Ovulatie test

Hallo allemaal,

Ik ben in februari gestopt met de (mini)pil en tot nu toe nog geen succes. Ik ben gelukkig niet super ongeduldig, dus we wachten gewoon af. Nou kon ik het vandaag niet laten om een ovulatie test te kopen, zitten er vijf in een pakje dus, waarom niet.

Nou heb ik net (misschien toch iewat ongeduldig…)zo’n test gedaan en staan er fijn twee streepjes op, positief in dit geval.

Maar, ik ben net ongi geweest, vorige week… is dat wel mogelijk dat ik nu dan ovuleer?

Ik dacht dat alles potdicht zat zo vlak na je ongi?

Mijn ongi is onregelmatig sinds ik van de pil af ben, heeft dat er iets mee te maken?

Groetjes en alvast bedankt voor de (eventuele) antwoorden :slight_smile:

Bat_Kol: morgen nog eens testen…

Bij mij was het vorige week precies hetzelfde verhaal en kijk nu eens naar mijn banner :mrgreen:

ZWANGER :lol:

DUs ik ga voor je duimen!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Bedankt voor je antwoord!!

Ja, ik zal straks rond dezelfde tijd nog eens testen :slight_smile:

En jij gefeliciteerd :mrgreen:

Ik weet niet welke test je gebruikt maar er zijn ook testen (kruidvat bijvoorbeeld :twisted: ) die áltijd positief uitslaan. Pas er mee op want deze testen staan er om bekent! Hou er verder rekening mee dat je test lijn echt net zo dik of nog dikker moet zijn dan je controle lijn. En als je een week geleden goed ongesteld bent geweest (minimaal 3 dagen rood bloedverlies) is de kans heel klein dat je nu zwanger bent, maar nog kleiner dat je nu al een eisprong gaat krijgen!

Succes in ieder geval.

kan goed kloppen hoor! mijn eisprong is op dag 8 of 9 al, dus vlak na mn menstruatie.

@Marda wrote:

Ik weet niet welke test je gebruikt maar er zijn ook testen (kruidvat bijvoorbeeld :twisted: ) die áltijd positief uitslaan. Pas er mee op want deze testen staan er om bekent! Hou er verder rekening mee dat je test lijn echt net zo dik of nog dikker moet zijn dan je controle lijn. En als je een week geleden goed ongesteld bent geweest (minimaal 3 dagen rood bloedverlies) is de kans heel klein dat je nu zwanger bent, maar nog kleiner dat je nu al een eisprong gaat krijgen!

Succes in ieder geval.

Ik verwacht ook niet dat ik zwanger ben hoor :slight_smile: Ik vroeg me gewoon af hoe zat nou zat met de ovulatie :slight_smile:

De testen die heb gekocht hebben of 1 streepje of 2 streepjes, negatief of positief. Kruidvat hebben we hier niet 8) Maar ik ga sowieso niet compleet alleen op die testen af :slight_smile: Ik was gewoon nieuwschierig omdat we sinds februari/maart aan het proberen zijn en ik een vrij onregelmatige cyclus heb.

Mwaaah, we wachten gewoon af 8)

bedankt voor je antwoord :slight_smile:

@enidan23 wrote:

kan goed kloppen hoor! mijn eisprong is op dag 8 of 9 al, dus vlak na mn menstruatie.

Ik had me iets vergist in de tijd tussen de test en mijn ongi, ik was vorige week ongi met als laatste dag ongeveer vrijdag/zaterdag

Dus we zijn best al een week verder sinds mijn eerste test. Nu ja, of ie’ nou klopt of niet, ik was behoorlijk verrast over de uitkomst en we klussen gewoon door haha :mrgreen:

@Bat_kol wrote:

@Marda wrote:

Succes in ieder geval.

Ik verwacht ook niet dat ik zwanger ben hoor :slight_smile: Ik vroeg me gewoon af hoe zat nou zat met de ovulatie :slight_smile:

De testen die heb gekocht hebben of 1 streepje of 2 streepjes, negatief of positief. Kruidvat hebben we hier niet 8) Maar ik ga sowieso niet compleet alleen op die testen af :slight_smile: Ik was gewoon nieuwschierig omdat we sinds februari/maart aan het proberen zijn en ik een vrij onregelmatige cyclus heb.

Mwaaah, we wachten gewoon af 8)

bedankt voor je antwoord :slight_smile:

Wat voor streepje bedoel je?? Want je hebt namelijk zo ie zo altijd 1 streep dat is namelijk je controle streep en deze moet er altijd duidelijk staan, dan heb je daar naast altijd je test streep en deze moet echt gelijk aan of nog donkerder zijn dan je controle streep.

Een geen ochtend urine gebruiken he,… :naughty: :wink:

Bij mij staan er altijd 2 streepjes op, alleen is het 2e erg licht en pas met de ovulatie even donker als de teststreep…

Groetjes,

Femke

sommige meiden hebbne idd heel snel 8 a 9 dagen alweer een eisprogn (korte cyclus)

@tamara24 wrote:

sommige meiden hebbne idd heel snel 8 a 9 dagen alweer een eisprogn (korte cyclus)

Dank je voor je antwoord :slight_smile: Dat wist ik niet…vandaag weer een test gedaan en toen stond er maar 1 streepje, negatief dus hehe We zullen zien, meer dan klussen kunnen we toch niet doen :wink: :mrgreen:

Hoi hoi,

je kan misschien wel ook bij jullie de Persona staafjes krijgen. Ik heb ze voorafgaand aan mijn vorige zwangerschap gebruikt. Ze zijn namelijk veeeeel goedkoper dan de standaard ovulatietesten.

Mocht het je wat lijken, kijk dan even op de ZWANGER WORDEN VAN DE TWEEDE, pagina 51. Daar heb ik net uitgelegd hoe je die kan gebruiken.

Succes!

liefs, Byke

Ook ik ben overgestapt op de veel goedkopere dipstick.

Bij http://www.babyboomshop.nl krijg je nu een grati s extra starterspakket met 25 ovulatietesten en 5 zwangerschapstesten !!

Je moet alleen ergens een stukje schrijven zoals ik nu doe en deze naar hun op te sturen als bewijs, en dan krijg je het extra pakket t.w.v. eur 27,- helemaal grati s!!!

Doe er je voordeel mee!

suc6 allemaal!!!

Brenda :lol: