pakjes drinken met rietje

hoihoi,

Even misschien een simpel vraagje:

Onze kleine nu 10 mdndjes…mag zij al uit zo’n pakje met rietje drinken?

die limonade dan bedoel ik (woudfruit e.d.)…

Ik vind zo’n rietjesbeker irri om schoon te maken, en de zuigfles een gedoe om mee te nemen.

Groetjes van mij

Jade drinkt al een tijdje uit zo’n pakje :mrgreen:

ze kan een pakje nog niet leeg drinken het zijn meer een paar slokjes… maar ze vind het heerlijk :mrgreen:

en het is zo’n grappig gezicht zo klein moppie die aan een rietje lurkt :inlove:

ik geef het niet elke dag natuurlijk… ivm de suikers… maar af en toe kan geen kwaad hoor :mrgreen:

ik heb daar een tijd mee gewacht omdat ik vind dat een babytje niet van die onaangelengde sap moet drinken. Ik heb zeker tot ie 2 was bijna altijd sap aangelengd met water gegeven (1/3 sap, 2/3 water of zo).

Kan wel, maar het is jouw keuze.

Hier geef ik Appelsap aan Riley , ook uit een pakje, maar dat is flink aangelengd.

(Gewone limonade effect, klein beetje appelsap, rest water.)

Je kan ook gewoon pakjes water halen, als ze wat ouder is die zoete drankjes. Hier drinken de twee het ook, maar sommige vind ik zelf écht te zoet (zoals woudfruit :wink: )

als wij lang weggaan stop ik soms een pakje drinken in de luiertas, maar normaal gesproken krijgt ze altijd diksap.

@fiep klophout wrote:

ik heb daar een tijd mee gewacht omdat ik vind dat een babytje niet van die onaangelengde sap moet drinken. Ik heb zeker tot ie 2 was bijna altijd sap aangelengd met water gegeven (1/3 sap, 2/3 water of zo).

Same here, hij krijgt écht geen pakjes drinken, omdat er zoooveel suikers in zitten. Ik drink zelf niet eens puur vruchtensap, altijd aangelengd met water. Woudfruit zou ik persoonlijk niet doen dus, maar het idee van de pakjes water (wist niet eens dat dat bestond) is wel weer een goed plan!

@D. wrote:

@fiep klophout wrote:

Same here, hij krijgt écht geen pakjes drinken, omdat er zoooveel suikers in zitten. Ik drink zelf niet eens puur vruchtensap, altijd aangelengd met water. Woudfruit zou ik persoonlijk niet doen dus, maar het idee van de pakjes water (wist niet eens dat dat bestond) is wel weer een goed plan!

Ik doe het nog steeds vaak als ze drinken uit een groot pak…Zit er toch wel ingebakken…

Mateo krijgt pakjes mee naar school en dan probeer ik vaak de pakjes te geven met het minste suiker.

Woudfruit etc lijkt mij echt te zoet…

Anique krijgt ook maar 1 keer per week een pakje drinken en dat is na de zwemles :inlove:

Verder altijd 1/3 sap en 2/3 water.

Maar pakjes water zijn een goed alternatief :thumbup: Wist niet dat die er waren!

Wou net vragen: wat geven jullie ze dan mee naar school? Maar zo ver zijn we nog niet :mrgreen:

Joey krijgt hier nog steeds diksap uit een zuigfles.

Hij weet maar niet wat ie met een rietje aan moet…

Hier ook nog gewoon diksap uit een zuigfles. Ik ga nu echt nog geen pakjes geven.

Bas wilde nooit uit een rietje of rietjesbeker drinken, hij ging erop kauwen. Tot we op vakantie waren en ik een pakje drinken pakte en ging drinken. Bas nieuwsgierig als hij is wilde ook, maar het lukte niet. Dus ik heb voorzichtig in het pakje geknepen en na 2 keer wist hij hoe het moest. Sindsdien drinkt hij uit een rietje en het is zo’n lief gezicht. Ik geef hem alleen een pakje als we weg gaan en thuis diksap of water in zijn rietjesbeker.

hoihoi,

Pakjes drinken doe ik dan toch nog maar niet, alleen als we weggaan.

Maar pakjes water heb ik naar gekeken, maar die hebben ze niet hier bij de supermarkt.

Bestaan die wel dan?

Groetjes en bedankt voor jullie reactie

de pakjes water zijn te koop bij de ah

hier worden wel pakjes gedronken door de oudste en dan meestal melk, taxi (is nu zonder suiker) en capri sonne

dus die bestaan wel pakjes water ?

:think:

@romata wrote:

dus die bestaan wel pakjes water ?

:think:

Ja, bij de appie dus.

Ik nam bijna nooit pakjes mee. Ik had altijd rietjes in mijn tas. Als we dan ergens waren, kon ik gewoon een beker met inhoud vragen (of ik nam zelf een plastic beker mee) en deed daar dan een rietje in. Ging prima, en zo kunnen ze ook gewoon water of melk drinken of aangelengd sap.

Hoi,

hier ook nooit pakjes gegeven. Vanwege alle suikers en alle andere zooi die er in zit en wat dachten jullie van het afval? De appelsap die ze kregen maakte ik met de sapcentrifuge! Dan wel even door een zeefje in het begin maar lekker dat ze die vinden.

Als we weg gingen deed ik een spaflesje water, tuitbeker en ander flesje met wat roosvicee in mijn tas. Kon ik zo onderweg wat roosvicee klaar maken.