Ik had mij nog zo voorgehouden om nooit een ovulatietest te gaan doen omdat ik vind dat dat het wonderbaarlijke
van een zwangerschap weg zou nemen.
Na 2 maanden ben ik overstag…Wat een volhouder hè :lol: .
Dinsdag getest en die bleek positief. Maar woensdag was die ook nog positief, en donderdag ook en vandaag ook dus…
Ik moet erbij zeggen dat het streepje wel aan het vervagen is.
Nu mijn vragen;
hoe lang kan zo`n test positief blijven?
Wanneer ovuleer je dan precies? tijdens de piek of nadat je de piek hebt gehad…
En wanneer kan ik dan het beste testen? (zwangerschap)
Voor de duidelijkheid; mijn cyclus is een rotzooitje, ik weet gewoon nooit wanneer ik ongie moet worden.
Was de streep even duidelijk als de controlestreep? Alleen dan is de test positief, namelijk. Een lichtere streep moet je als negatief beschouwen, omdat je altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam hebt. De test kan hooguit twee dagen positief zijn, maar meestal is het korter. De eisprong komt ongeveer 24-48 u na de positieve test. De LH-piek brengt je eisprong tot stand, dus deze is van tevoren.
Een zwangerschapstest kun je twee weken na je eisprong doen, dus ongeveer 16 dagen na je positieve ovulatietest.
Op dinsdag en woensdag was hij héél erg duidelijk, net als de controle streep. En donderdag was `ie iets lichter en vandaag nog goed zichtbaar maar een stuk lichter…
De streep moet inderdaad net zo donker/donkerder zijn dan de controlestreep, is hij dat niet, dan is de test niet positief (i.t.t. een zwangerschapstest).
Als het goed is, zit er een gebruiksaanwijzing bij de test, waarin staat wanneer er een piek is ed? Ik heb zelf testen van sensitest gebruikt en daarbij staat het volgende:
Lees voor u begint met testen de gehele gebruiksaanwijzing door. De Sensitest ovulatietest is een eenvoudige manier om de 2 tot 3 vruchtbare dagen van de vrouw in een maand vast te stellen. Ongeveer 24 tot 48 uur voordat de eisprong/ovulatie plaatsvindt, neemt in de urine de hoeveelheid van het Luteïniserend Hormoon (LH) toe. Vlak voor de ovulatie is er een sterke stijging van dit hormoon meetbaar in de urine. Deze piek duurt maar 1 of 2 dagen. Nadat het gehalte LH in de urine op z'n hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24 tot 48 uur. In deze tijd heeft u de meeste kans om zwanger te raken, na gemeenschap.
Om deze piek te vinden, zult u een aantal opeenvolgende dagen moeten testen. Allereerst zult u uw cycluslengte moeten bepalen. Neem een gemiddelde van de afgelopen cycli. De beste dag om te beginnen met testen kunt u aflezen in de tabel. U telt vanaf de eerste dag van uw menstruatie (dag 1). U gaat door met testen totdat u de LH-piek kunt aflezen van uw test. De ovulatie vindt dan plaats binnen 24 tot 48 uur.
Als je niet weet wanneer je precies ongesteld moet worden, zou ik een week na je ongesteldheid gewoon beginnen met testen (tenzij je cyclus ook wel eens 21 dagen of korter is, dan al op dag 4 -> hiervoor kun je ook even op de site van sensitest kijken bij de ovulatietesten, hier staat een overzichtje) en doorgaan tot je die piek gevonden hebt. Kans is dat je heel lang aan het testen bent, maar anders loop je weer het risico dat je de LH-piek mist.
Vandaag ongesteld geworden…
Snap er helemaal niks meer van!
Ik heb gereageerd in je andere topic! :hug:
Ik zag het…dank je wel!
Streep moet echt net zo donker zijn of donkerder als de controle streep. En dat kan 2 dagen aanhouden ja, je piek kan 48 uur duren geloof ik.
Bij mij werken ovutesten niet ivm mijn PCO.
Ja de streep was echt 2 dagen net zo donker als de controle streep.
Maar ja, we hoeven in ieder geval niet meer afwachten of die ovulatie resulteerd in een zwangerschap…