De titel zegt het al mijn dochtertje is haar brintapap zat s’morgen’s pikt ze het nog net met pijn en moeite alleen s’middag’s wijft ze het gewoon weg.
Ze moet toch echt aan de 300ml melk komen per dag omdat ze zo melk chocomelk etz niet wil drinken.
Ze krijgt s’morgen’s 100ml melk met brinta en s’middag’s ook en dan na het warm eten yohurt dus dan zit ze aan de 300ml melk producht.
Maar ik weet nu dus even niet wat ik haar dan wel kan geven iemand tips voor mij?
Groetjes,Danielle
Wat meer yoghurt als ze dat wil? Hier is een fles met 250 heel snel op, ze vindt het heerlijk!
Het gaat om 300cc zuivel he
En als dat niet 300cc zuivel is met giga veel suiker…
dan is er niks aan het handje
300 ml zuivel… gaat best hard hoor… bakje yogurt is al snel 100/150 ml (tenminste… dat lepelt onze jongste zo weg :lol: ). Hij eet gewoon pure yoghurt en vindt het heerlijk.
Als jouw kleine dat ook lekker vindt zou je dat ook bijv. tussendemiddag na het broodje kunnen doen, bakje yoghurt. Bekertje melk bij de ochtendboterham, plakje kaas… dan ben je er echt al wel :thumbup:
En yoghurt keertje afwisselen met kwark! Lekker stukjes fruit erdoor en dat als tussendoortje :drool:
Heb van de week al een keertje yohurt tussen door gegeven maar helaas wil ze dat dan niet dan is het moord en brand huilen zo melk lust ze niet.
Ga morgen even kwark halen misschien wil dat wel helpen en die fruitsmoothie’s ga ik ook eens proberen! kaas lust ze niet en smeerkaas ook niet.
Ze heeft helaas veel liever hartig beleg op brood zoete dingen wil ze niet hier drinkt ze dan ook water en thee en appelsap.
En andere soorten melk? Mijn zoontje is ook geen fan van gewone melk drinken, maar vindt bananenmelk heerlijk, of fruitkarnemelk of melk met een beetje diksap ofzo.
En yoghurt eet hij ook niet kaal, maar vruchtenyoghurt weel wel. Dus misschien bekijken of ze het op een net andere manier wel lust?
Als dat niks wordt, dan lijkt het mij gewoon jammer, je kunt het er niet inproppen toch
@littlewonder wrote:
Als dat niks wordt, dan lijkt het mij gewoon jammer, je kunt het er niet inproppen toch![]()
Onze middelste had tot 3,5 behoorlijk last van zijn koemelk allergie.
Hij is nu ruim 4 en op yoghurt na moet hij er nog niks van hebben hoor… en idd… we kunnen het er niet in proppen.
Hij krijgt dus een grote bak yoghurt na het eten en 1x per week eet hij sowieso een keertje tosti… dan lust hij de kaas wel.
Fruitmelk met broodje smorgens???
:think:
Sergio wil ook geen melk meer uit de fles :?
Maar gelukkig eet hij in de ochtend nog wel een bordje pap.
Daarna krijgt hij milk en fruit en melk door elkaar.van ieder de helft en dat krijgt hij voor het slapen gaan weer.
Bij Mariano deden we ook nog weleens karnemelk met roosvice.
Die 100 ml melk met brinta 's morgens is wat ze krijgt of wat ze opeet?
Luc en Stan willen thuis geen melk bij de lunch, maar ze krijgen 's avonds nog een fles warme melk.
Als ontbijt +/- 200 ml melk met Brinta uit een papfles (uit een schaaltje met lepel willen ze niet)
Als toetje een merkloos danoontje of een schaaltje volle yoghurt met een scheutje imonade
Rond 21.00 nog 150 ml warme melk
@sassie1980 wrote:
Die 100 ml melk met brinta 's morgens is wat ze krijgt of wat ze opeet?
Luc en Stan willen thuis geen melk bij de lunch, maar ze krijgen 's avonds nog een fles warme melk.
Als ontbijt +/- 200 ml melk met Brinta uit een papfles (uit een schaaltje met lepel willen ze niet)
Als toetje een merkloos danoontje of een schaaltje volle yoghurt met een scheutje imonade
Rond 21.00 nog 150 ml warme melk
Die brinta s’morgens is wat ze op eet.
Onze dame wil geen fles meer drinken dus dat gaathet hem niet worden en als ik het in haar beker doe wil ze gewoon niet drinken dus zou ik haar dat een hele dag aanbieden dan drinkt ze gewoon niet dat heb ik al eens geprobeerd.
Heb de wijk verpleegkundige nog gebeld en die zei dat dit dus een fase periode is en dat het belangrijk is dat ze haar vitamine d druppels dan wel krijgt maar die krijgt ze iedere dag al heel lang verder moest ik me er niet druk om maken wel aanbieden wil ze niet geen strijd er van gaan maken.
Ik wissel af met Appel/knisper en 8 granen van Bambix.
Elke dag hetzelfde lijkt me ook niets.
Wil ze dit ook niet kun je altijd een boterham geven in de ochtend. Met een fles melk met een smoothie.
Maar aardbeitjes geeft al een hele andere smaak. Mijn dochtertje wil ook absoluut geen (koude) melk zo drinken, daar moet ze echt gewoon van rillen zo smerig vind ze het.
En zo’n fruitsmoothie drinkt ze 1 in x op. zo’n 200ml.
Euhm schaaltje yoghurt met wat lekkere vruchtjes ofzo.
En smaakmelk is ook een optie natuurlijk…
hmm die 300 cc zuivel redden ze hier niet…
Ze drinken sinds kort yogie bij het ontbijt en ze krijgen bijna iedere dag zo’n toetje van danoontje (goedkoop merk) of yoghurt ofzo maar niet eens iedere dag :shifty: Kaas lust Sarah ook niet dus daar hoef ik het ook niet uit te halen. Waarom is die 300 cc eigenlijk echt nódig?
(er staat al een week lang een pak melk ongeopend… niemand drinkt bij ons melk :shifty: )
ik geef overigens wel smorgens soms yoghurt met musli, eten ze echt heel goed op :thumbup:
@Emma, over het nodig zijn van zuivel zijn ook nogal verschillende meningen hoor.
In NL wordt er best op gehamerd, is goed voor de botten etc etc, maar er zijn landen genoeg in de wereld waar amper zuivel gedronken/gegeten wordt.
Onze middelste redt het ook niet, maar hij eet verder gevarieerd genoeg, dus wij vinden het wel best.
Hij is zo lang allergisch geweest met best heftige reactie… dat ik het hem ook niet kwalijk neem dat hij het nu niet wil eten/ drinken. Elke dag een bak yoghurt (want dat krijgen ze hier dus wel elke dag) en we eten geregeld een keer een tosti… of hij dan… want gesmolten kaas lust hij wel.
Riley krijgt vaak fruitmelk, vind hij heerlijk (zelf gemaakt overigens).
Hij krijgt ook groeipap, musli voor kleintjes, appel met nog iets van bambix,
Smeerkaas. Hij wil niet altijd zo smeerkaas op zijn brood dus is het smeerkaas met zijn favo worst (ham, kip), of gewone kaas met worst er op.
Koude melk wil hij nog wel eens, maar niet vaak.
Ik zat nog even te denken. Een lekkere fruitsmoothie maken met yoghurt voor tussendoor dan. Denk je dat ze dat zou lusten?