ovulatietesten

hallo,

ik heb een vraagje, als mijn ovulatietesten steeds negatief zijn, is het dan zo dat er iets mis is? omdat ik soms hoor dat het echt op een halve dag naukeurig kan komen. en ik ben sinds 2 weken gestopt met de pil, en sinds afgelopen woensdag niet meer aan het menstrueren, kan het dan zijn dat ik nu geen ovulatie heb? of dat het vroeger komt? of juist later?

ik hoop dat jullie mij wat antwoord kunnen geven.

groetjes kim

Hoi,

Vooral wanneer je net met de pil gestopt bent heeft je cyclus tijd nodig om op gang te komen (waarschijnlijk) het is handig om door te blijven testen! Je zit dan nu op dag 10 ofzo? Ik heb vaak rond dag 14 of 15 een pos. test, maar ook wel eens op dag 16. Niet iedereen krijgt een pos. test.

Suc6

Kim zeker net na het stoppen met de pil (en dan ligt het er ook aan hoe zwaar die pil was) kan het zijn dat je nog een paar keren geen eisprong hebt. Het is best wel prijzig dat getest met ovulatietesten en je weet ook nog niet of je cyclus weer met regelmaat op gang komt.

Kan je dan ook alleen maar aanraden eerst 3 cycli af te wachten, te kijken of er regelmaat in zit. Op basis daarvan kun je dan gaan testen met ovu-testen.

Stel je zou nu bv nog je eisprong overslaan…je krijgt een eerste cyclus van 60 dagen…daarmee zou je al zo een stuk of 5 verpakkingen ovulatie testen erdoorheen kunnen jagen a ong 30 euro per verpakking… :think: en hoppa het ledikantje van je gewenste kinderkamer heb je al aan geld uitgegeven aan testen :?

Zonde toch?

Het wachten op die regelmaat is vreselijk maar kan me zo ook voorstellen dat al die testen en al het geld wat daarmee gemoeit is je ook niet vrolijk stemt toch?

Heel veel succes!! :thumbup: