Ow men... Dat middagslaapje!

:? Pfff. Het is op het moment een ramp met het middagslaapje van Dana. Eerder sliep ze altijd nog een uur of 2-3, maar nu… Het is jengelen, kletsen, huilen, heel hard huilen, alles uit bed gooien, slaapzak uitdoen, weer jengelen, beddengoed eraf trekken… En dan uiteindelijk wordt ze wel een keer uit bed gehaald. :?



En dat… terwijl ze wél vuurrode wangen heeft, overal wil gaan liggen, op haar handjes/armpjes gaat liggen, in haar oogjes wrijft en overduidelijk gewoon MOE is. Maar nee… vooral “niet papen”. :wall:



Als het middagslaapje voorbij is dan is het voorbij hoor, maar ik had heel erg gehoopt dat we het nog een paar maandjes hadden kunnen rekken. Voor haar zelf, maar ook voor mij als ik straks weer bevallen ben.



Ik vrees dat het er niet in zit… :roll:

En als je haar nou wat speelgoed geeft waar ze in bed mee kan gaan spelen. Zodat ze toch even een rustmoment heeft. Wie weet valt ze dan uiteindelijk toch nog even in slaap. En als ze dat dan na een uurtje nog niet heeft gedaan dan kun je d’r alsnog uit bed halen.

Maar goed…het is maar een idee hoor. Weet niet hoe ze hier op zal reageren natuurlijk.

Ze heeft inderdaad wel wat knuffels in bed hoor, waar ze ook wel mee speelt, maar als ze niet wil slapen worden het vooral gooi-objecten. :o



Afgelopen week heeft ze niet één keer geslapen 's middags. Nu was het natuurlijk ook wel een rare en drukke week zo met die kerstdagen, maar toch. Vanmiddag wilde ik haar op de bank leggen (onder het mom van beter dan maar een uurtje op de bank dan helemaal niet meer), maar daar wilde ze niks van weten.



Ze is echt een structuur-meisje en het middagslaapje gaat volgens een heel vast stramien en op de vaste tijden die we al tijden zo hebben. Ik vrees dat ze er gewoon overheen aan het groeien is. :frowning:

Hoi, ik zou er toch nog even op hopen dat het aan de rare week ligt?!

hier afgelopen week ook een ramp! ineens maar hoog uit een 1/2 uurtje willen slapen tussen de middag maar ook ineens tot half negen uit slapen :o wat wij natuulijk niet erg vonden!

later eten, 's avonds vaak ergens anders eten, veel volwassenen om zich heen enzo!

ga morgen het regime er weer over gooien en hoop :pray: dat hij dat in iedergeval een uurtje rustig in bed wil blijven!

maar wat je zegt als ze er overheen is houdt het over maar je schrijft ook dat ze toch best moe lijkt te zijn :think:

Kay, jeetje, nog maar 9 weken! Geweldig joh, bijna voor de 2e keer mama! :smiley: :-*



Hier vandaag pcies hetzelfde met Y.anniek. Die wilde vanmiddag echt niet slapen, ondanks de duidelijke tekenen van vermoeidheid…En om nou te zeggen dat hij daarna beter te verdragen werd…arm mannetje werd om alles boos en opstandig…Als het over is met de middagslaap, hoop ik maar voor hem dat hij er dan ook snel tegen kan…Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat…

Ja, gaat snel he? :mrgreen: Jij nog gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je jongste mannetje!



Ze heeft vanmiddag uiteindelijk tóch nog geslapen. Hopelijk morgen weer! Op de dagen dat ze naar het kdv gaat (dinsdag en vrijdag) slaapt ze zowiezo al niet (wil ze niet meer sinds de zomervakantie), en dat maakt een week natuurlijk altijd ook al een beetje onrustig.



Ik hoop inderdaad dat het maar aan deze gekke week ligt… :pray:

Gaat het nu beter?

Nee, het is over en uit met het middagslaapje. :frowning: Sinds vorige week slaapt ze in een peuterbed, waar ze zelf in en uit kan komen, dus het wil nu echt niet meer. We hebben al een aantal alternatieven geprobeerd: slaapje op de bank, bij mij in het grote bed, maar niks wil. Ze is gewoon niet moe genoeg denk ik. Ik heb besloten het maar te accepteren, hoewel ik het ook voor mezelf wel vermoeiend vind nu. :oops:

:hug: