Paneermeel vraagje, beetje spoed

Hoi,



Hoe letterlijk moet ik de houdbaarheidsdatum van beschuit paneermeel aanhouden?

Heb gehaktballen in de pan en zie nu dat de paneermeel een beetje over datum is… :oops:



HELP?

Geen probleem hoor!!

Hoe lang mag het over datum zijn??

het ligt er denk ik wel aan hoelang die paneermeel over de datum is, is het een paar weken dan zou ik het nog wel durven eten maar langer echt niet… maar ik ben zelf nogal een miep met de houdbaarheidsdatum (dus waarschijnlijk heb je niet veel aan mijn antwoord) :silenced:

Paneermeel is feitelijk brood wat doorgebakken is en daarna verkruimeld. Kan weinig aan bederven, helemaal als het ook nog uit een pakje ( lees : met conserverings middelen ) komt. Ik zou een paar maanden over datum geen enkel punt vinden. Tis droog tenslotte.Terwijl ik met verse waar een idioot ben wat data betreft.



Ik zou vanavond lekker aan de ballen gaan hoor Juut! :drool:

het zal hooguit een beetje muffer zijn, maar verwerkt in gehaktballen zal niet zo’n effect hebben hoor…

3 maanden over datum… :oops: :oops: :oops:

Geeft niks hoor, zolang het niet groen of zwart is , is er niets aan de hand.



Mijn man leeft ook nog steeds, mijn schoonouders aten alles op ook al was het over datum. Ik herinner me nog de fritessaus en de ketchup dat zelfs 2 jaar over datum was. Hun motto was en is nog steeds : Ziet het er nog goed uit, dan is het nog eetbaar :sick:

het is droog spul, ik zou me er niet zo druk over maken, ook niet als het 3 maanden over de datum is hoor… eet smakelijk!

Het zag er heel normaal uit, vandaar dat ik het gebruikt heb. Maar toen ik het terug wilde zetten viel mijn oog op de houdbaarheidsdatum :oops: .



For the record: pakje ligt nu in de vuilnisbak hoor :mrgreen:

En iedereen het overleefd? :mrgreen:

@Karin2 wrote:

Geeft niks hoor, zolang het niet groen of zwart is , is er niets aan de hand.



Mijn man leeft ook nog steeds, mijn schoonouders aten alles op ook al was het over datum. Ik herinner me nog de fritessaus en de ketchup dat zelfs 2 jaar over datum was. Hun motto was en is nog steeds : Ziet het er nog goed uit, dan is het nog eetbaar :sick:




Hahaha heerlijk hoor die Hollandse nuchterheid :thumbup:



Hier heb ik ook droge kruiden die over de datum zijn, het enige wat er aan kan mankeren is dat de smaak wat achteruit gaat.

Met verse spullen ben ik ook een miep, maar met droge spullen doe ik ook niet zo moeilijk.

Al gaan alle sauzen die over de datum zijn wel de kliko in hier.

Ach, als het er goed uit ziet :wink: gewoon doen!



Wij hadden laatst een leuke, wouden lekker rijst eten. Deden het in de pan, gekookt en al, dus helemaal klaar. Wou gaan afgieten… en zag; allemaal maden :sick: en dan niet een paar, maar honderden… duizenden…

Heb gelijk, in dat kastje, alle pakjes die open waren (ook al waren ze nog maar net open) in de vuilnis gekieperd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Anne en Sam wrote:

Ach, als het er goed uit ziet :wink: gewoon doen!



Wij hadden laatst een leuke, wouden lekker rijst eten. Deden het in de pan, gekookt en al, dus helemaal klaar. Wou gaan afgieten… en zag; allemaal maden :sick: en dan niet een paar, maar honderden… duizenden…

Heb gelijk, in dat kastje, alle pakjes die open waren (ook al waren ze nog maar net open) in de vuilnis gekieperd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




ow gadverdamme anne :sick: :sick: krijg er de rillingen van…



Ik had het laatst wel met moksi alesi. Had het pak gekregen eens ooit van iemand, maar was achterin beland, en kwam het weer tegen. alles in de pan gegooid en vond het maar raar ruiken… beetje muffig, niet lekker iig… bleek het al bijna een jaar over de datum te zijn geweest :sick: Dus toch maar weggeknikkerd en gauw iets anders in elkaar geflanst…

Ik eet ook gerust nog dingen op die over de datum heen zijn hoor.

Als het goed ruikt/ eruit ziet, eet ik het gewoon op.



Waarschijnlijk had ik de paneermeel niet een weggegooid :oops:



Ed daarintegen is echt te erg voor woorden. Die wil al iets weggooien een dag voordat de datum verlopen is :shock:

Is wel leuk, kan ik hem lekker mee op de kast krijgen :mrgreen:

Ja, ik keek echt in de pan van; John… rijst hoort toch niet te bewegen :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Ging bijna over mn nek :mrgreen:

Daarna nog wel lekker rijst gegeten hoor, wel uit een nieuw pak overigens :wink:



Ennuh, volgens mij komt bijna iedereen dr pas achter als t over de data is als je t al aan het bereiden/eten bent :mrgreen: heb ik ook altijd. Werkelijk! Eigenlijk gewoon hilarisch :lol:

Maden vind ik dus niet goed eruit zien :lol:



Gatvedamme, ik denk dat ik, als ik dat had gezien, helemaal niks meer had gegeten :sick:



ps Lekker verhaaltje terwijl ik op mijn Mac zit te wachten :wink:

@Anne en Sam wrote:

Ja, ik keek echt in de pan van; John… rijst hoort toch niet te bewegen :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Ging bijna over mn nek :mrgreen:


Maar je wilde het afgieten na het koken en zag toen de maden ? Knappe maad die dan nog beweegt ! :lol:

Hahahahaha, ja hoor, we leven nog. Kids slapen ook lekker en zijn niet wakker geworden van gillende buikpijn :mrgreen: .

Gehaktballetjes waren jummie, dus ik verwacht geen problemen!



Anne, gatver :sick: :sick: