Paar dagen hoge koorts... :-( .... help?

Hoi,





Stan heeft nu al 2 dagen hoge koorts… 39,6…



Hij heeft vandaag 11 dagen geleden de BMR gehad en het kan dus dat dit een bijwerking heeft van de BMR. Maar ik vind de koorts dan wel erg hoog… :?



Is het na 3 dagen meer dan 39 arts bellen? Of zou ik dan kunnen wachten tot maandag? Hij is wel heel levendig, eet goed. Drinkt minder… wel gewoon zijn melk, dus ik ben niet echt bang voor uitdroging.





Op het cb zei de arts dat ik, als Stan koorts zou krijgen, gewoon paracetamol moest geven. Dat heb ik dus gedaan, maar eigenlijk ben ik een beetje onzeker of ik daar wel goed aan heb gedaan. Ik heb hem dus vanavond om half 9 een para gegeven en die is dus midden in de nacht uitgewerkt. Is dat wel verstandig? Schiet dan die koorts niet weer omhoog?





Ooooohhhhh… help??? :cry:

Noortje als je het niet vertrouwd gewoon de HAP bellen!!!



Dikke knuff voor jou en Stan!

ow meis , je mag met zulke vragen ook de hap bellen hoor? zonder direkt langs te hoeven kunnen ze ook even advies geven in deze.

Er moet niet te snel temp wisseling komen…



maar een zetpil zal langzaam aan minderen en dus koorts weer toenemen.



Ik kan je niet adviezeren om je angst weg te nemen…



beterchap en een dikke knuffel…



:hug:



zowieso straks maar even bij je knulletje langs hé …



laat je weten hoe het met hem gaat ? :-*

Ik zou idd gewoon de Hap bellen al is het om advies



ik vind 3 dagen koorts lang





:hug: :hug: :hug:

Ach arme Stan en arme mama :hug:



Het is een goed teken dat hij levendig is en natuurlijk dat hij drinkt!



Maar even bellen voor advies kan geen kwaad!



Sterkte!

Hier een kindje gehad vorige week wat goed ziek was. Heeft 5 dagen koorts gehad (van zaterdagnacht tot donderdag) maar was gelukkig niet ernstigs. Ze is wel nagekeken door de HA op de derde dag ong maar was virus. Dus uitzieken. Word hij nou echt suf, of plast weinig dan moetje langskomen. Maar ik zou gewoon even bellen.

De laatste keer dat Casper koorts had, heeft hij ruim 4 dagen boven de 39 graden koorts gehad. Ik heb toen ook gebeld en hoefde geen zorgen te maken, pcm geven. Ze hebben even longen geluisterd en klaar.



Gewoon bellen als je het niet vertrouwt! :hug:



Beterschap voor je ventje! :hug:

Mik is 10 dagen na de BMR ook heel ziek geweest met hoge koorts. PCM mag je altijd geven, al zou ik wel 6 uurlater een 2de pcm geven (hier ervaring met een koortsstui, vandaar die mening) heb je al eens eerder pcm bij koorts gegeven? DAn wete je wellicht hoe hij er op reageert als de pcm uitgewerkt is.



Als ik jou zo hoor lees ik dat je er voldoende vertrouwen in hebt en zou ik de HAP niet bellen, als je de geruststelling prettig vind kun je altijd telefonisch even overleggen.



Beterschap met je mannetje :hug:

Als je het niet vertrouwd zou ik ook gewoon de HAP bellen.



Stein had wel na elke vacinatie meerdere dagen hoge koorts (ook boven de 39.5) en bij de BMR had hij dat ook zo lang na de prik.



Beterschap voor Stan :hug: :hug: :hug:

Vanochtend 38,6… even 13.00 uur afwachten, dat was gisteren de tijd dat de koorts omhoog schoot.





Wel even fijn om te lezen dat er toch meer kindjes zijn die echt hoge koorts na een prik hebben. Om me heen had niemand last van de prik en in de folders hebben ze het steeds over lichte verhoging…





Dank jullie wel… :-*

hey meid



daarom is het fijn denk ik dat je op een forum als KoK zo een groot mensengroep kan vragen.

Kan je in sommige gevallen wat gerust stellen.

Maar nogmals hoor als t echt angstig al worden voor je zelf , mag je de hap ook bellen voor dezelfde vraag. Zei pikken er wel uit of je dan mondeling info krijgt of even mag komen.



Heel veel sterkte voor je knulletje, laat hem maar weer lekker aansterken. En rusten, koorts is echt vermoeiend.



Liefs Bianca :hug:

He Noor,

hoe is het nu met Stan?

Nog steeds hoge koorts… Ik heb de hap gebeld. Als morgenochtend nog zo hoog is, dan mijn eigen ha bellen…



Ik had dit antwoord wel verwacht eigenlijk… :wink:





Gelukkig zit er nog genoeg leven in… en hij eet goed.

Dikke knuffel voor jullie. Ik hoop dat het gauw beter gaat!

Beterschap voor Stanneman, Noor!



Knuffel voor jullie! :hug:

Heb ha gebeld… moet om 10.40 uur komen…





De ass. zei direct… “oh de 4e dag, dan moet je zowiezo langs komen…”

Joh, nog steeds koorts? Sneu zeg :hug:



Wel nog steeds goed eten en drinken?



Succes bij de ha straks!

en hoe was het bij de HA?

Longen, keel, oren nagekeken. Alles goed.



Als hij nog 3 dagen koorts blijft houden, dan weer bellen en dan wordt alles weer gecheckt. Of als het erger wordt of als ik het niet vertrouw.

Moet de puf (flixotide) blijven gebruiken. Ook paracetamol en eventueel Luuf mag ik gewoon geven.



De arts vond het wel te lang duren om de BMR er de schuld van te geven. Waarschijnlijk was het een combi van een virus, met de BMR of zoiets…



Hij had vanavond weer 39,6…





Ik vind het wel lang duren hoor…







:-*

Hoe was het vandaag met Stan?