paardrijden en zwanger

Hallo



Ik weet dat er hier meer meiden zijn die paardrijden dus even een vraag.

Ik heb 2 jaar niet gereden ben twee weken geleden weer begonnen :smiley: maar ben er ook eergister achtergekomen dat ik zwanger ben. :inlove:



Ik weet dat je normaal mag doorgaan tot je zelf voelt dat het niet gaat.

Maar hoe zit het nu ik weer net begonnen ben?

Het is een heel rustig paard en ik rij ook nog niet zo heel intensief omdat ik natuurlijk al twee jaar niet meer heb gereden.



Iemand een antwoord?

Allereerst gefeliciteerd.



Ik heb een eigen paard en heb gereden tot ik het niet meer prettig vond dit was al met week 6 was flink misselijk en daarna bekkenpijn.Denk niet dat het hoeft uit te maken dat je al een tijd niet hebt gereden.



Zolang je er zelf prettig bij voelt zou ik zeggen ga door.

Gefeliciteerd!!! :inlove: :thumbup: Superleuk!!!





Ik rij zelf heel intensief, en ben bij alledrie de zwangerschappen direct gestopt. Ik ben namelijk zo iemand die, als ik een miskraam zou krijgen, altijd zou blijven denken dat het misschien wel van het paardrijden is gekomen. Het blijft tenslotte een sport met een heel hoog blessurerisico.



Dus ik zou direct stoppen. (persoonlijk)

Ik wilde het niet opschrijven maar heb een miskraam gehad na het paardrijden,volgens de ha kon het niet komen van het rijden en was het puur toevallig dat het daarna gebeurde.

Ik heb zelf een ijslander en heb doorgereden tot zo’n 5 1/2 maand .Op het laatst alleen nog wat stappen. Ik ken mijn paard wel door en door , voor zover dat mogelijk is. Op het laatst was het gewoon niet meer comfortabel en ik was best moe dus besloot dat ik in mijn paardrijtijd beter uit kon gaan rusten. Bij de vorige zwangerschap heb ik nog iets langer doorgereden. Maar je moet doen wat jezelf fijn vind. Als je onzeker , angstig of overdreven voorzichtig bent zou ik het gewoon maar niet doen.

Ik heb vandaag eigenlijk gewoon echt heerlijk gereden het paardje is al 17 die mensen hebben hem al 14 jaar hij is super rustig .

En ik ben zo blij dat ik weer kan rijden. :inlove:



Een vriendin van me heeft tot 4 maanden gereden met een tweeling in haar buik, ik denk dat ik gewoon door ga tot dat ik het zelf niet meeer fijn vind.

@M@@ike wrote:

Ik wilde het niet opschrijven maar heb een miskraam gehad na het paardrijden,volgens de ha kon het niet komen van het rijden en was het puur toevallig dat het daarna gebeurde.




Natuurlijk, ik denk ook dat het in veel gevallen er niets mee te maken heeft.



Vriendin van mij is echter tijdens haar zwangerschap van haar paard gevallen (was overigens een heel braaf dier), en raakte hierbij zwaar gewond. Door complicaties is het kindje overleden in haar buik. Dat heeft mij natuurlijk heel erg geraakt! :cry:

Natuurlijk kun je dan zeggen dat je ook niet meer moet autorijden of fietsen, daar kunnen dat soort dingen ook allemaal gebeuren.



Maar gevoelsmatig vind ik het voor mezelf altijd anders liggen.



Maar inderdaad: doe waar jij je lekker bij voelt! :thumbup:

Gefeliciteerd met je zwangerschap !



Toen ik zwanger was van de 1e had ik nog een eigen paard.

Heb toen doorgereden totdat het gewoon niet meer goed voelde (dat was tot de 26e week)

moet wel zeggen dat ik een ontzettend braaf paard had hoor !

Als ik een jong beest had gehad was het denk ik een ander verhaal geworden.

Het is trouwens moeilijk te zeggen wat je “moet” doen.

Dusse gewoon naar je eigen gevoel luisteren !!

ik zou het niet opzoeken.

ik rijd ook graag en heb altyd een eigen paard gehad… maar ik ben nu gestopt en paard staat op de wei.



het risico van vallen is mij te groot.

zelfs een braaf paard kan schrikken

Ik ben met het rijden op de manege gelijk gestopt. Dat vond ik een te groot risico.

Maar met m’n verzorgpaardje ben ik blijven rijden tot 22 weken ongeveer. Zij is echt superbraaf en vertrouw ik voor 200%. Maar het blijven dieren, dus er kan altijd iets gebeuren.

Mijn lichaam gaf met 22 weken zelf aan dat het niet meer ging (harde buiken tijdens en na het rijden). Ik ben toen gestopt…



Luister naar je lichaam!



Gefeliciteerd hoor met je zwangerschap!



Liefs,

Willy