Mijn ouders zijn op dit moment op vakantie in Spanje. Mijn moeder wordt daar op 9 oktober 65 jaar en het lijkt me zo leuk om een pakje daar te laten bezorgen van mijn kinderen.
Wie heeft hier ervaring mee? Welke bezorgservice is het goedkoopst en het beste? Postnl beweert het in 2-3 dagen te bezorgen, maar mijn vertrouwen in dit bedrijf en de spaanse postbodes is niet zo groot :oops:
Of heb ik dat mis?
Het gaat op een pakketje van max 2 kilo en er komen tekeningen is en misschien een cd tje met eboeken.
Misschien eens navraag doen bij DHL?
Je kunt misschien ook via Fleurop een bloemetje laten bezorgen. Die zitten in alle landen.
Vragen of sinterklaas het voor wil schieten en jij in NL geen kadootje wilt? :lol:
Idd misschien via Fleur op een bloemetje laten bezorgen met het bericht dat er nog een ander kado thuis op hen wacht.
DHL is trouwens bijv 1 tot 3 dagen . (Vanaf mijn huis bijv naar Benidorm, van een pakketje van 50 bij 50 bij 50 cm van 2 kg,)
Ik deed het altijd gewoon via het postkantoor, ruim vantevoren (een week ofzo, Spaanse postbodes zijn idd niet altijd even betrouwbaar; heb er 2 jaar gewoond en weet er alles van) en dan schreef ik er met koeieletters op: “NIET OPENEN VOOR (datum)!!!”
Houd er wel rekening mee dan ook een klein pakje meestal al wel een tientje kost. Je kunt mss beter iets verzinnen dat in een (grote) envelop past, dat is goedkoper.
Groetjes,
LaBruja
Bedankt voor de tips.
Bloemen lijken me niet zo’n goed idee. Ze zitten in een stacaravan en ik weet niet eens of ze wel een vaas hebben. Ze weten ook niet precies wanneer ze naar huis komen. Daa
Daarnaast wil ik toch iets blijvends voor haar.
Dat van die envelop vind ik ook een hele goeie. Zou dat veel schelen, denk je? De dingen die ik wil sturen kunnen makkelijk in een envelop.
Brief naar Europa:
0 - 20g - 0,79
20 - 50g - 1,58
50 - 100g - 2,37
100 - 250g - 3,16
250 - 500g - 6,32
500 g - 2kg - 8,69
Pakketje naar Spanje:
t/m 2 kg: 8,69 (zonder track & trace) of 13,00 (met track & trace)
2 - 5 kg: 19,50 (kan alleen met track & trace)