Hoe lang van te voren kan ik pannenkoekenbeslag klaar maken? Ik krijg vanavond een paar enorme grote eters en vind het handig om het beslag vanmiddag al te maken.
Geen idee of het ineens gaat indikken ofzo :think:
even nog goed doorroeren voor je ermee gaat bakken, maar dat wil prima.
Met kinderfeestje van de oudste had ik in de ochtend al de pannenkoeken gebakken en die waren tussendemiddag zelfs nog warm (ingepakt onder alu folie), dat scheelde een hoop werk :thumbup:
ik bewaar pannenkoekenbeslag met gemak een dag in de koelkast!
Bedankt dames :thumbup:
Je hebt er vast wel aan gedacht of van gehoord, maar ik heb pas vorig jaar een goede tip gekregen om gebakken pannenkoeken warm te houden.
Voor het bakken zet je een grote pan water op. Dit laat je koken en daarop zet je een plat bord. Als je een pannenkoek gebakken hebt, leg je die op het warme bord, deksel/alufolie erop en de volgende bakken.
Zo kun je best wat bakken voordat iedereen aan tafel gaat, zonder dat je zelf de gezelligheid aan tafel mist tijdens het eten
Van te voren bakken is geen optie. Ik ben de hele dag alleen met 3 kleine kids, dus het is de bedoeling dat de visite mijn kids bezig houd en ik kan gaan bakken. We gaan pas aan tafel als ik klaar ben met bakken
Maar inderdaad, ik houd ze dan ook warm op die manier :thumbup:
Het beslag van te voren maken, scheelt alweer wat afwas :mrgreen: