pannekoeken; hoe weet je zeker dat ze gaar zijn?

Ja :oops: ik had noooit gedacht dat ik me daar nog eens druk om zou maken maar nu dan dus toch:

We zouden met zijn drietjes pannekoeken eten.

Vriendlief had alleen van dat rare beslag gekocht maar alleen water bij moest.

Ik vond het zo raar in de pan. Ze waren net koek zeg maar, ze braken heel snel terwijl ze niet dik waren maar gewoon niet flexibel.

Dus heel lang heel zacht op gehad om zeker te weten dat ze gaar waren; gaan we aan tafel zijn ze echt nog heel week van binnen :wall: :wall: .

Dus weer op gehad die van Maaike.

Maar het werd gewoon niet beter.

Ze heeft een klein randje gehad maar toen de rest maar niet gegeven want ik wist het niet zeker.

Krijsen dus want ze wilde toen geen potje meer.

En ik baalde ook als een stekker.

Nu voreg ik me af hoe je goed kon zien of ze gaar zijn?

Blijven ze zacht of nou je jullie snappen het wel…

Ik heb ook niet zo’n goede ervaring met dat beslag waar alleen water bij moet en dan moet schudden. Ze waren ook hard aan de buitenkant en niet gaar. Ik denk dat ze niet gaar zijn als ze nog wat papperig aan de binnenkant zijn. Ik gebruik nu ander beslag waar melk en eieren bij moeten en maak dunne pannekoeken.

Ik zou ook geen potje meer willen als ik eerst een pannekoek voor mijn neus krijg :smiley: :smiley: :smiley:

Succes de volgende keer!

Groetjes Pukje

hier gewoon melk, 3 eieren en daarna bloem toevoegen totdat je een mooi dun beslag hebt… op hoog vuur bakken en ze zijn gaar als ze bruin zijn :slight_smile:

Ik heb ook wel met die shaker pannenkoeken gemaakt. Ervoor zorgen dat je niet teveel beslag in de pan doet zodat het een dunne pannenkoek is. Dat werkte hier tenminste het beste!

hoi

ik waag me niet aan die sakers lijkt me zo’n gedoe en hoor der niet veel soeps van kwa bakken.

Nee geef mij maar koopmans lekker simpel en altijd heerlijk.

En gewoon ff laten bakken heb nog nooit een panekoek gehad die niet gaar was

Ik denk ook dat het aan dat gekke meel lag.

HEb nog nooit problemen gehad met pannekoeken bakken.

Is ook wel triest als dat al niet eens meer lukt :lol: .

Maar ik zat me af te vragen of ik ook niet ineens te kritisch naar de pannekoek heb zitten kijken :wink: .

:mrgreen: heel goed mogelijk natuurlijk :mrgreen: