hallo, ik stel even een vraag voor mijn zus die al een hele tijd probeert om zwanger te worden. Ze gebruikt de clearblue ovulatietesten, maar dat kost een vermogen omdat ze er veel nodig heeft ivm een onregelmatige cyclus. Goedkopere ovulatietesten kun je volgens haar niet in een straaltje urine houden en niet met ochtendurine gebruiken. Op een ander moment testen en in een bakje plassen vind ze onhandig, ook ivm de huisgenoten die niet mogen weten van haar kinderwens. Kent iemand een goedkope ovulatietest die je wel met ochtendurine kunt gebruiken en in een straaltje urine kunt houden?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik kan je eigenlijk niet helpen, maar ik heb het ook steeds met ochtendurine gedaan. Wel die dure. Ik had eerst Matcare testen, maar ik was daar niet enthousiast over. Ik zag nooit een duidelijke lijn.
Ik heb Kruidvat testen gebruikt en gewoon met ochtendurine.
en kon je die in de urinestraal houden?
Goede en betrouwbare ovulatietesten kun je nooit met ochtend urine gebruiken.
De reden hiervoor is dat je altijd LH in je urine hebt zitten en juist ten tijden van je aankomende ovulatie neemt deze waarde flink toe.
In ochtend urine zit ALTIJD LH en omdat ochtend urine vele male meer geconsentreerder is als de urine overdag is de waarde van LH dus in de ochtend urine hoger.
Zou je met deze urine gaan testen heb je een grote kans dat de test vals positief uitslaat.
Hij meet wel een voldoende hoogte van LH maar niet vanwege een evt eisprong.
Bij mij op het werk rade we dit dus ook altijd strikt af en moet een ovu test met ochtendurine als valspositief worden beschouwd.
oh? bij clearblue staat in de bijsluiter dat het wel met ochtendurine gebruikt mag worden? En mijn zus had eerst 10 negatieve testen voor ze een positieve had, dus het lijkt bij haar wel te werken? of denk je dat die ene positieve dan toch niet positief was?
alvast bedankt voor je reactie!
je kunt ook gaan voor de midstream van sensitest maar liever niet met ochtend urine.
succes voor je zus!
volgends mij is het inderdaad niet de bedoeling dat je ovulatietesten doet met ochtend urine.
ik deed het altijd aan het einde van de middag rond 4 uur ofzow.
nou suc6 gewenst voor je zus!
De CB ovu testen zijn inderdaad de enige testen waarmee je ochtendurine zou kunnen gebruiken.
Deze testen zijn duurder omdat ze een andere meet gevoeligheid .hebben, echt wordt ondanks dat het testen met ochtendurine aangegeven.
Zelfs de CB kan dan namelijk ook vals positief testen en dat terwijl CB op test gebied een van de meest betrouwbare merken is.
oke bedankt voor de waarschuwing!