Pampers duurder?

Pampers steeds duurder!

Gezinnen met jonge kinderen hebben het door de flinke prijsstijging van Pampers luiers financieel extra zwaar. De totale luier kosten stijgen tot wel €700,- per jaar.

Pampers zijn in november bij alle winkelketens in Nederland significant duurder geworden. Zo ging bij de Etos de prijs van een voordeelpak Pampers van €13,49 naar €16,49. Een stijging van maar liefst 22%. Bij andere winkels als Albert Heijn en Kruidvat is een soortgelijke stijging te zien. De verhoging van de prijzen is bij zowel de enkelpakken, de voordeelpakken, de midpakken als de reuzenpakken doorgevoerd.

Kanttekening

Bij de verhoging van 22% voor een pak Pampers luiers moet wel een kanttekening worden geplaatst. Een standaard mid pak Pampers luiers bestond uit 38 luiers. Dit aantal is veranderd en in een standaard pak zitten nu 40 luiers. Desalnietemin is de prijs van een standaard Pampers luier ongeveer 2,5 cent duurder geworden: van €0,263 per luier naar €0,288 per luier. Dit is een stijging van 10%, nog steeds niet mis.

Vreemde situatie

“In oktober was de prijs van een enkelpak Pampers bij de Jumbo supermarkt €9,59. In november ligt deze prijs op €10,95 en worden Pampers in de aanbieding voor €10,00 aangeboden. De aanbiedingsprijs is nu dus hoger dan de normale prijs in oktober, een hele vreemde situatie�, aldus Jaspers van Luierinfo.nl. “Luiers zijn voor ouders een grote kostenpost. Ik raad alle ouders aan om goed naar de aanbiedingen te kijken en prijzen te vergelijken voordat ze luiers kopen. Ouders kunnen meer dan €500,- besparen als de luiers altijd in de aanbieding worden gekocht�.

@klavertje4 wrote:

Pampers steeds duurder!

Gezinnen met jonge kinderen hebben het door de flinke prijsstijging van Pampers luiers financieel extra zwaar. De totale luier kosten stijgen tot wel €700,- per jaar.

Je kan natuurlijk ook gewoon een ander merk kopen :wink: .

Al is mij de afgelopen jaren wel opgevallen dat andere merken Pampers achterna gaan in formaten en prijzen.

Vaak was het zo dat als je een aanbieding van Pampers had je voordeliger uit was als een eigen merk voor de normale prijs.

Ik moet zeggen dat ik voor nummer 3 (die nog volledig in de luiers zit) grotendeels ben overgestapt naar Etos eigen merk die tegenwoordig ook regelmatig in de aanbieding zijn :thumbup: .

De jongste krijgt van andere luiers uitslag, dus we laten het nog maar even bij Pampers en ik probeer afentoe wat anders en blijf voor de aanbiedingen gaan.

@angelbaby wrote:

Is een pak pampers nu ineens 1,50 duurder geworden? Etos maakt nu reclame voor 3 pakken voor 30 euro + een boekje, maar 3 pakken waren eerst toch maar 29,97?

Hahahaha ja dat zag ik ook, ik zie nog tegen mn vriend ze kosten 9,99 per pak dus zie niet in waarom deze 3 pakken voor 30 euro een aanbieding moet zijn.

Net een partijtje luiers bij de Etos gehaald. 3 pakken pampers (26 stuks per pak dus nog de oude pakken) voor 25,- ! Zij attendeerde me erop, omdat de nieuwe pampers inderdaad duurder zijn geworden en 30 euro per 3 pak zijn. Ze attendeerde me ook nog op een aanbieding van pampers die de week voor kerst uit gaat komen. Dan zullen ook 3 pakken pampers 25,- gaan kosten. Dat heet nu meedenken :thumbup: …