ovulatie testen / altijd 2 strepen????

Wie o wie kan mij duidelijkheid geven in de wereld van ovulatie testen??



Ik heb pcos, zit nu op dag cd13.

Sind gisteren last van mn onderbuik, ik ben erg voorzichtig om direct te zeggen dat er een ei aan komt.



De ovu testen durfde ik niet te pakken, bang voor teleurstelling.



Maar net toch maar getest en ik had 2 streepjes.

De test streep was nihil maar hij was zichtbaar.



Maar om nou gelijk een gat in de lucht te springen… 8) :mrgreen:



Is er een LH piek op komst of heb je altijd 2 streepjes???



Als ik mn theorie er op los gooi wordt k niet veel wijzer dusze kom maar op en wie maakt me blij??? :pray:

De ovulatietesten die ik wel eens gebruikt had, had volgens mij altijd 2 strepen, waarvan de teststreep dan licht aanwezig. Je mocht de test pas als positief beschouwen als de teststreep net zo aanwezig/donker was als de controlestreep.

nou duidelijkheid in de wereld van ovulatietesten, je vraagt nogal wat :smiley:

Het blijft toch een beetje vaag gedoe hoor vind ik.

Sommige vrouwen hebben altijd twee streepjes, LH is iets wat je bijna altijd in je urine hebt. Sommigen meer, anderen minder, dan krijg je dus wel of niet een streepje. Maar ligt ook aan de concentratie van je urine > ochtendurine is altijd te geconcentreerd dus niet gebruiken. Heb je veel gedronken dan is het weer te weinig geconcentreerd en krijg je niks.



Teststreep nihil maar wel zichtbaar zou ik dus - helaas - zeggen: niet persé een teken dat je eisprong eraan zit te komen. Tenzij hij de komende dagen duidelijker wordt.

Ik keek / kijk altijd naar ovulatietesten als een reeks. Een losse test zegt minder dan een reeks over een paar dagen.

Gewoon blijven testen dus (1 per dag, meer heeft geen zin)

mmm hier wordt ik dus niet wijzer van :lol:



Zal morgen weer testen rond 11u :pray:

Ik heb altijd een tweede streep op mn ovutesten, maar alleen vlak voor de eisprong is die even donker of donkerder dan de controlestreep. Die lichte tweede streep zegt niks.

had gehoopt dat je alleen die 2e streep kreeg als je ei eraan kwam.

Maar ik wacht gewoon af wat er gebeurd.



Ik spring wel een gat in de lucht mocht er deze maand een eisprong zijn :pray:

ha pooh welke testen gebruik je ?



ik had ook de 2 streep testen en de test streep bijna even donker of donkerder zelfs als ze controle streep dan pas is je lh hoog.



ik heb nu de clearblue digitaal wel zo makkelijk hahaha

Volgens mij zegt een tweede streepje niets, tenzij hij even donker is als of donkerder is dan de controlestreep. Kan bij PCOS erg frustrerend zijn…

ik heb sensitest dipstick

Je kunt gedurende je hele cyclus een tweede streep hebben, omdat je altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam hebt. Dat zegt niks over het wel of niet krijgen van een eisprong.



En ten tweede zijn ovulatietesten niet altijd betrouwbaar als je PCOS hebt. Je testen kunnen door de verstoorde hormoonwaardes altijd positief aangeven of juist nooit positief worden. Bij de een werkt het wel met PCOS en bij de ander niet. Dus ook dat speelt nog mee.



Succes!

Pooh ik vind die van sensitest erg slecht die goedkope en moeilijk af te lezen



ik heb altijd die groen met witte gehad midstream wel wat duurder maar veel duidelijker



Het klopt wel wat Jippie zegt ik heb er gelukkig geen last van geen ei is geen pos test bij mij .

Ik heb altijd de goedkope van zwanger en kids, die zijn volgens mij erg vergelijkbaar met die van sensitest en ik kan daar heel prima mijn LH piek mee aantonen.

Ik zou niet op clear blue overstappen als ik met die goedkope uit de voeten kan. Als ik eenmaal mijn ei spot met die testen is dat (bij mij) overduidelijk.

Ik heb ook altijd een 2e streep op de stripjes ovu-testen. Naarmate er bij mij een ei aan komt wordt de streep steeds iets donkerder.

Hopelijk gaat ie bij jou nu ook steeds donkerder worden :pray:

Wat Jippie al aangeeft meis. Met PCO is een ovulatietest (als het helemaal onbehandeld is) een stuk minder betrouwbaar omdat je LH niveau gedurende de hele maand wat verhoogd kan zijn. Echter is het wel zo dat wanneer je blijft testen en dus duidelijk verschil ziet op de testen en je uiteindelijk een overduidelijke dikke teststreep hebt dat je wel mag concluderen dat er een eisprong heeft plaatsgevonden. Het beste is eigenlijk wel wanneer je die positieve ovulatietest extra bevestigt door erna (ong een dag of 2 later) bloed te prikken op de progesteron waarde. Die geeft nl aan of je eisprong ‘volledig’ is geweest en er zich een geel lichaam heeft gevormd in het follikel dat achterblijft na de eisprong. :-*

vandaag was de test lichter dan gisteren…



Test tm vrijdag heb ik met mezelf afgesproken en dan stop ik.



Dan blijf ik braaf wachten tot mn afspraak op de poli :angel:

Goed plan meis anders test je je failliet. :wink:

en weer lichter dan gisteren…



ik stop ermee :angel:



De streep van vrijdag was dus een echte streep maar geen knalstreep.

Nu moet ik echt zoeken naar de streep…



Wat theoretisch zou kunnen:



Ik reageer op de actos, dan is mn ei dus dit weekend (geweest)

dan was de lhpiek streep voor dat ik ben begonnen met testen en dan trekt de streep nu weg



Bij Lianne heb ik ook even moeten wennen aan de actos.



Mn lijf voelt echt alsof er een ei is/komt maar mn lijf vertrouw ik niet zo meer eigenlijk :silenced:




Ik ga gewoon braaf nu de afspraak op de poli afwachten. :mrgreen:

:pray: Dat je theorie klopt! :thumbup:

Dan zou mn nod dus 3 maart moeten zijn… :angel:



Wacht af…

daar ben ik zooooo goed in :liar:

Oef 3 maart pas…afwachten is belabberd. Niet om je hoofd op hol te brengen hoor maar wanneer je het wachten echt niet meer trekt en je hebt nog ovulatietesten liggen…stuk of 7 oid…kun je een weekje voor je NOD eens kijken wat ze zeggen. LH en hCG zijn eigenlijk tweelinghormonsters van elkaar… :angel: Ovulatietesten zijn ook voor-indicatie testen en wanneer je ze voor je NOD steeds duidelijker ziet worden dan kun je wanneer de teststreep van de ovu duidelijker wordt en bijna zo duidelijk is als de controlestreep ook al testen met de Kruidvat zwangerschapstesten. 8) Andersom geldt overigens NIET! Dus hCG testen werken niet om LH te detecteren…vandaar dat ALLEEN zwangerschapstesten definitief duidelijkheid geven of je niet ‘per ongeluk’ een (tweede) LH piek hebt gevonden. :-*