Volgens mij heb je meer dan zat, brood te veel denk ik.
Nu heeft iedereen al 4 grote ‘bollen’ en 2 kleine, ik stop er toch echt mee bij maximaal 3
Wij hebben ook hier de paasbrunch maandag, maar ik koop dan minder bollen p.p. en leg een zak met 10 witte bolletjes nog voor de zekerheid in de kast, zodat ik die altijd erbij kan pakken als het echt nodig is. Die eten we de dagen er na anders nog wel op. Harde broodjes en croissantjes vind ik zelf echt niet lekker na een dag.
Wat wij vaak doen bij een broodmaaltijd, is komkommer en tomaat voor een broodje gezond.
Als je wil kun je ook breekbroodjes doen ipv de witte/tarwe bollen, of mini broodjes. Ik vind dat je mrt gewone bollen zo snel uitgegeten bent terwil er zoveel lekkers op tafel staat om te proberen.
Verder denk ik ook dat je teveel brood hebt. Ik zelf zou alleen witte/bruine bollen, croissants en dan nog een zoet broodwaren als krentenbrood, suikerbrood of een stol ofzo.
Eieren koken en verven uiteraard. Eventueel een zacht gekookt eitje.
Verse jus, je moet ongeveer 3 sinasappelen rekenen voor 1 glas sap. Dus tel het aanal ipv kijken naar het gewicht.
Van twee kil persen wij 5 glazen en een klein bekertje voor de jongste, komen wij dus net mee uit op zondagmorgen.
Verder vind ik ook dat je veel brood hebt en weinig zoetigheid, maar ik ben dan ook echt een zoetekauw
Met een paasbrunch ga ik altijd helemaal los en bak ik meestal een taart met marsepein met haasjes en eitjes enzo, een chocoladetaart, een paasstol, cupcakes, cinnamonrolls. En dan nog croissantjes en (een beetje) gewone broodjes. Ik hou wel altijd eea over :lol:
Ik denk dat je veel brood hebt, p.p is het 2 bollen, 2 bartjes en 2 croissantjes. Fruitsalade is een goed idee! Wat ik zelf vaak doe is wat warms erbij, soepje, worstenbroodje ofzo. Voor de variatie. Verder hou ik zelf enorm van luxe beleg zoals gerookte zalm, brie, salades, enz.
Hier reken ik meestal 1 grote croissant, 1 pistoletje of kaiserbol, een plak paasstol en een wit zacht bolletje per persoon en dan heb je al te veel vaak.
Dan heb ik in de kast vaak wel bruine bollen en krentenbollen nog liggen.
Matzes heb je er ook al bij en beschuiten… nou, dan heb je al veel te veel… ben ik bang.
Verder hier ook meer het luxe beleg, rosbief, goede brie, gerookte zalm en forel en lekkere oude kaas en goede ham voor een pistoletje gezond. Er staat dus ook altijd een schaal met sla, tomaat, komkommer en plakjes hardgekookt ei klaar.
Hier is een dikke hit om een Engels ontbijt te doen… gebakken saucijsjes, roerei en gewelde ontvelde tomaten…
Zoet is hier meestal beperkt tot lekkere jam en hagelslag.
Roomboter idd en een lekkere pot thee. (wij drinken bijvoorbeeld geen melk en jus d’orange vind ik niet lekker bij mijn ontbijt)
Maar misschien ook belangrijk om te weten wat degenen die komen eten en drinken?
Ik ben net als Femke ook wat meer van de “luxere” brunch. Anders lijkt het zo op ons normale zondagmorgen ontbijt :oops:
Wat ik lekker vindt is bv een quiche of een andere hartig bladerdeeghapje, een smoothie van verse fruit, iets met chocolade (bv brownies :drool: ) of gevulde eieren. Ik maak ook altijd een voorafje, bv met garnalen of paddestoelen.
Ik kleed de tafel mooi aan met een wit tafellaken, linnen servetten en verse bloemen.
Natuurlijk moet je het gewoon lekker op je eigen manier doen. Maar een quiche kan je bv ook prima van te voren maken. Of het dekken van de tafel. Dan heb je het 's morgens niet zo druk.