Ovulatietest positief week na eisprong

Hallo allemaal,

Er staan al zoveel berichten met vragen over ovulatietesten, ik dacht ik waag het ook eens. Het zit zo namelijk…

We zijn nu bijna 8 maanden bezig om zwanger te worden en sinds 2 weken voel ik me raar en ben ik op mijn werk 2 keer bijna flauw gevallen. Nu heb ik al heel lang een lage bloeddruk en hier nooit eerder echt last van gehad dus ik dacht, ik ben zwanger! Maar nee, negatieve test dus maar even naar de huisarts om mijn bloed op andere zaken te laten controleren omdat ik me raar blijf voelen. Begin deze week uitslag en niets aan de hand, geen bloedarmoede ofzo.

Nu las ik net het topic over zwanger testen met ovulatietesten en dacht ik zal eens een gok wagen. Dus ik heb een ovulatietest en zwangerschapstest gedaan waarvan de ovulatietest positief is en de zwangerschapstest negatief. Ik heb mijn ovulatie echter vorige week al gehad dus dat is vreemd.

Ik meende 3 weken geleden mijn menstruatie gehad te hebben maar het was veel korter en minder bloedverlies dan anders. Als ik dan veronderstel dat ik nu zwanger zou zijn dan zou ik al ruim 6 weken zwanger zijn en moet de zwangerschapstest positief zijn.

Kortom, ik snap er niks meer van en voel me nog steeds raar… Iemand ideeën/ ervaringen hoe dit kan?

Linds86,

Is de o.test wel echt positief? Het teststreepje moet net zo donker of donkerder zijn als de controlestreep he?

Een licht 2e streepje betekent: niet positief.

(ff voor de zekerheid)

Welk merk gebruik je?

Nienke

De teststreep is bijna donkerder dan de controlestreep daarom vind ik het ook zo vreemd. Ik gebruik de dipsticks van sensitest.

Ik zou vragen of ze even op hcg in je bloed willen checken dan weet je meteen zeker of je zw bent of niet, succes ermee!

ik denk dat ze dat zomaar niet doen. afwachten zal wel het antwoord zijn… :zzz: