ovulatietesten en ochtendurine?????

Aangezien mijn ovutesten (persona) een beetje vaag beginnen te doen en ik overal wat anders lees, is mijn vraag moet je ovulatietesten nu wel of niet met ochtendurine doen?

Overal staat wat anders :roll: ik word er helemaal koekoek van.

En kan het zo zijn dat hij ineens een lh piek aangeeft. Bij kian zag ik m langzaam opkomen, maar nu blijven ze allemaal zo vaag, terwijl ik echt een gevoel heeft dat hij er aan zit te komen. gek gevoel in mijn buik en aan de hand van me cervixslijm is het ook te merken.

alvast bedankt!

Geen ochtendurine. De LH die gemeten wordt schijnt beter traceerbaar te zijn als je 4 uur na de eerste ochtendurine pas test.

En ja soms kan het bv zijn dat je de piek pas op zijn ‘eind’ te pakken hebt terwijl je voorheen bv telkens de piek te pakken had. Het meest betrouwbaar (en ontzettend vreselijk kostbaar 8) ) zou zijn om minstens 2 maal daags te testen. 1 keer vier uur na de eerste ochtendurine en dan aan het einde van de dag nogmaals. Dan ben je er bijna zeker van dat je je piek ook ‘vangt’.

Ergens is er een site die heel duidelijk uitlegt geeft over het ‘losse staafjes’ -gebruik van Persona, ik heb hem helaas niet meer in mijn favorieten staan maar ik geloof dat er wel meer dames zijn hier die hem kennen. Succes!

die uitleg heb ik gelukkig, anders zou je er helemaal niet uit komen. 2 keer zou inderdaad heeeel kostbaar zijn, al zijn de persona staafjes wel het goedkoper.

in iedergeval al bedankt.

nog meer ladies met ervaringen?

Probeer anders eens die van sensitest punt nl… heb je er 5 voor 3,49 ofzo geloof ik. Ik bestelde altijd 2 setjes…per cyclus. Nou, dat zijn de kosten niet. Kan ook via ovulatietest punt nl… Heb ik prima ervaring mee.

Suc6!

het is altijd een heel gedoe he, 4 uur niet plassen, niet teveel drinken, zoveel mogelijk rond dezelfde tijd testen…pfff. maar errug fijn wanneer dan opeens die duidelijke piek daar is en je weet dat je qua timing goed zit! Dat is toch het enige waar we dan wat conrole over hebben.

Bedankt voor de tip!!! Ga gelijk zo even kijken. Ja voornamelijk die controle heb ik heeeeeel erg nodig, dan weet ik tenminste dat er een kans is geweest. Als niet weet wanneer en of je wel een ei heb, dan word je gek, althans ik wel, ik kan er absoluut niet tegen. controlefreak, hoe kom je erbij.

Ik gebruikte ze wel met ochtendurine… altijd rond dezelfde tijd. Werkte perfect… soms kwam hij langzaam op en de andere keer was er in 1x een streep. Maar eigenlijk vaker kwam hij langzaam op.

Succes!