pap in de fles

Het hele fles gebeuren is nieuw voor mij :wink: (of naja nieuw :stuck_out_tongue: op het werk wel maar dit weet ik even niet :P)





Hoe zit het met pap in de fles? jehebt rijstebloem, dan heb je licht volkoren vanaf 8 mnd, maar daar staat op ontbijt zou natuurlijk ook gewoon savonds kunnen.

Maar op het pak van licht volkoren staat dat er pap is van 4 mnd 6 mnd 8 mnd en 12 mnd…



M. komt natuurlijk van de borst af straks en gaat dan savonds een flesje ook drinken, zou hij echt een pap fles nodig hebben ? bedoel ik heb nu ook geen pap in mn borsten…



En zou ik daar ook gewoon brinta voor kunnen gebruiken ??

graaf, graaf



Moet even heel diep nadenken hoe het ook alweer zat bij de oudste…



Brinta deed ik in ieder geval pas vanaf 1 jaar (staat ook op het pak).

Ik had altijd een geel-achtig pak die ik bij de Plus haalde, weet echt het merk niet meer uit mijn hoofd.



Ik zit nu te denken… volgens mij gaf ik nooit 's avonds pap… maar gebruikte ik het als ontbijt.

In het begin nog uit een fles, later uit een bordje.

Ja, nu weet ik het zeker. 's Avonds gewoon een flesje melk en 's morgens pap.



Oudste eet nog steeds wel eens een bordje pap 's morgens :inlove:



Volgens mij is het een kwestie van gewenning, of niet dan?

Of kindjes gewend zijn om 's avonds een papfles te krijgen of 's morgens…(of helemaal niet, kan natuurlijk ook)

geen van mijn kids hebben pap gehad.



`s ochtends en tussen de middag brood met melk, en in de avond een warme maaltijd met melk als toetje (die nu al weer een tijdje vevangen wordt door kwark.



ik zou dus in eerste instantie helemaal geen pap aanbieden…

Oke, ik heb geen idee, ik geef nu nog BV dus tja, daar zit het niet :wink:

Maar op het werk (kdv) soms wel is kinderen die pap krijgen of een papfles. Dus ik wist het even niet.

Zon geel pak heb ik ook bambix is dat. Ik ga gewoon eerst zonder proberen denk dat hij dan makkelijk red toch :slight_smile:

als je pap in de fles wilt gaan geven zou ik beginnen met rijstebloem (dat kan je sochtends ook geven)

En als je wil kan je sochtends met pap van een lepel beginnen. Dat is dan echt weer lepeltjespap , roan vond die vanaf 6 maanden met appel smaak en peer smaak erg lekker :slight_smile:

Ja idd kan denk beter met rijstebloem beginnen. Kijk wel even hoe hij het doet op gewone flesvoeding, en kan dan evt. papfles doen natuurlijk.

Lepeltjes pap is wel leuk, maar ik ben geen ochtend mens dus ik denk datik een papfles dan wel heul makkelijk vind :wink: :oops:

Het mag natuurlijk maar bedenk je dat rijstebloem alleen vult en verder geen voedingswaarde heeft.

Waarom zou je dat geven als je de Bambix van 6 maanden gewoon kunt geven, gezonde vezels er in en nog lekker ook.

Rijstebloem had hier een remmende werking bij de kids ook, ik vind rijstebloem onzinnig :oops:

Gewoon pap vanaf 6 maanden zou ik gaan geven. En dan in de ochtend, immers gaat het een fles (BV?) vervangen. Je maakt het ook aan met melk (FV, denk dat BV ook kan, geen ervaring).



Rijstebloem gebruiken wij hier in de avond, voor het gevulde gevoel. Maar CB adviseerde dit ook in de ochtend te gaan doen, maar dan met een lepeltje. Dit gaan wij echter niet doen, wacht tot 6 maanden en dan de granenpap.

Rijstebloem is voor het verzadigende gevoel, dat kindjes langer slapen etc. :slight_smile: (hoeft natuurlijk niet voor M. te gelden haha :slight_smile:



deze bedoelde ik, maar ze zijn er in eindeloze variatie hoor :slight_smile:

Oke ik heb zon gele doos maar das van 8 maanden…



Zie je maar weer dat ik gewoon helemaal niet thuis ben in de papjes :wink:



Ga het eerst zonder proberen hij slaapt nu ook prima op bv zonder pap dus :slight_smile:

@Sennapen wrote:

Rijstebloem is voor het verzadigende gevoel, dat kindjes langer slapen etc. :slight_smile: (hoeft natuurlijk niet voor M. te gelden haha :slight_smile:



deze bedoelde ik, maar ze zijn er in eindeloze variatie hoor :slight_smile:


Verzadigd gevoel ok, maar het is geen middel om kindjes langer te laten slapen, dat is (helaas) een fabeltje :-*

@~Melanie~ wrote:

@Sennapen wrote:
Rijstebloem is voor het verzadigende gevoel, dat kindjes langer slapen etc. :slight_smile: (hoeft natuurlijk niet voor M. te gelden haha :slight_smile:



deze bedoelde ik, maar ze zijn er in eindeloze variatie hoor :slight_smile:


Verzadigd gevoel ok, maar het is geen middel om kindjes langer te laten slapen, dat is (helaas) een fabeltje :-*




Nee I know, als ze dat willen doen ze dat ook op een gewone fles wel :mrgreen:

Maar Roan sliep wel lekker door ook met de rijstebloem erin, dusja :angel:

@MegaMindy wrote:

Oke ik heb zon gele doos maar das van 8 maanden…



Zie je maar weer dat ik gewoon helemaal niet thuis ben in de papjes :wink:



Ga het eerst zonder proberen hij slaapt nu ook prima op bv zonder pap dus :slight_smile:




Dan zou ik zeggen, wat niet weet wat niet deert :slight_smile:

Bij de oudste werkte pap uit een flesje niet; kleine speen kreeg ze het er niet goed uit en met een papspeen ging het veel te snel. Dan was ze woest als het op was. Toen deed ik het op een bordje, vond ze erg lekker. Maar ben al vrij snel een boterham gaan geven.

De jongste krijgt ook nog steeds (volledig) bv. Al zou ik gaan minderen krijgt ze nog steeds 's morgens bv, 'savonds ook. Tegen de tijd dat ik helemaal stop met bv eet ze denk ik al flink warm en krijgt ze een beetje yoghurt. Dan ga ik daarna geen pap meer geven. Blijft de ochtend over, ik weet niet wat ik dan ga geven… Ik denk dat Noa ook weer pap wil als ik dat doe :wink:

Ik geef R een papfles in de ochtend, als vervangen van de boterham.

dat doen wij ook





ook een beetje gemakzucht van ons

Nou gister dacht ik nadat er al 5 uur tussen een flesje zat, laat ik er een schepje pap door doen.



































Meneer blieft het niet :eh:

  1. :lol:



    Hier nog geen pap, ga binnenkort met 6 mnd beginnen als ontbijt.

Ik ben met de oudste ook begonnen met 4 mnd rijstebloem, en toen telkens een ‘fase’ verder met pap voor 6 en later 8 maanden. Zelfs die van 12 mnd hebben wij nog een tijdje via de papspeen gegeven. Wat later werd het een bordje en kreeg hij gewoon brinta.

Nu is onze zoon 2,5jr en nog eet hij regelmatig een bord pap 's morgens, nu gewoon zelf met een lepel natuurlijk. Ik vraag hem elke ochtend ‘boterham of pap’? Meestal kiest hij dan nog zelf voor pap! Het is voor hem zo’n gewoonte geworden. En eigenlijk is het alleen maar lekker handig en vooral ook gezond!

@~Melanie~ wrote:

@Sennapen wrote:
Rijstebloem is voor het verzadigende gevoel, dat kindjes langer slapen etc. :slight_smile: (hoeft natuurlijk niet voor M. te gelden haha :slight_smile:



deze bedoelde ik, maar ze zijn er in eindeloze variatie hoor :slight_smile:


Verzadigd gevoel ok, maar het is geen middel om kindjes langer te laten slapen, dat is (helaas) een fabeltje :-*




En toch bij mijn oudste als we rijstebloem in zijn fles deden sliep hij door tot 07:30 en als we het niet deden werd hij snachts wel wakker.



Inmiddels is hij ruim twee en hier krijgt hij nog elke ochtend een lekkere bord Brinta :slight_smile: We zijn met de pap begonnen vanaf 6 maanden.

Het is absoluut geen brood eeter (net als zijn moeder :oops: )