Ovulatiepijn

Zo elke maand rond de eisprong heb ik buikpijn, nu kan dit handig zijn, want zo weet ik precies wanneer we moeten klussen :wink:



De ene maand gaat het wel, dan voel ik wat zeuren, maar het komt geregeld voor dat ik krom loop van de buikpijn. :shock: Het houd dan een dag 2 behoorlijk hevig aan en daarna wordt het steeds minder. (Soms houd het zelfs aan tot mijn nod :? )



Ik vraag me af of er hier meer mensen zijn die er zo’n last van hebben en of ze er misschien iets tegen doen, of dat er eens onderzocht is o.i.d. :think:

Hoi Becca,



Herkenbaar… ook ik heb iedere maand buikpijn rond de tijd van de ovulatie.

De ene maand is het erger dan de andere maand, maar het is wel elke maand aanwezig.

Geen idee wat je eraan kunt doen eigenlijk. :shifty:

Ben benieuwd naar de verdere reacties hier.



X Bren.

Ik voel ook iets elke maand rond de eisprong, maar gelukkig niet zo erg dat ik er van krom loop :hug:

Maar ik weet niet precies of ik het voel als de eisprong in aantocht is, of net geweest is. Maar het is heel duidelijk iets in m’n baarmoeder, en alleen maar daar, m’n ‘onderkant’ is dan ook veel gevoeliger, voel ik bij het lopen en fietsen (hobbels) nogal. Vrijen levert gelukkig een problemen op.



Tja Becca, misschien eens een pijnstiller innemen als je kromloopt van de pijn? Voel jij het ook alleen helemaal onderin?

Hmmm ik heb het nooit gevoeld maar afgelopen eisprong denk ik wel, heb een dag met flinke steken in mijn linkerzij gelopen, kon het niet thuisbrengen dus ik denk dat dat mijn ei is geweest.



Hmmm hier heb je natuurlijk niks aan, hopelijk hebben anderen wel ervaring.



Liefs Marieke

Door een recentelijke miskraam veel met een gyn gebabbeld, en hij vertelde dat inderdaad een groot deel van de dames de eisprong voelen. Een klein percentage heeft er echt veel last van en een klein percentage voelt er helemaal niets van.



Hij legde mij uit dat als je ei “springt” er een soort van blaasje op je eierstok open knapt en dat daar ook wat bloed mee vrij komt. Bloed in een plek waar dat eigenlijk niet hoort in je lichaam geeft een pijnlijk gevoel. Vandaar dat sommige mensen de eisprong voelen.



Overigens vind ik het wel erg vervelend voor je dat je bijna twee weken krom loopt van de pijn, dus wellicht dat je eens contact op kunt nemen met een HA of GYN. Ook al is het alleen maar telefonisch, toch???



Ik voel de eisprong wel, maar heb er niet zolang last van als jij.

Bedankt voor jullie antwoorden!





Britt: gelukkig loop ik geen 2 weken echt krom hoor! Dat zijn er altijd maar 2, maar de dagen erna kan ik wel veel last hebben van buikpijn, maar dan is het dragelijk.



Gelukkig is het dus redelijk normaal!

Hoi Becca,



Ik had voor ik zwanger raakte precies t zelfde, ik kon dan ook echt niet naar me werk, lag zo een 3 dagen plat, lopen, zitten, poepen alles deed zooo een pijn. Verschillende pijnstillers geslikt die niet hielpen…verschrikkelijk.



Toen ik zwanger probeerde te raken lukte dat niet , lang verhaal ff kort te maken ik kreeg een kijkkoperatie. Er blijkt bij zommige vruwen baarmoederslijm buiten je baarmoeder te zitten, dat had ik ook is weg gehaald tijdens deze mini operatie en daarna heb ik nooit meer zulke pijnen gehad, kort daarop was ik zwanger en ook na de zwangerschap kan ik gzd weer normaal functioneren tijdens mijn menstruatie

Dat klinkt heftig Stephanie? :shock: Was dat endometriose? Ik heb er zelf ook wel eens aan zitten denken, maar zoals je ziet heb ik al een dochter, dus ik weet dat we zwanger kunnen worden. (We zitten nu in ronde 18 voor een 2e)

Nee volgens mij heette het niet zo. Hun vertelde dat t gewoon wel een voorkomt en bij de een is t veel bij de ander minder. Het is ook niet zeker dat ik pasa zwanger ben geraakt nadat t was verwijderd. Maar toen werd wel aangegeven dat ik daardoor altijd pijn kon hebben tijdens de menstruatie.



Ik zal wel eens opzoeken ( na de feestdagen) hoe het heete.

Hoi,



Ik heb het ook altijd hoor!

De dagen rond de eisprong voel ik me echt niet lekker en dan hou ik buikpijn tot aan mijn nod ( of daarna zoals nu :evil: :lol: ).



Groetjes Chico.