegeven totdat hij 2 jaar en 4/5 maanden was. Toen vond hij deze opeens vies en wilde hem niet meer.
Melinda kreeg altijd
smorgens papfles en dat laat ik dus voorlopig ook zo
Tussen de middag kreeg ze ook een fles 150 cc warme gewone melkmaar die heb ik sinds vandaag laten vallen
Ze krijgt nu een halve rietjes beker met yoghi of een halve beker met kouden halfvolle melk
S avonds krijgt ze 130 a 150 cc warme melk met 2 lepeltjes bambix erdoor
Jana drinkt ook elke morgen nog een pap fles, van 200 melk en 3 scheppen bambix.
Krijgt ze tenminste nog iets binnen. Ze vindt t daarbij ook nog eens erg lekker.
Dus zolang ze erom vraagt krijgt ze het ook nog.
Papfles geef ik al heel erg lang niet meer, al vanaf een maand of 8 niet meer.
Wel geef ik gewoon een flesje melk 200cc in de ochtend en voor het slapen gaan.
En ik blijf dat ook geven zolang ze daar zin in heeft.
Dochter is trouwens 18 maanden
femke heeft dit gehad tot bijna 2 jaar, en avondfles ook rond die tijd. nu krijgt ze yogi
jahoor, hier een zoon van 3 die elke ochtend nog een papfles krijgt.
Ligt lekker bij ons in bed zijn fles te drinken
300ml melk en een paar eetlepels pap, hij vind hetheerlijk en wij vinden het ook wel makkelijk.
op de dagen dat ie niet naar de creche hoeft gaat ie na zijn fles nog lekker zijn bedje in om te slapen tot 9 uur :inlove:
Wij hebben onlangs de flessen eruit gegooid en vervangen door rietjesbeker. Nik kreeg daar al wel haar drinken uit en nu dus ook haar pap. Rietjesbeker blijkt beter te zijn voor de motoriek van je kind. Vandaar dat wij bij zowel Lotte als Nikki zijn overgestapt op rietjes ipv speen. Maar beiden krijgen nog lekker “papfles” als ontbijt en daarna vaak nog halve krentenbol of cracker met kaas ofzo.
…
Diégo heeft tot hij afgelopen donderdag 3 jaar werd elke ochtend en avond een papfles gehad van 230 ml. Gewoon van halfvolle melk met brinta.
Hij heeft destijds ruim een jaar bv gehad, toen dat stopte is dat vervangen voor de papfles. Omdat hij dat goed kon gebruiken i.v.m. zijn gewicht en hij daar s avonds gewoon lekker rustig van werd heb ik dat tot zolang gegeven...nu vond ik het tijd worden om die "gewoonte" te doorbreken (hopelijk blijft ie een beetje op gewicht zonder die 2 papflessen...die hij naast zijn dagelijkse normale maaltijden nam)<br /> <br /> Siènna heeft nu ook elke ochtend en avond nog een papfles (die van de ochtend ná de borsvoeding)
s avonds laat ze er wel meer van staan.
En met Diégo is het me zo toch best goed bevallen dus ik denk dat ik het zo met Siènna ook doe…
's ochtends een bord pap en 's avonds soms een bordje pap of een flesje melk…afhankelijk van hoeveel honger hij heeft, kan behoorlijk verschillen. De fles vind hij niet zoveel meer aan, dus ik ben met hem aan het oefenen om uit een gewone beker te drinken.
Tot wanneer dat kan? Tot wanneer je kindje en jij dat willen! Heerlijk toch lekker relaxed bijkomen met een papfles, mijn oudste wil het ook nog wel eens hoor! :mrgreen:
hier 's ochtends geen fles pap, maar een bordje pap. Jayden vindt het heerlijk!