paardrijles?

Mijn dochter mag als ze haar B-diploma heeft gehaald op een sport. Ze heeft in het verleden aan turnen gedaan maar dat vond ze niet meer leuk. Ze heeft het echt al 3 jaar over paardrijles. Nu wil ik binnenkort dan ook even met haar gaan kijken of dat echt wat voor haar is. Ze is echt gek op dieren en niet bang voor paarden( heeft al wel eens op een pony en paard gezeten en vond dat fantastisch). Helaas is ze motorisch niet echt sterk( ze heeft 1 jaar fysio hiervoor gehad). Denken jullie dat paardrijden dan geschikt is voor haar en weten jullie wat het ongeveer kost?

Een aantal mensen in de omgeving zeggen dat paardrijlessen niet te betalen zijn maar volgens mij is dat meer iets van vroeger :think:

Alvast bedankt!

Ik heb er nog geen ervaring mee met eigen kinderen natuurlijk, maar ik heb vroeger wel gereden.

Ik weet wel dat het juist hel goed is om paard te rijden vor de motoriek! Heb zelf een hersenbloeding gehad en in het revalidatiecentrum hadden ze een manege, speciaal voor de motoriek dus. Ik had een heel slecht evenwicht, maar anderen hadden bijvoorbeeld 1 kant die bijna verlamd was, of juist weer beide benen… Het wordt toch getraind dan.

Maar voor meer info zou je eens kunnen bellen naar een manege? De kosten zijn erg verschillend per manege. Voor een half uur betaal je ongeveer 7.50

ik zou het navragen bij de manege… emma rijd ook iedere week een uur en de zomervakantie 6 weken niet en ik betaal iedere maand 30 euro.

ter vergelijking, zwemles een uur in de week was 44 euro… dus dan vind ik dat paardrijden wel meevallen.

Hier worden ook paardencursussen gegeven bij de kinderboerderij. Net even anders dan op de manege, maar dus ook wel goedkoper (heb ik van horen zeggen). Dit zijn dan wel echt alleen de beginners, kun je gelijk kijken of het echt wat voor haar is.

Rosajati