pakketje verzenden, hoe en wat?

Ik heb even jullie hulp nodig.



Ik heb op mp wat spullen te koop staan.

Nu kreeg ik een mailtje van iemand die iets opgestuurd wil krijgen.

Maar ik heb dit nog nooit gedaan, hoe gaat dat in z’n werk?



Wat zijn de verzendkosten voor het versturen van een pakketje? Betaal je voor de grootte of voor het gewicht van het pakketje?

En kan je bij het postkantoor doosjes krijgen om te versturen?



Groetjes Myrella

Je kan bij het postkantoor dozen kopen

t/m 10 kilo zijn de verzendkosten 6,20

van 10 t/m 30 kilo zijn de verzendkosten 11,95

hi



ja je kan de doosjes op het postkantoor kopen. verzeken tot 10 kg kost volgens mij 6,20. kan je op de site van tnt zien

op de site van tnt staat alle informatie en prijzen staan ook in een sticky in het aangeboden/gezocht gedeelte :smiley:

Tot 10 kilo betaal je 6,20.

Je kan gewoon een eigen doos gebruiken, of als het kleding is: in een stevige plastic zak en dan vasttapen oid. Alles mag, als het maar een goed verpakt pakketje is.

Je kan een doos op het postkantoor kopen, maar dat vind ik best duur. Beter kan je gewoon even bij de supermarkt langs of door je oud papierbak struinen.

Bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:



Ik zal gelijk even op de site van tnt kijken.

En het pakketje even wegen, dan weet ik hoeveel het gaat kosten.



Thanx, Myrella

Myrella,



zijn het spullen die echt in een doos verpakt moeten worden dan?

Dan zou ik idd een doos bij de supermarkt halen. Ik deed die doos meestal nog goed verpakken in een strakgetrokken vuilniszak en dan goed met tape dichtplakken. Daarna een vel papier erop tapen voor het adres en afgeven bij het postkantoor.

Maar ik heb ook wel boeken verstuurd en die alleen in een vuilniszak verpakt. Gewoon goed strak trekken en eventueel een stuk eraf knippen. Spreek dit dan wel even met de koper af, want de kans op beschadigen tijdens de verzending is dan natuurlijk groter :wink:.



Tja, ophalen is natuurlijk altijd makkelijker. Moet je het echt versturen of is er nog een mogelijkheid? Iig duidelijk afspreken dat de verzendkosten voor de koper zijn.



Groetjes, Wijnanda

Het gaat om snowboardbindingen, ik denk niet dat een vuilniszak dit houdt tijdens het verzenden.

Ik ga zo in de supermarkt kijken voor een doosje.

Die jongen kwam er zelf al mee dat hij de verzendkosten wil betalen, dus dat zit wel goed, denk ik.

Tegenwoordig kun je ook via DHL verzenden. Dat is goedkoper dan TNT.



Pakketjes versturen vanaf € 3,50

Nieuw in Nederland!

DHL For You: heeft u iets gekocht of verkocht (lichter dan 10kg, of kleiner dan 60 liter)? Verstuur het nu in heel Nederland al vanaf € 3,50! En u regelt het allemaal heel makkelijk zelf of bij een DHL Servicepoint bij u in de buurt.

@Karin2 wrote:

Tegenwoordig kun je ook via DHL verzenden. Dat is goedkoper dan TNT.



Pakketjes versturen vanaf € 3,50

Nieuw in Nederland!

DHL For You: heeft u iets gekocht of verkocht (lichter dan 10kg, of kleiner dan 60 liter)? Verstuur het nu in heel Nederland al vanaf € 3,50! En u regelt het allemaal heel makkelijk zelf of bij een DHL Servicepoint bij u in de buurt.





dat is nog een een goede tip!

En is dat bij DHL dan ook te volgen met een tracknummer oid?



Hier heb ik ook nog nooit van gehoord, maar dat scheelt bijna de helft met de verzendkosten.



Ik ga als ik tijd heb, straks anders maar eens googlen.

@myrella wrote:

Die jongen kwam er zelf al mee dat hij de verzendkosten wil betalen, dus dat zit wel goed, denk ik.


Lijkt me niks meer dan logisch dat hij het zelf wil betalen…

Verzenkosten zijn toch altijd voor de koper, tenzij je een

all-in prijs hebt afgesproken (incl verzendkosten)

Thanks Karin2, ga ik voortaan via DHL laten verzenden!



En zelf kan ik dat natuurlijk ook aanbieden.

hebben jullie daar ook echt ervaringen mee, dat verzenden via DHL? Ik kijk op de website en het is wel een web van regels en afmetingen en berekeningen, ik geloof nooit dat dat kan voor 3,50

Het verzenden gata prima, 1 keer gedaan maar ze stunten nu met goedkopere vaste prijzen. Het valt heus mee hoor met die regels.

Voor 3,50 heb je een buspakje en voor 4,50.




Maar als het door de brievenbus kan is TNT wel goedkoper!

En makkelijker want in elk dorp heb je wel een TNT-agentschap!



Voor mij zou DHL geen uitkomst zijn aangezien ik voor een pakket naar een ander dorp moet, dan verrijd ik al 2 euro aan benzine…

@Anne-marie wrote:

Maar als het door de brievenbus kan is TNT wel goedkoper!

En makkelijker want in elk dorp heb je wel een TNT-agentschap!



Voor mij zou DHL geen uitkomst zijn aangezien ik voor een pakket naar een ander dorp moet, dan verrijd ik al 2 euro aan benzine…




Klopt, maar de ts had het over een pakketje, vandaar mijn post over DHL.