Jim heeft al vanaf zijn geboorte de gewone baby dry Pampers. Bij andere luiers kreeg hij al heel snel luieruitslag als hij gepoept had. Nou is hij helemaal gek van Ernie en Elmo en die staan op de active fit luiers. Dus ik heb eens een keer een pak daarvan meegenomen. Gisteren voor het eerst aangegeven, Jim blij met Ernie en Elmo op zijn buik. Toen had hij gepoept en ik heb het niet meteen geroken (verstopte neus :roll: ) en toen ik hem ging verschonen zijn billetjes echt helemaal stuk! We waren even een uurtje op visite en ik had alleen die dingen bij me en hij poepte natuurlijk vlak erna weer, billetjes nog meer stuk en Jim compleet hysterisch met verschonen. Nou vroeg ik me dus af of dat door die Pampers kan komen, zit ook een hele rode soort van schuurplek op de binnenkant van zijn bovenbeen, waar het randje zit zeg maar, hij was niet doorgelekt of zo. De laagjes in die luiers zijn anders dan de pampers baby dry, zou het daardoor kunnen komen?
jeetje wat vervelend!
Ik herken er helaas niets in.
Ik gebruik voor Xander voor de nacht baby dry en overdag altijd active fit. Bij Merijn deed ik het ook altijd zo. En hier eigenlijk nooit luieruitslag gehad.
Ja herkenbaar!
Amy haar billen gingen stuk van de pampers new born.
De gewone baby dry gingen overigens uitstekend.
Vorig jaar een keer, kregen we actif fit luiers van mijn broer, hij had ze over van zijn dochtertje. Binnen no time haar billen stuk, benen stuk, alles stuk. We hadden de link nog niet met de luiers gelegd.
Eerst dachten we aan het schimmeltje, totdat we ons ineens herinnerden dat ze niet tegen new born kon van pampers. We waren er mee gestopt en binnen een paar dagen was alle weer keurig :thumbup:
Dat laag je bleef trouwens ook aan haar billen plakken…
Tja wie zal het zeggen? Er zit idd een ander laagje in de baby dry dan in de fit. Ik gebruik ook altijd de baby dry. Heb op vakantie wel eens die active fit gehad (idd een blij kind want Bert Ernie ed zaten op de luier). En ook toen ie zeg maar actiever werd (net ging lopen). Maar die dry kregen toen ook dat flex bandje en ik ben toen snel teruggegaan naar de dry. Vind die gewoon fijner en beter absorberen.
Misschien is je kindje wel gevoeliger voor als de ontlasting wat langer blijft zitten, zou kunnen. En dat het laagje in de dry dat gewoon net wat beter beschermd.
Probeer je toch als de billetjes weer helemaal heel zijn nog een keertje (als je zelf niet verkouden bent ;-)).
Of anders alleen op bepaalde tijden de Elmo luier, bijvoorbeeld nadat al een keer gepoept heeft. Weet je zeker dat ie niet het risico loopt lang in de poep te zitten.
succes