Pap als ontbijt

Hoi,

Sinds een week of twee krijgen mijn jongens geen bv meer en krijgen ze dus pap van opvolgmelk als ontbijt. Ik heb dat altijd uit de fles gegeven, maar die fles is zo snel leeg (240cc) dat ze daarna een beetje blijven mopperen (een broodkorstje om lekker op te sabbelen doet wonderen :thumbup: ).

Nou dacht ik vanmorgen om eens pap uit een bordje te gaan geven. Dat vonden de heren dus helemaal niks. Ik heb zelf ook eens geproefd van de pap, maar wat is dat mierzoet zeg :shock: :sick:

Het is het granenpapje met gemengd fruit van Friso (twee verpakkingen gekregen ter promotie op het kdv…). Ik kan er geen fruit in ontdekken, ik vond het meer een granenpapje met een halve suikerpot. Er staat op dat er geen suiker aan toegevoegd is :eh:

Wat is nou wel een lekkere pap, zonder al die zoete fratsen? Mogen ze al gewoon brinta hebben? Kan ik de pap ook van gewone melk maken ipv opvolgmelk? (opvolgmelk krijgen ze ook nog 180+6 bij de boterham 's middags en 150+5 voordat ze naar bed gaan).

Blijf voorlopig nog maar even pap uit de fles geven (ik vond het dus ook zelf helemaal niet handig om twee babies tegelijk pap uit een bordje te geven :roll: :oops: ) dus dat bordje proberen we over een paar weken nog wel een keer.

Nina krijgt al maanden pap in een fles van 200cc melk (tot 1 jaar opvolgmelk) en ongeveer 7 schepjes (oude van de kv) bambix.

En dan naar gelang de leeftijd, nu krijgt ze die van 12 mnd geloof ik.

Ik maak het dus lekker dik, ik weet niet hoeveel pap jij in de melk doet?

ik zou tot 1 jaar toch proberen nog geen gewone melk te geven.

En qua pap, ik gebruikte vroeger molenaar, later nog wel eens bambix en ondertussen geloof ik brinta. Gewoon kwestie van uitproberen…

Mijn kinderen hebben gewoon bambix gegeten. Anoek tot dr 2,5 meen ik.

Sven vind het ook lekker, sinds kort niet meer van opvolgmelk

maar van gewone melk.

Ikzelf zou ook tot een jaar ongeveer nog de opvolgmelk doen…

En heb zelf altijd pap gemaakt van bambix… ook destijds met BV gemengd… Daarna ook de gewone brinta… :thumbup:

je kan er, als ze gewend zijn aan die zoete pap… een drupke honing indoen…

kyano krijgt bambix rijstebloempap uit een bordje van opvolgmelk gemaakt :thumbup:

Tara krijgt pap van Brinta. met gewone melk. uit een fles.

Maar zou ze pas vanaf 1 jaar gewone melk doen.

Mijn beide dochters kregen tot de leeftijd van 1 jaar pap (Bambix) van opvolgmelk, daarna van gewone melk.

Even na dat E smee een jaar werd kreeg ze s morgens brood ipv pap, weet niet meer precies hoe oud ze toen was. E mma krijgt nu sinds ze 15 maanden is s morgens meusli (Bambix vanaf 15 maanden), vind ze heerlijk!

Eva krijgt pap van opvolgmelk en ik haal eigenlijk verschillende soorten. Ik heb nu de bambix licht volkoren.

Ok, ik ga wat uitproberen :angel: Dank voor de antwoorden. Heb nu bambix lichtvolkoren gehaald, ik hoop dat het in elk geval wat minder zoet is dan die fruitpap van Friso :silenced: .

Hier nooit pap gegeven… Tot 10 maanden bv als ontbijt en daarna gelijk boterhammen…

grts patricia

floris krijgt elke ochtend een bord brintapap van gewone melk…

gaat perfect :thumbup:

De CB-arts zei dat we tot 1 jaar opvolgmelk moesten geven, daarna mochten we eventueel gewone melk gaan proberen.

Wij hebben Pete altijd pap van Bambix gegeven, volgens mij heb je varianten vanaf 6 en 8 en 12 maanden? Op de verpakking van Brinta staat dat dit vanaf 1 jaar geschikt is, dus sindsdien eet Pete gewoon Brinta met ons mee.

(Wij hebben die Friso ook van het kdv gekregen en hier ook geen succes, haha)

jayden krijgt al vanaf 6 á 7 maand gewone melk (met vitamine D druppels) bambix erdoor en johannes broodpitmeel (tegen spugen)

mijn Jayden krijgt ook pap, eerst fles maar nu in bordje. met bambix pap. ene keer eet hij maar half bordje op, andere keer hele bordje…

@Amy82 wrote:

mijn Jayden krijgt ook pap, eerst fles maar nu in bordje. met bambix pap. ene keer eet hij maar half bordje op, andere keer hele bordje…

Hier ook. En soms nog wel eens.

hier nooit pap gegeven als ontbijt…

hier na de fles bij nog trek…gewoon een boterhammetje :thumbup:

Vandaag de bambix pap gegeven, dat vind ik dus inderdaad veel betere pap dan die zoete meuk van Friso :silenced:

Smaakt gewoon naar pap, en wordt ook beter dik :thumbup: Tja, ik heb er ook wel over gedacht om brood te geven ipv pap, maar ik vind het ook wel lekker knus om 's morgens met de jongens lekker op de bank te zitten met een fles ipv met brood aan tafel. Ik heb ook het idee dat me dat met twee veel meer tijd kost 's ochtends :think: Nu kunnen ze na de fles lekker even samen tegen me aan komen zitten om hun broodkorstje op te knabbelen :inlove:

je kunt nu bij de kruidvat bambix inslaan :wink: 3 pakken voor €3,00

ah, bedankt voor de tip :thumbup: