Kevin krijgt nu voor zijn tweede fles een boterham en fruithapje, een uur later zijn fles.
Mag of moet je ook pap gaan geven ter vervanging van zijn eerste fles? Omdat alle babys eigenlijk pap smorgens krijgen.
Ik had bambix groeiontbijt normaal gehaald maar dit vond hij volgens mij niet lekker. Ik heb nu bambix met banaan gehaald, kijken of hij dat lekker vind.
hij drinkt per dag ongeveer ( laat regelmatig wat staan ) 600 cc en hij krijgt dus zijn fruithapje 200 gram en groente 200 gram per dag ( heel potje )
Als hij smorgens pap krijgt dan blijft het toch gewoon 200 cc voeding omdat door zijn fles de bambix gaat. Of werkt dat niet zo?
Volgens het CB moet hij per dag 500 cc voeding binnen krijgen.
Yeline heeft nog nooit pap gehad ik geef alleen flesvoeding.
Ze krijgt nu 2 flesjes op een dag in totaal 420cc volgens mij hoeft pap niet maar weet het niet 100% zeker.
Pap hoeft niet, brood is prima zolang je kindje voldoende melk binnen krijgt op die leeftijd. Amnne luste geen pap, dus zij is meteen brood gaan eten. Volgens het cb geen probleem. Ze kreeg s ochtends 1 boterhm met 150cc melk, een uur later fruit en 2 uur later eerst nog een fles en wat later ook een boterham (beschuit/cracker) met 150cc melk en dat doen we zo nog steeds. Anne heeft wel sinds ze een maand of 6 was of het minimum van melk gezeten, ze vond het gewoon niet lekker…nu krijgt ze naast de 300cc melk ook toetje(pudding/yoghurt etc).
Pap is inderdaad geen must s’morgens maar kan prima als vervanging van brood.
Ik vind zelf dat als je het wel als ontbijt geeft dat het dan beter een bordje pap kan zijn.
Dan is het dikker en ook voedzamer. In een fles doe je toch minder pap.
Ik geef op advies van het CB het 2e flesje (rond 12.00) als pap (Bambix), brood geven wij nog niet. Wel zo nu en dan een broodkorstje Binnenkort ga ik beginnen met introduceren van brood.
als je brood geeft laat je dan de pap achterwege? Of blijf je dit gewoon altijd door geven?
@Jolanda77 wrote:
als je brood geeft laat je dan de pap achterwege? Of blijf je dit gewoon altijd door geven?
ja die blijf ik gewoon geven, tis in principe gewoon een fles hè, alleen dikker gemaakt met pap er is mij niet gezegd dat pap en brood niet mag :roll: dus…
Hallo!
Ons Noelle is 8 maanden en haar voedingsschema ziet er als volgt uit! Wieweet heb je er wat aan!
8:00 uur friso met bambix (180 ml water, 6 schepjes friso en 5-6 eetlepels bambix
9:00 uur fruithap
11:30 1 1/2 boterham en daarna een flesje melk (150 water, 5 schepjes friso)
16:00/17:00 uur warme maaltijd en yoghurt als toetje
19:00 papfles (180 ml water, 6 schepjes frios en 5 eetlepels nutrix)
Als je om 12:00 brood geeft geeft je geen papfles maar gewoon 150 melk na de boterham.
Groetjes Knabbel
NOa krijgt hier ook geen pap, vindt ze niet zo lekker.
We beginnen hier wel routinematig met kleine vierkantjes boterham (zonder korst) en met jam er tussen. Dat vindt geweldig :drool: lekker.
ze eet er zo een 4-6 vierkantjes op en erna een flesje melk van 120 -100 cc