Ovultatietest, wanneer eisprong?

Hoi meiden,



Deze cyclus gebruik ik ovulatietesten.

Vanaf afgelopen maandag heb ik al een licht streepje, afgelopen zaterdag en zondag een dikke streep, vanmorgen een lichter streepje dan gister.

Wanneer zou mijn eisprong dan zijn? Gister of vandaag? Aan mijn lichaam voel ik het namelijk niet. (vandaar ook de ovutestjes)



Tevens heb ik afgelopen vrijdag voor het laatste gevreeen en is manlief daarna door zijn rug gegaan. Waarschijnllijk een gemiste kans dus, tenzij er vanavond nog een kansje is.



Iemand die mij wat meer info kan geven?

Over het algemeen genomen krijg je twee keer een dikke streep op je ovutesten, en dan springt je ei op de dag NA de tweede dikke streep. De ovutesten geven namelijk aan op welke dagen je het beste kunt klussen, om zwanger te worden.



Succes meid!

Die dikke streep geeft juist aan dat een een LH-piek is. Vanaf het begin van die LH-peik gaat je ei dan binnen 24 tot 36 uur gaat springen.

Het ligt eraan op welk moment van die piek je test, de ene persoon heeft dan maar 1 dag een dikke streep en de andere persoon 2 dagen een dikke streep.



Als je op zaterdag de eerste dikke streep gehad hebt, dan denk ik dat je gisteren of uiterlijk vannacht je eisprong hebt gehad.

Bedankt dames!



Ik beschouw het deze ronde maar als een gemist ei, dan zal de teleurstelling over 2 weken misschien wat minder groot zijn…



Op naar een volgende ronde dan maar :slight_smile: