Ovulatiepijn en slijmpiekdag, wanneer eisprong?

Hallo meiden

Ik zit met een vraag en hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven. :wink:

Dit is mijn patroon:

dinsdag: veel vruchtbaar slijm :sick: :lol:

woensdag: tot 18:00 iets minder vruchtbaar slijm, daarna droog

donderdag: vanaf 18:00 een zeurderig, menstruatie-achtige kramp aan de linkerkant van mijn onderbuik (eierstok :wink: )

vrijdag: 's ochtends nog wat krampen aan de linkerkant, 's middags weg

Ik heb vanaf dinsdag tot zondagochtend een kramperig gevoel in het midden van mijn onderbuik.

Nu is mijn vraag dus…

Wanneer heb ik (volgens jullie mening :wink: ) mijn eisprong gehad?

Ik lees namelijk dat ovulatiepijn voor of na de eisprong kan komen en niet per definitie met de eisprong samengaat. :think:

En ergens anders lees ik ook dat de eisprong zo’n 2 dagen voor tot 2 dagen na de slijmpiekdag zal gebeuren. De slijmpiekdag is

de laatste dag met het meeste vruchtbare slijm, volgens veel sites.

Wat :think: jullie?

Ik dacht in eerste instantie dat dinsdag mijn ei gesprongen was, maar twijfelde na de ovulatiepijn op donderdag. :think:

Die heb ik nooit op die manier gehad. :eh: Meestal is alleen mijn baarmoeder enorm gevoelig/pijnlijk.

Ach ja, ik weet dat er niks anders op zit dan wachten. Ik was gewoon benieuwd naar jullie mening. :mrgreen:

:mrgreen: Ik moet toch wat terwijl ik wacht op mijn NOD! :mrgreen:

Bye bye

Edit: Mijn luteale fase is door de borstvoeding al maanden heel rommelig,

dus niet op mijn banner letten. :wink: Dat zegt helaas niks. :frowning: :mrgreen:

ik zou toch van je slijmpiekdag uitgaan…maar zeker weten doe ik het niet. Haha, daar wordt je lekker wijzer van he? :wink:

Beste Karma,

Dit voel ik elke maand.

Ik krijg eerst mijn piek met de ovulatietest. De volgende dag voeld mijn buik aan alsof er iets dwars zit.

Voorbeeldje; Als ik dan op de fiets zit en ik ga over een hobbel, doet het pijn aan mijn baarmoeder.

Dit duurd ongeveer de hele dag en dan is het weer over en is mijn eisprong geweest.

Uiteraard kan het bij jou anders voelen, maar bij mij voelt het niet als menstruatiepijn. Het is namelijk niet zeurderig.

Succes.

@WoLa wrote:

ik zou toch van je slijmpiekdag uitgaan…maar zeker weten doe ik het niet. Haha, daar wordt je lekker wijzer van he? :wink:

Niet echt, :stuck_out_tongue: maar toch bedankt voor je reactie! Ik hoop dat mijn ei idd. dinsdag gesprongen is, want dan zou mijn LF

eindelijk lang genoeg zijn voor een kansje. In principe mag donderdag ook nog wel. :wink: Ach, we zien het vanzelf wel. :mrgreen:

@Loontje81 wrote:
Beste Karma,

Dit voel ik elke maand.

Ik krijg eerst mijn piek met de ovulatietest. De volgende dag voeld mijn buik aan alsof er iets dwars zit.

Voorbeeldje; Als ik dan op de fiets zit en ik ga over een hobbel, doet het pijn aan mijn baarmoeder.

Dit duurd ongeveer de hele dag en dan is het weer over en is mijn eisprong geweest.

Uiteraard kan het bij jou anders voelen, maar bij mij voelt het niet als menstruatiepijn. Het is namelijk niet zeurderig.

Succes.

Ja, zoals jij het beschrijft heb ik het normaal ook. :smiley: De hele dag een gespannen buikpijn, alsof er iets op knappen staat. :frowning:

Hobbels met de fiets, de trap te snel afrennen of op de bank ploffen doen die dag ontzettend pijn. :frowning: En dan opeens is het

over en verdwijnt de pijn en is het binnen een uur zo goed als weg. :eh:

Alleen deze keer kreeg ik het dus niet zo en voelde ik een zeurderige pijn in mijn onderbuik aan de linkerkant. :?

Maar bij jou is die pijn dus wel de dag na een positieve ovutest… :think:

Misschien is donderdag toch logischer dan. :mrgreen:

Dag Karma,

Als ik het goed begrijp, heb je dus geen regelmatige cyclus?

Heb je wel eens gebruikt gemaakt van een ovulatietest.

Wanneer een ovulatietest positief is, geven ze aan dat je eisprong zich aandiend binnen 24 tot 48 uur.

Ik doe dit nu al een maand of drie en ik heb dit gevoel altijd de dag na de positieve test.

Ik zou er vanuit gaan, dat je de eisprong gehad hebt op het moment van de pijn in je buik. Echter blijven de zaadjes opgeslagen in de baarmoeder voor een aantal dagen, dus je twee dagen voor je eisprong klussen is ook goed!! Na de eisprong is het in ieder geval vrijwel zinloos na een aantal uur. Helemaal omdat het ook nog even duurd voordat die zijn aangekomen.

Eigelijk had ik nooit door, dat deze pijn te maken had met mijn eisprong.

Pas met de ovulatietesten zag ik het patroon!! Grappig toch…

Ik hoop dat je er wat aan hebt!! Houd je mij op de hoogte…

Hallo Loontje81

:oops: Ik had niet gezien dat jij had gereageerd! Sorry! :mrgreen:

Deze ronde ben ik zwanger geraakt. Ik had afgelopen zondag een + test,

alleen ben ik gisteren gaan bloeden. :frowning: Helaas is het al vroeg mis gegaan.

Maar ik ga deze maand nog gewoon op goed geluk aan de slag en

misschien probeer ik de ronde daarna idd. maar eens die testen. :wink:

Achteraf gezien denk ik idd. dat mijn eisprong die donderdagnacht was.

Wie weet de volgende ronde…

Jij ook heel veel suc6 en ik duim voor je!

Bye bye

Karma, lastig te bepalen. Misschien toch eens gaan tempen (al is dat met borstvoeding geloof ik niet betrouwbaar) of idd ovulatietestje proberen

Hoe dan ook, ik heb heeel lang borstvoeding gegeven, ook toen wij al een wens hadden voor een 2e en kwam tot de conclusie dat mijn cyclus, met name mijn LF veel te kort was door de borstvoeding. Ik ben met de borstvoeding gestopt (m’n dochter was toen wel 2 jaar hoor, lang genoeg gevoed dus) en daarna herstelde mijn cyclus zich.

Hoe oud is jouw kindje?

Hallo Lieke

Ik heb 4 kids en alle 4 ongeveer 14-15 maanden gevoed. Mijn cycli

waren rond de 9 maanden steeds weer stabiel, met een LF van 14

dagen. Daar heb ik echt mazzel mee. :wink: Daarvoor waren de cycli

wel regelmatig en had ik ook een eisprong, maar was de LF idd. steeds

te kort.

Mijn jongste is nu 8 maanden, dus het zal hopelijk niet lang meer duren

voordat mijn LF weer lang genoeg is. :pray: Ik ben van haar zwanger

geraakt toen mijn tweede dochter 9 maanden was. Ik ben benieuwd hoe

lang het deze keer duurt, al was ik alweer zwanger. (Zondag + getest,

helaas niet goed gegaan. :frowning: )