Hallo allemaal,
graag zou ik willen weten of iemand wel eens gebruik heeft gemaakt van oxytocine-spray. Het schijnt het toeschietreflex te helpen. Ik heb al diverse dingen gelezen op de BV sites maar ik zou wel wat ervaringen willen horen.
En is het een middel wat je zelf kunt kopen of moet dat via de arts?
op recept… en het werkt als een tiet… :thumbup:
Inderdaad op recept.
Gebruik hem hier ook als ik wat stress heb, en geen toeschiet reflex krijg.
Werkt hier dan ook meestal dan uitstekend
Ik heb de dokter ook maar ff gebeld omdat het kolven bij mij niet goed ging en wat een wondermiddel zeg! Kolf nu weer normale hoeveelheid terwijl ik eerst met veel moeite er 40 tot 60 ml uit kreeg. Zou gewoon ff je huisarts gaan bellen als ik jou was, kun je het bij de apotheek klaar laten leggen.
Ik heb het ook gebruikt, kreeg een recept tijdens de nacontrole bij de vk toen ik aangaf dat het kolven niet lukte.
Maar ik zie dat je nog zwanger bent. Maak je je zorgen om het kolven straks? Ik zou het eerst zijn beloop laten, misschien heb je het niet nodig. Het is ook alleen voor het opwekken van de tsr, het is niet zo dat je daarna meer kolft ofzo.
Allemaal bedankt voor de reactie!
Femke~ idd ik ben nog zwanger maar ik heb bij onze 1e dochter echt vrijwel geen TSR gehad en dus moeilijk 4 mnd BV/gekolfed. Ben me weer even aan het verdiepen en ga natuurlijk eerst hopen dat het deze keer beter gaat. Maar zo’n middel kan natuurlijk helpen om nog niet op te geven enzo.
Bedankt dames!
Inderdaad, het kan als een stok achter de deur voelen. In principe in één telefoontje aan de ha kun je al een recept krijgen. Ik duim voor je dat je het niet nodig hebt. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
@Femke Fataal wrote:
Inderdaad, het kan als een stok achter de deur voelen. In principe in één telefoontje aan de ha kun je al een recept krijgen. Ik duim voor je dat je het niet nodig hebt. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Nou die van mij wou het niet geven toen ik vertelde dat het met kolven wat minder ging :evil: :evil: . Hij zei dat die spray alleen in het begin van de bv periode gebruikt wordt. Ik geloof dat ik er nog maar eens om ga zeuren :evil:
Ik heb het bij mijn dochter gebruikt.
ik heb er heel erg lang voor moeten zeuren bij de huisarts en die van mij kende het ook niet eens.
hier werkte het idd ook erg goed.
Wat kan het verschillend zijn per ha of je het snel krijgt of niet. Ikzelf heb het dus van de vk tijdens nacontrole. Ik hoefde er niet eens om te vragen. Ik gaf aan dat kolven niet goed ging, toen ik op nacontrole ging was ik al 2 1/2 week aan het oefenen met kolven. Ze zei toen meteen: oh, dan heb ik wel wat voor je. Ik helemaal blij. Werkt echt goed :thumbup: .
Ik was zwanger van de 2e en heb het toen gekregen toen ik al 10 maanden aan het voeden was… :thumbup:
Gewoon opeisen hoor… :snooty: