Ovulatietest: dwarsstreep?!

@Guusje wrote:

met de persona staafjes kan dat omdat die geen teststreep heeft :wink:

als je dan 2 strepen hebt zeg 10-14 dagen na je ei ben je zwanger :dance:

je koopt ze per 8 meen ik, dus dan kan je geodkoper testen :wink:

alleen pas ook daar op met te nat :mrgreen:

succes :-

Aaaah, zo zit dat! :mrgreen: Thanx voor je antwoord! :-

Is je test in de pot gevallen ofzo? :mrgreen:

Ik deed toch altijd urine opvangen en dan zoveel seconden als aangegeven dippen. Ik zou even een nieuwe test doen!

Wat betreft ovulatietest als zw. test, onderstaande onderste test is een Clearblue ovulatietest, 16 dagen na de eisprong gedaan (en zwanger).

Normaalgesproken heb ik buiten de eisprong periode geen/een veel lichtere teststreep op die test. De teststreep verscheen ook onmiddelijk. Dat moet je zelf ook een keer testen, buiten je eisprong.

Als er dan wel een streep staat, rara waar komt die dan vandaan?

De test erboven is de Kruidvat 2 voor 5 euro zw. test van dezelfde dag. Die was dus eigenlijk nog niet positief (want streep verscheen buiten de 5 minuten). Als je van een afstand kijkt en je ogen dichtknijpt zie je een streep!

Dus eigenlijk was de ovulatietest in dit geval overtuigender dan de zw. test!

Alles over ovulatie en zw.testen kun je lezen op http://www.peeonastick.com, erg leuke site!

Veer,

Ik heb wel eens gehoord (bij de sept 2008 mama’s) dat zij de ovulatietest als zwangerschapstest gebruikten(ook clearblue). Maar hoe??? Geen idee.

Maar het kan dus wel…Maar ik weet verder niet hoe het zit met teveel urine enzo :shifty:

Marieke

Sorry mop ik heb geen idee :eh: .

:-*

(dus je hebt niks aan mijn antwoord :oops: :mrgreen: )

Hey Vera,

Ik kan je evengoed helpen als Bianca ! :wink:

Niet dus !! :mrgreen:

Maar…ik kan wél voor je duimen én dat doe ik dan ook !!!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

liefs

Gerda

@Mint wrote:

Is je test in de pot gevallen ofzo? :mrgreen:

Ik deed toch altijd urine opvangen en dan zoveel seconden als aangegeven dippen. Ik zou even een nieuwe test doen!

:lol: Nee, maar misschien iets te diep erin gehouden? :think: (Ik had het ook opgevangen). En ik heb geen testen meer in huis, anders had ik gelijk een nieuwe gedaan.... maar dit was net de laatste uit het pak :wall:!

Marieke, dus het kon ook met CB :think:

Bianca :lol: :-

Gerda :lol: :-

Meid, ik zie dat je al 18 kg kwijt bent! :shock: WOW! :clap: :thumbup:

Nou ja… ik zie het wel… óf ik heb een vroege eisprong gehad (dus voordat ik met de ovu-testen begon) óf ik heb géén eisprong :frowning: óf mijn eisprong is e-r-r-u-g laat deze maand… Nog maar eens knuffelen vandaag :wink:. En verder kan ik toch alleen maar afwachten tot de NOD… :frowning:

Hihihhiih… je hebt je test laten “verzuipen” :wink: :mrgreen:

Maar je kan ovulatietesten als zwangerschapstesten gebruiken… Alleen lang niet allemaal en het bied ook geen zekerheid…

Wanneer je een positieve ovulatietest hebt is het verstandig er altijd even een zwangerschapstest achteraan te doen…

Persona is niet bedoeld wanneer je zwanger wilt worden en wordt daarom ook vaak afgeraden om deze te gebruiken om je eisprong op te sporen. Daarbij is Persona vaak ook duur…

Beter is bijvoorbeeld de testen van Matcare te gebruiken. Die worden ook vaak in ziekenhuizen gebruikt… goedkoop, gevoelig en goed!

Matcare heeft ovulatietesten en zwangerschapstesten en zijn via het internet te kopen…

Liefs,

Wishgirl

Overigens… Je kan de ovulatietesten het beste rond het middaguur uitvoeren…

Ik heb in de fertiliteitsbranche gewerkt en ze geven het altijd als advies mee de test rond het middaguur te doen.

Zorg er wel voor dan dat er minimaal 4 uur tussen het plassen zit…

Liefs,

Wishgirl

:lol: Midden op de dag is een beetje onhandig, omdat ik 3 dagen werk! Een zwangerschapstest doen heeft nu ook nog geen zin, mijn NOD is nog lang niet aan de orde, haha. Maar goed, ik zal 'm idd wel “verzopen” hebben, al heb ik niet langer dan 20 seconden het ding erin gehouden, maar ik denk te diep. Ach ja… ik wacht rustig af.

Zal wel iets te diep geweest zijn dan ja… Maar goed… dat maakt niet uit… leer voor de volgende keer…

Nou ja… de tips zijn nooit weg toch…:slight_smile:

De matcare kan je trouwens niets fout mee doen… Daar heb je een pipetje bij… en je laat 5 druppels in het speciale rondje vallen…

Kan niet fout gaan! :wink:

Succes meid!

Liefs,

Wishgirl

:lol: Kee, ik zal het onthouden! Maybe for next month… al hoop ik natuurlijk ze dan niet meer nodig te hebben :wink:

Nee precies… dat hoop ik ook voor je!

Liefs,

Wishgirl

:mrgreen: Thanx, je bent een sweetie! :-*

Thanks… jij ook!!

@Wishgirl wrote:

Overigens… Je kan de ovulatietesten het beste rond het middaguur uitvoeren…

Ik heb in de fertiliteitsbranche gewerkt en ze geven het altijd als advies mee de test rond het middaguur te doen.

Zorg er wel voor dan dat er minimaal 4 uur tussen het plassen zit…

Liefs,

Wishgirl

vreemd :think:

2x per dag, sochtends en 'savonds…van dat plassen is wel idd 4 uur

misschien omdat wij iui deden?

ik heb toch 7 jaar in de mmm gezeten bij 4 ziekenhuizen, en nog nóóit middaguur gehoord :think:

Is iets van de laatste tijd…

Ze hebben nl. ontdekt dat je hem rond het middaguur altijd pakt… :wink:

Blijft ontwikkelen he die fertiliteit…

Liefs,

Wishgirl

Ik deed het ook tegen de avond. En als de test positief dreigde, deed ik er 2 per dag. Maar meestal had ik met 1 per dag al een dikke streep. (betrouwbare eisprong schijnbaar)

En inderdaad, je hebt je test verzopen haha :lol:

:think: O.K. Ik leer hier veel vandaag! :lol: