ow men

Oh poep wilde ik als titel geven, dat drukt mijn stemming iets beter uit. :oops:



Peuter wil niet meer slapen overdag… maar wordt wél leuk om 7.15 uur 's ochtends wakker, als ik me nét nog een keer om wil draaien… en dan is de dag te lang voor haar… gek he? Snappen jullie dat?



Net kreeg ze een driftbui en roept ineens: “bed toe!!” Je kan wel raaien, ik als een speer Peuter naar bed brengen. En nu… nu ligt ze te huilen…



En dan denk ik dus… oh POEP! Ik heb hier GEEN zin in!



Hebben jullie dat ook wel eens? (Ik schaam me er wel een heel klein beetje voor, dus please? :wink: )



Ach, onzin topic ook, maar ik wilde het gewoon even kwijt. :oops:

:eh:

ik ken het probleem



bijna peuter slaapt nog wel

maar was net helamaal over de poep van ik weet niet wat bleef huilen heb hem op bed gedaan

en het is nog stil maar voor hoelang

ble nog tot 18.00 uur voor manlief thuis is



en 2uur duren lang dan niet als je lekker ligt te slapen en bijna peuter slaapt maar 2 uur dan zijn ze zo voorbij

ow ja hier al bijna de hele week :roll:



Tes vaak om 04.00 wakker en kletst hele verhalen, heel gezellig maar niet midden in de nacht. Mik vervolgens om 06.30 wakker en aan het eind van de dag mooi vervelend van het moe zijn…ook niet meer willen slapen 's middags.

hahaha hier ook herkenning…



heb het van de week opgelost met een uurtje eigen-tijd…in je eigenkamer allemaal…



oftewel… Dave naar zijn kamertje gebracht…Jade in bed die moest wel gaan slapen :wink: :mrgreen: en ik zou ook op mijn kamer gaan :wink:

deur dicht ( wel zijn broek uitgedaan) en ik hoorde hem vrolijk spelen…en na een tijdje was het stil…ik ff gluren…ligt hij netjes onder de dekens te slapen :inlove:



:dance: wat een overwinning :mrgreen: die houden we erin :thumbup:





eigen-tijd= op je kamer en dan zelf weten wat je gaat doen…met de deur dicht.

Oh, gelukkig, ik schaam me soms echt een beetje voor zo’n gedachte. :oops:



Ze is de liefste van de wereld, maar soms… en dan is niks goed meer. Nu is ze trouwens als een blok in slaap gevallen, ben ik wel blij mee, want gisteren hadden we ook echt drama tijdens de avondmaaltijd. (Gister was ze naar het kdv geweest en dat is dan allemaal nog net wat drukker he! :wink: )



@ Colle: soms leg ik Dana ook wel eens gewoon in bed, en dan gaat ze spelen, vind ik dan ook niet erg, maar dat werkt hier niet altijd. Soms wil ze gewoon alleen maar bij mama zijn, de hele dag! (En dat vind ik soms gewoon wel erg vermoeiend. :oops: )

wen dr maar aan :wink:



merijn ging direct, toen Xander geboren werd (precies 2 jaar oud zeg maar) stoppen met overdag slapen… en iedere ochtend zijn de heren rond 06.30/7 uur wakker…

Dus tijd voor jezelf is er niet zo meer bij tegenwoordig… zeker niet met 2 kinderen



ach komt wel weer als ze groot zijn… dan moeten we moeite doen om ze uit bed te krijgen :mrgreen:

ik kan het me helemaal voorstellen

kai wil nu ook de hele dag bij mij zijn

op schoot het liefst ookal heb ik 2 meter verder op een bak met speelgoed nee schoot is leuk en dan klimmen en klauter en naar buiten kijken

puf dat vind mijn buik nu zooooooooo leuk ahum



gelukkig heb ik het geluk dat mijn schoonouders 6 deuren verderop wonen en hem nu ik op het einde loop elke dag even meenemen met de honduitlaten om 17.00 uur



en ik hoor geluid dus ga hem zijn jas en schoenen aan doen

Beide kids van ons hadden ook zo’n periode van niet willen slapen en dan aan het einde van de middag dreinen en boos doen.

Daar was ik gauw klaar mee! Ik heb het middagslaapje er weer terug in gebracht door ze stug op vaste tijden in bed te leggen.

Oke, dat was niet gemakkelijk (ik heb flink vol moeten houden ,ze wilden allebei met geen mogelijkheid, maar het moest gewoon) maar uiteindelijk vindt E.va het nu niet erg als ik haar 1 keer in de week nog even laat slapen 'smiddags en de jongste zit weer in een rutme en slaapt 's middags weer een uurtje.



Meer rust in de tent dus.

Misschien toch nog even proberen ?

@jet wrote:

Dus tijd voor jezelf is er niet zo meer bij tegenwoordig…


Dat vind ik helemaal niet erg, als het maar niet zo huilen en dreinen is, daar heb ik wel een hekel aan.



@ Karin: ik heb het voor een maand terug al een tijdje stug iedere dag geprobeerd, maar dat ging niet fantastisch. En dan heb ik gemerkt dat het mij meer rust geeft als ze gewoon de hele dag op is. Dat ging eigenlijk ook echt goed, maar dan sliep ze 's ochtends gewoon wat langer (tot 8.30-9.00 uur), dan redt ze het wel de hele dag. Maar of ze nu weer vroeger wakker wordt door het vroeger licht worden, ik weet het niet. :think:

Yeline was net zo, gewoon keihard gaan krijzen als ze in bed moest 's middags. Ik had op het laatst zoiets van jij gaat gewoon in bed en als je niet wil slapen dan ga je maar lekker spelen totdat mama je ophaalt.

Het heeft geholpen en nu gaat ze elke middag zonder problemen nog na bed en vaak vraagt ze zelfs of ze naar haar bed mag omdat ze moe is, want ze heeft haar slaap echt nodig want anders is ze om 16 uur niet meer te genieten.



Kan er ook niet tegen als ze gaat dreinen en huilen wordt er echt prikkelbaar van. Gelukkig gaat het nu nog zonder problemen :silenced:

ja dat is echt een lastige periode hoor, als ze niet meer ;s middags willen slapen want ze zijn al groot… maar ze hebben het eigenlijk nog wel nodig…



die oplossing van eigen-tijd: lekker in hun kamertje spelen of slapen een heel goed idee!! dat ik daar 1,5 jaar geleden niet op ben gekomen… maar ik ga hem wel onthouden als de jongste zover is! thanks…

Kan er heel kort over zijn: herkenbaar!

HIer ook zeker herkenbaar. Jesse wil ook niet naar bed s middags maar ik breng hem toch heen 9 van de tien keer gaat ie echt wel even slapen. En dat scheelt want dan heb ik en ff rust en als papa thuiskomt om 18.00 ook nog een vrolijk jongentje.