Hoi,
Stijn wordt sinds kort ingebakerd in de pacco doeken. Nu vroeg ik me af…hij wil zijn handjes niet tegen zijn lijfje aan en wurmt zich zelf helemaal los. Hij heeft dan uiteindelijk zijn handjes (wel in de doek) op zijn buikje. Is dat gevaarlijk?
En wat trekken jullie je kleine aan? Ik leg hem in een romper met lange mouwtjes in de paccodoeken. Anders gaan zijn armpjes kapot van het klitteband. Hebben jullie hier ervaring mee?
Groetjes Joni
Heb je het boekje er niet bij? Daar staat in dat de meeste kindjes uiteindelijk hun handjes op hun buikje leggen…is helemaal niet gevaarlijk!
Ik had Amélie alleen een rompertje aan met een lakentje eroverheen. Amélie had geen last van de klitteband, maar als Stijn dat wel heeft zou ik inderdaad een lange mouwen romper aan doen.
En vooral vaak in het nekje voelen om te checken hoe hij aan voelt als je niet zeker weet of hij het te warm/koud heeft.
Sam heeft de eerste 3 maanden in een pacco geslapen. Handjes op de buik is geen punt en al helemaal niet gevaarlijk. Fijn dat je beebje toch nog in een ontspannen houding in slaap valt, ook al is het ingebakerd. En idd, wij hadden Sam ook altijd alleen een romper aan eronder, anders veels te warm en idd schuurplekken.
Succes!
Ik heb mijn beide dametjes in de paco ingebakert gehad. Yinthe deed dat ook altijd. Is niet erg hoor. Kan niets mis mee gaan.
Succes verder.
Als je nog wat wilt weten moet je mij maar een PB sturen.
Niek ligt ook ingebakerd in paccodoeken. Zijn handjes lagen vooral in de eerste paar weken op zijn buik. Nu inmiddels zo’n 6 weken verder legt hij ze keurig langs zijn lichaam en laat hij ze daar. Hij heeft wisselend een rompertje met of zonder lange mouwen eronder aan. Ook laat ik zijn sokjes aan.
Groetjes Anne
Tara lag ook in de pacco doek.
ook haar handjes lagen op de buik.
ze had een lange romper eronder, ze heeft er tot 4 mnd ingelegen.
Mijn kleine meid slaapt sinds 6 weekjes in de Pacco en vanaf het begin wou zij ook haar handjes op haar buikje. Hier krijgt zij schuurplekjes op haar handjes als ik haar armpjes naast haar lijfje leg bij het inbakeren.
Ook ik doe haar alleen een rompertje aan.
Je zou tegen de schuur plekjes op zijn handjes sokjes/wandjes kunnen proberen!
De beeb van een goede vriendin had altijd schuurplekjes en sinds ze sokjes om de handjes doet (en een lange romper) is dat probleem opgelost.
Succes!
Groetjes Bibi