Sem is vanochtend doorgelekt met een vieze zure luier op mijn bank en dat stinkt dus verschrikkelijk. Heb net vorige week de speciale reiniger opgemaakt en die moet dus nieuw gehaald worden, maar wat nu? Ik heb met een doekje met water de vlekken er uit gehaald en het drooggewreven met een zachte doek maar die lucht :sick: . Het is een soort van suede achtige stof iemand een tip?
Wat was de tip in het huishoudtopic? Koffie op strooien? Kijk daar anders even!
Ja tegen rook maar dit is geen leren bank, het is een soort van stof durf het dus niet aan om er van alles op te smeren want mijn bank verpesten wil ik natuurlijk ook niet…
Koffie werkt tegen allerlei soorten luchtjes. Je kan ook koffiepads gebruiken, hoor. Wel op een droge bank uiteraard!
Hebben we hier ook een keer gehad, ook op een soort suedine achtige stof.
Wij hebben het uiteindelijk met dettol schoongemaakt en weer drooggefohnt met beghulp van een rulle handdoek waarmee we ook steeds wreven om de pool goed te houden.
Toen was het al een stuk minder. Als laatste nog met een stoomreiniger erover en toen was het klaar.
Ik vond de lucht nog niet het grootste probleem, maar wel dat er dus behoorlijk schadelijke bacterien in mijn bankkussen waren gekomen.
Detoll en stoom deden de trick hier…
Hij heeft er echt maar heel even op gezeten het waren maar een paar kleine streepjes (gelukkig bruine bank) maar die lucht. Ik durf er echt geen dettol op te doen, want je krijgt heel makkelijk kringen. Misschien Montel even bellen of die nog een tip hebben als de koffiepads niet werken…
Uhm gebruikte koffiepads toch? Wij drinken hier heel weinig koffie, moet ik dus maar voor de muren een kopje koffie zetten :mrgreen:
volgens mij moet je gewoon nieuwe koffiepads doen hoor, ik leg altijd tegen vieze koelkastluchtjes ook wat nieuwe pads in de koelkast
natuurazijn werkt tegen urine lucht (bv hond of kat) miss dat het hier ook werkt, en het is een natuurlijk product.
Nou heb even de koffiepads geprobeerd en nu ruikt mijn hele huis naar koffie en de bank geloof ik ook. Ruik nu iig even geen zure poep meer (maar ook niet als Sem in zijn broek heeft gepoept ).
Geen gebruikte pads, hoor! Wel nieuwe!
Dat is ook nog een idee: pads in de luier stoppen, daar had ik nog niet aan gedacht
Ik heb na onze verhuizing de goedkoopste zak pads gekocht die ik kon vinden. Ik heb zelf zo’n bonen apparaat, dus ik gebruik geen pads.
In elke kamer en kast heb ik van die pads neergelegd en we waren binnen een dag van de verflucht af!
mijn auto stinkt naar braaksel… vraag niet hoe en waarom…
dus ik ga ook pads halen :thumbup:
suus… hoe is het nu met je bank ??
@Gab wrote:
mijn auto stinkt naar braaksel… vraag niet hoe en waarom…
Owjeee, goed onder alle stoelen kijken en checken misschien ligt er ergens iets van etensresten? :hug:
Bank geen verkleuringen op??
Ik gebruik meestal eerst een sopje en dan Febreze of Robijn spray :mrgreen:
Soda erop, in laten trekken en dan met de stofzuiger erover :thumbup:
@veertje wrote:
@Gab wrote:mijn auto stinkt naar braaksel… vraag niet hoe en waarom…
Owjeee, goed onder alle stoelen kijken en checken misschien ligt er ergens iets van etensresten? :hug:
Bank geen verkleuringen op??
Ik heb heel de auto al 3x uit-gesopt, ook met soda, azijn, vandaag met de hoge drukspuit maar gedaan, de achterbank kan eruit.
Maar soda kan gaan stof gaan verkleuren, dat is mijn ervaring met een kleed binnen…
Gab je kan bij Brezan of misschien ook Halfords speciale reiniging halen voor dat soort dingen. Heb het een keer nodig gehad omdat de hond in onze auto had gekotst en dat hielp wel…
De bank stinkt niet meer en geen vlekken gelukkig. Durf er echt geen sopjes op te smeren dat geeft aleen maar lelijke kringen enzo. Dus voor nu zo goed opgelost!