Hoi Meiden,
Ik heb een vraagje. Ik zit in de 9de of 10de ronde om zwanger te worden. Ik gebruike altijd ovulatietesten en rond dag 18 of 19 gaf hij normaliter aan dat ik een eisprong kreeg. Deze maand ben ik voor het eerst aan het temperaturen geslagen en heb geen ovulatietesten gebruikt. Ik kan mijn eisprong altijd goed voelen.
Maar nu heb ik volgens mij mijn eisprong gehad, precies rond de dagen dat ik normaal postitief zou testen, echter mijn temperatuur geeft niet duidelijk een eisprong aan. Ook op Fertilty Friend heb ik het ingevuld en deze geeft ook geen eiprong aan. Wat betekent dit?
Kán het zo zijn dat er geen (goede) eisprong is, ondanks de ovulatietesten? Of zijn de temperatuur verschillen zo klein dat daar niets uit af te leiden is?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes Karin
Tja, lastig is dat. De 1 zegt dat je het er wel uit kan halen en de ander niet. Toen ik bij de gyn liep om zwanger te worden van mijn meisje zei de gyn dat het heel onbetrouwbaar is. Als je het echt goed wilt doen dan moet je elke dag op het zelfde tijdstip temperaturen en het liefst smorgens als je nog niet uit bed bent. Dus mijn gyn zag het als onzin. Maar er zullen ongetwijfeld artsen en gyns zijn die het wel een goede methode vinden.
Ik zou zelf persoonlijk ovulatietesten betrouwbaarder vinden maar die heb ik nooit gebruikt omdat het voor mij geen zin had.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
pff ja moeilijk.
Ik geloof wel erg in tempen maar dan wel echt iedere dag op hetzelfde tijdstip. Ik heb ook een lange periode getempt en ben daar wel achter.
Er zijn van die lijstjes op internet waarop je moet letten als je gaat tempen. van invloed is bv alcohol, tijdstip ook tijdstip naar bed gaan geloof ik enz enz.
Ik denk ook dat die ovulatietesten niet liegen! Dus daar zou ik me sowieso aan houden…
Sterkte!
Bedankt voor jullie reactie! Ik temperatuur inderdaad iedere ochtend voor het uit bed gaan op hetzelfde tijdstip. ooook in het weekend… :x
Moet het nog maar een maandje opnemen denk ik en als het er weer het zelfde uit ziet zal het wel normaal zijn bij mij.
Groetjes Karin
Ik heb 1 ronde mijn temp bijgehouden in FF. Het programma gaf pas later aan wanneer mij eisprong was, dus niet gelijk bij de meting van die dag. Volgens mij pas nadat ik 3 temp metingen na de eisprong had ingevuld gaf hij aan wanneer mijn ei geweest was.