ovulatietesten

Hallo,

Sinds een paar maanden zijn we bezig om zwanger te worden van de tweede en zoals alle vrouwen ben ik erg ongeduldig. Dus sinds deze maand ben ik begonnen met ovulatie testen van clearblue.

Op 15 en 16 nov had ik een paar druppels oud bloed, 17 november iets meer oud bloed en daarna hield het op. Ik heb op 24 nov (dus dag 10) een ovulatietest gedaan en deze was harstikke positief. Ik ga er dus vanuit dat mijn eisprong niet lang daarna was. Dus flink geklust.

Het gekke is alleen dat ik normaal dacht dat ik mijn eisprong had als ik dikker en meer afscheiding had. Dat had ik nu helemaal niet. Heb echt niet het gevoel dat ik toen mij eisprong had.

Volgens de test zijn ze 99,9% betrouwbaar. Toch maar 26 nov nog een test gedaan en toen had ik wel een streepje bij de LH en geen referentielijn. Waarschijnlijk te weinig urine gebruikt en de volgende dag nog een keer getest en toen had ik helemaal geen streepjes.

Nu vraag ik me af of je ook een verkeerde uitslag kan krijgen doordat je te weinig urine hebt gebruikt en daardoor de referentielijn lichter is en je dus denkt dat de andere lijn dikker is.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Groetjes.

als je test onwijs positief is heb je die dag je eisprong, tenminste dat was bij mijn persona altijd zo!!!

en niet een paar dagen daarna, want dan is dat stofje al uit je urine

Al je ovulatietest positief is dan kun je binnen 24 a 32 uur je eisprong verwachten.

Het eitje dat vervolgens vrij komt is ongev 24 uur vruchtbaar waarna deze weer teniet gaat.(ovegins neemt de vruchtbaarheid na 12 uur al weer sterk af)

Je ovulatietest moet zeer duidelijk positief zijn, dus gelijk aan of duidelijker dan het controle lijntje.

Ook al staat er een vaaglijntje dan is je ovu test even goed negatief.

Dat je testlijn de ene dag duidelijker is dan de andere dat kan kloppen, je hebt namelijk vrijwel altijd wat LH hormoon in je lichaam echter vlak voor de eisprong neemt de hoeveelheid LH enorm toe.

Bij elke ovu test is het zo dat er een controlelijn MOET staan, staat deze er niet dan moet je je test als ongeldig beschouwen en deze weg gooien.

Het is inderdaad belangrijk dat je de juiste hoeveelheid urine gebruikt hoeveel dat moet zijn staat in de bijsluiter.

Bij te weinig urine zie je inderdaad geen controlelijn verschijnen.

Ook moet je goed om de tijd letten, lees de test niet te vroeg af maar ook zeker niet te laat.