Ovulatie test vraag

ik heb afgelopen maand ovulatie testen gebruikt, en op dag 25 had ik een super dikke duidelijke 2e streep…en op dag 31 ongesteld geworden.



ik snap er niks van, want normaal gezien word je na een eisprong toch na =/- 14 dagen ongesteld



iemand enig idee hoe dit kan? kan je zomaar een positieve eisprong krijgen terwijl je geen eisprong hebt? en kan je dan ook je eisprong gemist hebben de dagen ervoor? ik snap het namelijk niet helemaal…



bij mn dochtertje had ik voor het eerst ovu test gebruikt en toen op dag 21 duidelijke 2e streep en 12 dagen later zwanger… ik had dus gewoon goeie ervaring met die test :angel:

Hij was wel superpositief zeg, wow!! Misschien heb je deze maand een hele korte luteale fase gehad?



Als je elke dag rond zelfde tijdstip test, kan je in feite niet je lhpiek missen, mits je een hele korte lhpiek hebt. Maar dan alsnog, dan had je niet op dag 25 die knallende test kunnen hebben. En bedoel je een positieve ovutest hebben zonder eisprong? Volgens mij niet, want die ovutest reageert op lh waarde…



Dit is wat ik er nog van weet hoor :wink:



Hopelijk is het snel raak!

thanks :angel:



luteale fase heet dat dus haha, dan moet mijn vraag dus eigenlijk zijn…kan een luteale fase zo ontzettend kort zijn? want als ik wiki vraagt zegt hij dit:


Deze fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen.


en die knallende test was maandagochtend (maandagavond veel buikpijn gehad) en vrijdag avond net voor in naar bed ging ongesteld.. echt mega kort dan.. heeft het eitje uberhaubt tijd gehad om in te nestellen vraag ik me dan af..oohh wat een onwetendheid brengt dit toch weer allemaal mee :shifty:

Jouw luteale fase is dan wel superkort geweest ja… Ben je al lang gestopt met anticonceptie?

Dit was de 2e maand zonder pil. geduld is niet mijn sterkste punt haha maar als je er eenmaal voor gaat dan wil je ook gelijk hé :smiley:



Vorige x was het 3e maand raak en toen mk en daarna met ovu test gelijk raak dus ik had stiekem gehoopt dat het gelijk raak zou zijn :oops:

Ohhh herkenbaar :wink:



Ik heb voor Jayden 3 keer een miskraam gehad, was om de 2 maanden zwanger… Bij Quincy was ik de 2e ronde zwanger… Dus toen we voor de derde gingen, had ik eigenlijk ook verwacht snel zwanger te zijn, maar het duurde mooi 7 maanden eer ik in verwachting was van Caylan… Met positieve ovutesten tussendoor… Maar de maand dat ik het heb laten rusten raakte ik zwanger hihi

Je schrijft dat de test van maandagochtend was, je doet de test toch niet met ochtend urine he? Want dat geeft een afwijkend beeld, dat is veel te geconcentreerd en dat krijg je valse positief meldingen.



Ik heb deze soort zelf ook gebruikt, mijn piek zag er nooit sterker uit dan ergens halverwege jouw stripje :shifty: daar zie ik het streepje namelijk net zo donker worden als de teststreep?

Idd met ochtend urine gedaan, daarom heb ik zoveel donkere streepjes denk ik haha maar dan verklaard het nog niet echt waarom er eentje zo overduidelijk veel donkerder is toch

Tja het luistert nogal nauw, dus als je met ochtendurine hebt getest, dan kun je er geen enkele conclusie aan verbinden. :wink:

Het kan namelijk zijn dat je de dag ervoor minder hebt gedronken, en dat daarmee de test donker is uitgevallen.



Wat ik deed was rond een uur of vijf 's middags testen en dan gedurende de dag niet teveel drinken. Ook niet te weinig natuurlijk, maar wel iedere dag ongeveer evenveel. Dat werkte voor mij om een duidelijk patroon te zien.

ik deed het altijd met de 2e plas van de dag, dus niet pure ochtendurine. En die ene donkere streep is echt wel een positieve ovutest hoor! Je hebt altijd lh in je urine zitten, vandaag altijd een licht 2e streepje…

Ja dat zou ook nog kunnen, want ik werk vaak tot 18:30 of later en ik kan moeilijk op mn werk ovulatie testen gaan doen. ik ga deze maand maar eens tempraturen proberen en mocht het niet raak zijn dan probeer ik ovulatietesten nog eens alleen dan niet met ochtend urine…



Maar toch blijf ik het vrewmd vinden dat ik echt het idee dat ik mijn eisprong zo laat had en zo kort daarop ongesteld werd…

Daarbij hebben hanteren we sowieso om de dag “klussen” vanaf dag 10 dus het is sowieso niet raak geweest, het gaat mij vooral dat weet wanneer die eisprong is geweest

Het kan… hier ook een korte luteale fase… met als gevolg, vrij veel prille miskramen… eitje krijgt niet goed tijd in te nestelen eer de baarmoeder al weer schoon wil…



Maar zo wat ik zie, lijkt hij op dag 19 juist al donkerder dan de rest…

Testen met ochtendurine zegt helaas helemaal niks. Je hebt altijd LH in je lichaam en tijdens de nacht hoopt zich dat allemaal op. Met als gevolg dat je 's ochtends met de eerste urine altijd een donkere streep plast. Dat zegt dus helaas niks over een eisprong. Ook niet dat je met ochtendurine ineens een donkerdere streep had.



Het is alleen betrouwbaar als je overdag test, elke dag rond hetzelfde tijdstip, voor de test 4 uren niet plast en in de tussentijd niet teveel drinkt.

Sluit me aan bij Jippie, als je ze niet correct gebruikt, zegt het helemaal niks…

ok duidelijk, thanks voor jullie reacties!

hopelijk was het dan idd gewoon een foute test en niet een hele korte luttale fase zoals cell zegt…

Op zich is het niet heel raar als zo kort na het stoppen met de pil je cyclus nog niet op orde is, en dat uit zich dan meestal in een korte luteale fase. Vraagje: geef je borstvoeding? Dat kan ook invloed hebben; ook daardoor kan de luteale fase sterk verkort worden. Zeker als je dan ook de pil geslikt hebt, kan dat elkaar nu versterken.



Elke dag testen met een ovulatietest is overigens wel vrij prijzig, toch? Met het meten van je ochtendtemperatuur - heb je alleen een koortsthermometer en een velletje papier voor nodig - kun je ook zien of je een eisprong hebt. Alleen zie je dat pas achteraf, omdat de temperatuursverhoging van ca. 0.2 C net naderhand plaatsvindt ). Je leert hiermee wel voorspellen wanneer je zo ongeveer je eisprong kunt verwachten. En je kunt aan deze temperaturen ook zien hoe lang je luteale fase is. En zeker als je ook je slijm in de gaten houdt (http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=109964) en dat erbij noteert, krijg je veel inzage in je vruchtbaarheid, gratis en voor niks :slight_smile:

nee geen bv, en ik ben idd deze maand aan het temperaturen gegaan om wat inzicht te krijgen, maar daar is helaas nog niet echt iets duidelijks uit gekomen (nu op dag 26 en nog geen eisprong kunnen ontdekken en wel 4 dagen vreemd licht bloedverlies) dus ik denk dat mijn lijf gewoon nog in de war is met een half jaar pil slikken… geduld voor mij dus :silenced:



thanks voor je tips!

Ja, het kan best nog even duren voordat je cyclus weer terugkeert. Met slijmwaarnemingen heb je daar ook meer zicht op – als er nog geen cyclus is, heb je lange tijd achtereen hetzelfde soort slijm (of helemaal geen), of juist dan weer ‘vruchtbaar’, dan weer niet (zonder duidelijke lijn, zoals je wel ziet in een cyclus met eisprong).



Oh ja, als je een thermometer te pakken kunt krijgen waarmee je 2 cijfers achter de komma kunt meten, koop die dan. Dat maakt e.e.a. wat duidelijker.



Succes :slight_smile:

Na mijn m.a. op 19 feb toch maar met ovu testen begonnen en ik had op 26 maart een super positieve ovulatie test (nu nooit meer met ochtend urine gedaan)



En vanaf donderdag 3 april alweer licht bloedverlies en vandaag zo 6 echt doorgebroken, zou betekenen dat ik dan weer echt een korte lutale fase heb gehad :think:



Wat een gedoe, het beïnvloed gewoon echt alles als je iets graag wil :wall: