Ovulatietest wordt niet positief

Hoi allemaal

Mijn cyclus is zeer regelmatig en heb een ovulatietest (clearblue) gedaan (nu al 5 dagen, volgens schema) maar tot op heden geen positieve test.

Nu kon ik, m.b.v. mijn baarmoederslijm, behoorlijk goed inschatten wanneer mijn eisprong kwam, maar nu we weer voor het eggie gaan, lijkt ook dat in de war…

Heeft er iemand ervaring met ovulatietesten die niet positief worden?

Oei lastig…hier werden ze wel positief maar dus ook een duidelijke eisprong en niet gekeken naar het schema wat CB (en ander merk) aanhielden want het ‘venster’ voor de LH piek is klein (24 uur met dan de 48 uur daarna dus de eisprong zelf) alleen braaf gehouden aan geen ochtendurine voor de test genomen en verder dus mijn eigen ‘schema’ aangehouden. CB wil liefst natuurlijk dat je zoveel mogelijk test…(vaak houden ze zelfs 11 dagen aan in de verpakking en mag je dus ong 2/3 verpakkingen gebruiken alsof die zo goedkoop zijn :? voor een eerste cyclustestronde).

Het kan zijn dat je dus bv je piek mist als je de ene keer in de vroege middag kunt testen en de dag erna door omstandigheden pas laat na de middag zou kunnen testen…enorm frustie bezigheid waardoor ik na verloop van tijd ben overgegaan op het testen van die piek via de staafjes die bij de Persona horen. Ik weet zo gauw even niet meer waar ook weer de site is gebleven met de uitleg daarover maar probeer anders even Google met als kernwoorden; ovulatie of teststaafjes en Persona. Hopelijk kom je daar wat verder mee je bent er iig gegarandeerd voordeliger mee uit!

Niet schrikken dus mocht je deze maand geen positieve test zien want het betekend niet ook gelijk dat er geen eisprong is geweest! :thumbup: Succes!

Super bedankt voor je reactie!

Ik ga donderdag (ben ik weer vrij) even googlelen.

En jij heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Ik heb wel ervaring met positieve testen maar toen viel mij ook op dat ik bijv. op dag 7 vruchtbaar slijm had en toen op dag 11 opeens weer en dan pas op dag 13 een pos. ovu-test. Misschien komt hij dus nog!

Een vrouwenlichaam zit nogal raar in elkaar heb ik inmiddels wel ontdekt!

Suc6

Groetjes

Ineke

Ik word er ook echt niet goed van. Het lijkt wel alsof mijn lichaam reageert op het feit dat ik mijn ovulatie wil controleren m.b.v. de ovulatietest :? en het niet pikt dat ik niet op mijn lichaam vertrouw. I.i.g. zijn de staafjes op en heb ik geen positieve test gekregen.

Ik ga nu i.i.g. Clearblue bellen.

ik kwam er door de ovu testen achter dat ik mij ei soms dag 10 en soms dag 20 had binnen een cyclus van 24-28 dagen :?

het beste is 1 maand veel testen -dus van dag 8 tot dag 20 ofzo- en daar kan je dan beter door hebben wanneer ongeveer je testen kan…ff Bijhouden dus en eventueel tempen…

succes he!

het beste is 1 maand veel testen -dus van dag 8 tot dag 20 ofzo-

Ik denk dat ik maar zoiets ga doen dan... Ik heb op internet de beschrijving gevonden van het gebruik van de Persona-staafjes zonder apparaat. Dat is dan niet zo heel duur :roll:

Ik heb nog wel van iemand, 3Matcareovulatietesten overgekocht en eergister de eerste gebruikt. Volgens mij heb ik er iets te enthousiast op geplast want het duurde heel lang voor er wat zichtbaar werd. :mrgreen: Gister dus voorzichtiger geplast en weer duurde het heel lang voor er wat zichtbaar werd. Uiteindelijk was alleen de controlelijn goed te zien en die testlijn wat minder.
Straks de laatste en we zien wel of daar wat uit kwam.

Ik had wel gister in ene veel cervixslijm, dus wie weet. We hebben i.i.g. gisteravond ons best weer gedaan :D

goed plan , die gebruik ik ook :wink:

maar vang wat ¨middelste¨ urine in een schoon glas en doop daarin de stick , zeg 3-5 sec.

te nat geeft een onbetrouwbaar resultaat :shifty:

De mat-care testen duren altijd even hoor voor ze resultaat laten zien (bedoel de uitslag). Ik had hem ook es op de wastafel gelegd en baalde dat er weer niets kwam. 5 minuten later toch weer kijken, en waarempel, 2 gelijke strepen!!

hij gaat dan waarschijnlijk echt nog komen wanneer je duidelijk slijm hebt!

Suc6