Ovulatietest: hoe kan dit nou?!

Hoi dames,

Heel raar:

Vorige week woensdag deed ik een ovulatietest en die was nog negatief. Een dag later deed ik nog een test en ja hoor, hartstikke knalpositief.

Vandaag dacht ik: goh, wat raar, ik voel me alsof ik aan het ovuleren ben. Even een ovu-testje doen voor de gein. En wat denk je: knallend positief!

En echt goeie testen hoor, geen goedkope troep.

Oja, ik ben niet zwanger. Wel net weer een mk gehad maar de zw-test zijn hartstikke negatief.

Wie heeft dit ooit eerder gehad en weet of dit wel mogelijk is?

Op welk tijdstip van de dag heb je de ovu-testen gedaan?? Het is nl. zo dat je altijd wat LH in je urine hebt en er wordt dan ook geadviseerd om de testen niet met ochtendurine te doen, omdat je urine dan over het algemeen het meest geconcentreerd is.

Ook kan het zijn dat je toch zwanger bent, omdat de ovu-test hCG kan verwarren met LH. De zwangerschapstest kan dan nog negatief zijn, omdat de concentratie hCG nog niet hoog genoeg is om door de zwangerschapstest te kunnen worden waargenomen.

Hopelijk gaat het laatste scenario voor jou op! :pray:

Beiden testen heb ik 's avonds rond 19 uur gedaan en de urine was ongeveer even ‘donker’. Ik doe de testen inderdaad nooit 's ochtends omdat de urine dan te geconcentreerd is.

Ik kan me niet voorstellen dat het HCG zou zijn. Ik heb 3 weken geleden wel een mk gehad maar vorige week woensdag was de ovulatieteststreep nog lichter dan de controlestreep en de dag erna veel donkerder. En gisterenavond was de teststreep dus opnieuw veel donkerder dan de controlestreep. Als ik vorige week daadwerkelijk zwanger ben geworden, dan kan de ovulatietest toch niet nu al zo ontzettend positief zijn, lijkt me. Buiten dat merk ik aan mijn lijf ook dat het denkt dat ik ovuleer, gezien het ‘vruchtbaar slijm’ (sorrie :x).

Ik snap er echt niets van. Heb dit echt nog nooit gehad en we zijn al 4 jaar bezig voor een 1e kindje.

Wanneer zou je precies je NOD hebben??? Wacht het gewoon af tot je NOD en ga voor de zekerheid klussen :wink: .

Hopelijk ben je “gewoon” zwanger :pray: .

Als de 1e ovulatietest zou kloppen, dan 14 februari en anders een week nadien, de 21e dus.

Bedankt voor je reactie in elk geval!

Mochten er nog meer dames zijn die dit ooit aan de hand hebben gehad dan hoor ik dolgraag jullie reactie!

Doe vanavond en morgenavond anders nog een ovulatietest. Als ze ook deze keren positief blijven, dan is de kans echt aanwezig dat het door hCG komt ipv LH.