paniek/ nachtmerries na operatie

Onze zoon van net 2 is pas geopereerd aan zijn amandelen. Nu slaapt hij erg slecht, roept “nee,nee, nee” in zijn slaap en wordt huilend wakker. Dit gebeurt 's nachts een aantal malen en ook tijdens het middagslaapje. Iemand ervaring/tips om zijn leventje weer wat makkelijker te maken?

hoi, ik heb geen echt antwoord op je vraag, maar ik lees mee, mijn zoon van 2,5 heeft recent ook erg last van nachtmerries namelijk, ziet mensen dood gaan sinds opa (in april) doodgegaan is.

wat ik nu doe: ik vertel hem dat het een droom was en houd hem even stevig vast, geef hem zijn tutje en blijf bij hem tot hij weer rustig is.

soms geef ik hem een beetje water, om hetm wakker te maken en daarna praten we nog even over leuke dingen voordat hij weer gaat slapen.

ik ben benieuwd of er nog meer dingen te doen zijn.

sterkte, Babbels!

Heeft hier bijna 2 maanden geduurd na een operatie (buisjes en neusamandel) bij de jongste. Ze was bijna 1 toen.

Hoop dat het bij jou sneller gaat, maar heeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar helaas. Ze heeft nchten weer bij ons gelegen, vreselijk in paniek en was ontroostbaar als we er niet waren…

probeer eens bach bloesem Rescue Spray helpt bij onrust!

zelf heb ik hier hele goede ervaringen mee, en het is voor vele doeleinden te gebruiken.

gebruik bij onrust, slapenloosheid, stress, angsten, jaloersie, etc.

via google vind je het wel en is in reformzaken tekoop

succes

Daar was ik al op aan het zoeken geweest, maar kon niet vinden of het geschikt was voor zo’n pukkie en welke ik dan precies moest hebben. Ga ik proberen!

Hier hetzelfde verhaal. afgelopen maandag is mijn dochtertje van bijna drie geopereerd amandelen weggehaald, poliepen voor de tweede keer en het linkerbuisje in haar oor vervangen. vorige keer had ze geen last na de narcose. Nu word ze dus ook constant huilen en krijsend wakker. ze maakt zich zo druk dat ze constant zevert en dan na een tijdje moet braken van haar zo druk te maken. Heb geen idee wat ik ermee aan moet. het breekt gewoon m’n hart haar zo telkens te zien. het helpt niet dat ze bij ons slaapt. ze krijgt het in haar slaap, word dan wakker en dan breekt de hel los.

iemand enig idee hoe we dat moeten aanpakken want zitten bijna op ons tandvlees. hebben nog een klein kindje ook dus ja das afwisselingswerk en zien ons bed zo goed als niet

misschien helpt het lezen van een boekje met haar over ziekenhuis en ziek zijn om het te verwerken? bv nijntje in het ziekenhuis, er is er ook een in de ‘bobbie- serie’. vraag maar eens na bij een lokale boekhandel… sterkte! wij hebben uiteindelijk toch boekjes over de dood gelezen met Stijn en er veel over gepraat, dat lijkt te helpen.