Overvolle plasluier s'nachts / veel dorst overdag

Wij zijn al een jaar aan het tobben met het slapen van ons ukkie, ze is al een jaar rond 4/5 uur wakker en we hebben alles al geprobeerd. We hadden ook al een grotere maat luiers geprobeerd maar dat hielp niet, nu doen we al 2 weken weer iest nieuws en dat werkte dus tot gisteren.



Ze draagt nog 4, en met nacht 4+ sliep ze ook niet beter. Manlief kreeg ineens het heldere licht, wat als we haar nu eens rond 22/23 uur verschonen, want ze heeft vaak wel een hele volle plasluier 's ochtends (als ze wakker wordt verschonen en dan terug helpt niet, ze gaat dan echt niet meer slapen) Dus zo geprobeerd, rond 22/23 uur een schone luier, maat 4+ en ze sliep zowaar tot 6/half 7, al zo’n 1,5 week. Alleen, helaas pindakaas, gister en vanmorgen was het weer half 6 en toch ook met een hele dikke plasluier. Maar, een grotere maat kan eigenlijk niet, daar verzuipt ze in, ze weegt net 9.5 kg schat ik, klein prulleke dus. Lijkt me ook niet echt de bedoeling om haar steeds maar om die tijd te verschonen??? (als het helpt dan doen we dat toch, maar zou eigenlijk niet moeten toch)



Iemand een idee hierover? Is het normaal dat ze zoveel plassen? Wat ons namelijk ook opvalt is dat ze overdag altijd heel veel dorst heeft. Klokt regelmatig een hele beker weg en dat ze dus vergeleken met oudste en met de overvolle luiers wel heeeel veel plast 's nachts (op zich logisch als je veel dirnkt maar toch)

En wat doe ik dan met die luiers? Hoe ga ik zorgen dat ze de hele nacht met een luier kan? (dan nog vraag ik me af of dat echt de oorzaak is, maar goed, we proberen alles wat we bedenken)

Ik lees mee, hier gaat het ook nog wel eens mis met de luier.



Stef draagt mt 5 's nachts, en hij is ook nog geen 10kg.

Dat gaat wel beter.

Ook krijgt hij 's avonds voor het slapen gaan, nu geen grote fles meer met melk, maar iets van 130cc.

Hij heeft nog wel behoefte aan die laatste fles dus we laten het nog wel even zo.

over de hoeveelheid drinken kan ik weinig zeggen. Doordat Bommel nog regelmatig bij mij drinkt weet ik de hoeveelheid niet.



Wij hebben ook geworsteld met de nachtluier, jongetjes en buikslaper vraagt om lekkages. Wat hier goed werkt is om geen romper (of die open laten) aan te doen. De romper geeft de luier minder ruimte om goed vol te raken. Ook de band van de pyjamabroek op de luier gaf lekkage. Hier dus altijd jumpsuits als pyjama of pyjamatrui en dan met blote benen in de slaapzak. (maar helaas heeft Bommel een hekel aan slaapzakken)

Mn oppaskindje had het ook, volgens mij hebben ze gewoon een ander merk luiers geprobeerd en dat ging goed maar durf het niet zeker te zeggen.



Indy drinkt veel en rond 23 uur krijgt ze nog een fles van 210 cc (luier heeft ze 12 uur om 's nachts) maar lekt nooit door eigenlijk… Zij heeft maat 4 luiers…

Hier ook 2 die regelmatig nat was.

Wij verschonen (hij is inmiddels 4) nog steeds voordat we zwelf naar bed gaan. Een ander merk kan idd. ook uitkomst boeden, bij ons werken die van c1000 prima :thumbup:

Thanks voor de reacties!



Even ter verduidelijking; de luiers lekker niet, ze zitten alleen wel heeel erg vol (als je erin prikt zou de plas eruit spuiten bij wijze van :mrgreen: )



Toch eens 5 proberen dan, hoop dat ie dan juist niet gaat lekken, te grote luier kan ook lekkage geven. Twijfel wel of ik dan wel of niet nog zal verschonen. Probeer denk ik eerst van niet. (heb weer zo’n ik moet wachten want ze moet nog een avondfles voor ik naar bed kan gevoel)(maar het is al beter dan vanaf 4/5 wakker zijn)



We hebben kruidvatluiers, heb alle merken gehad en deze lekken en ruiken het minste en zitten het beste bij allebei onze meiden. Qua maten zit er ook geen verschil tussen de merken, iemand ervaring met luiers die meer vocht kunnen opnemen dan?

Oh en ze drinkt niets meer na ongeveer 18/18.30, bij het avondeten rond die tijd krijgt ze laatste keer drinken, soms een paar slokjes bij het tanden poetsen, dus dat kan ik ook niet weglaten.

Heeft ze echt dorst of vindt ze het gewoon lekker? Je kan misschien proberen om net een beetje minder drinken aan te bieden.



En anders misschien een inlegger kopen (voor in wasbare luiers, maar gaat vast ook prima in papieren luiers), je hebt speciale voor de nacht. Dan kan de luier wat meer hebben en voelt ze misschien ook minder snel dat ie vol zit (ik neem aan dat ze daarop reageert?). Maar ja, die zullen allicht ook weer nat aanvoelen, maar daar kun je dan weer een papieren inlegger overheen doen (als je wilt proberen kan ik je er wel wat sturen, want ze gaan per heel veel op een rol).

Merel, ze heeft echt dorst. Als ze wat moppert en je biedt drinken aan drinkt ze het in 1 teug leeg, alsof ze maanden geen drinken heeft gehad. Soms is ze mopperig en heeft ze net daarvoor gedronken, dan hoeft ze het bijv niet. Er zijn ook momenten dat ze het gewoon leuk vindt om n bekertje te hebben, maar mijn man viel het ook op, ze is nogal dorstig.



Die inleggers ken ik niet, zal eens even googlen, thanks voor de tip en als ik er wil proberen kom ik erop terug!

Is het geen honger als ze zo mopperig doet ipv dorst?

Mijn dochtertje kan ook zo jengelen, maar dan weet ik dat ze honger heeft. Drinken vult de maag natuurlijk ook wel, maar mss lust ze ook wel wat te eten.

Nee eten slaat ze dan af, het is echt dorst op zo’n moment.

De baby-dry van Pampers heeft een extra plaslaag, heb je deze wel eens geprobeerd?



Pete dronk ook altijd veel en werd 's ochtends met een overvolle (en soms lekkende) Pamper wakker. Sinds een jaar is dit minder geworden en wordt hij vaak met een droge luier wakker. Ook heb ik het idee dat hij minder (nog wel voldoende) drinkt.



Luc en Stan drinken in vergelijking met Pete op die leeftijd een stuk minder en zij hebben dan ook geen volle plasluier als ze wakker worden.

voor wat betreft de hoeveelheid drinken… wat drinkt ze dan?

Dochter van vrienden van ons dronk ook ontzettend veel en slempte dan ook in no time een beker achterover.



Tot ze op het CB vroegen wat voor drinken.

Vrijwel altijd diksap of roosvicee.

Advies: zet eens water neer en kijk hoe snel dat weg is.



Voor hun dochter bleek het dus ondanks dat ze dachten dorst toch vooral om lekker te gaan. Want als je echt dorst hebt drink je ook wel water natuurlijk en dat vertikte ze.



Automatisch werden de luiers toen dus ook minder gevuld.

Tja… dat is het dus ook niet, want ze krijgt bijna alleen water. Onze kinderen zijn gewend aan melk bij ontbijt en brood, sap bij het koekje en soms bij het fruit en verder alleen water. Dus in principe water bij het fruit en avondeten en tussendoor standaard water. Dus als ze dorst heeft krijgt ze water en dat klokt ze zo weg. Ze vraagt er dan ook echt om. Heeft ze geen dorst dan hoeft ze idd ook geen water (en op zo’n moment trouwens ook geen sap) en vraagt ze er ook niet om, of ze gaat met de beker spelen.



Ze krijgt 's ochtends bij het eten een beker melk, bij het fruit een beker water, dan weer een beker melk bij het brood en na het slapen een beker sap. Dan bij het avondeten een beker water en soms 2 en heel soms bij het tanden poetsen soms een paar slokjes. Dit is waar onze oudste in de winter genoeg aan heeft, ook wat ongeveer gemiddeld aan hoeveelheod vocht aangeraden wordt, maar daarnaast heeft ze dus veel dorst en krijgt ze tussendoor ook regelmatig water.



Ik ben geen fan van pampers, maar ik ga eens kijken of ze daar kleine pakken van hebben, kan ik het eens proberen. Qua gewicht gaan die wel hetzelfde toch? Heb idd al op hun site gekeken omdat ik wist dat ze luiers voor de nacht hebben, maar er staat dat het vooral tegen lekken is en dat doen ze niet.



Toevallig zei iemand “heeft ze geen suiker” omdat veel dorst en veel plassen daar ook een kenmerk van is, maar dat lijkt me stug omdat ze daar verder geen enkel kenmerk van heeft.



Toch typisch, zo’n klein prulleke, wat zoveel drinkt en zoveel plast, voor zo’n klein lijfje!

Vannacht een maat 5 geprobeerd, zonder de avond nog extra te verschonen. Ze werd wakker tegen 5.45, met ook een overvolle luier, dus maat 5 zonder verschonen doet eigenlijk hetzelfde als 4+ met verschonen. Maar het is echt zwemles in die maat hoor, veeel en veeel te groot. We gaan vanmiddag pampers dry halen, kijken of dat nog verschil maakt. Dan ook maar 4+ en 5, kijken wat het doet.



Toch wel gek, alles geprobeerd, ook andere grotere luiers, niks hielp en nu zijn we ineens helemaal daarmee bezig alsof het daaraan ligt, zul je zien dat het over 2 weken toch allemaal weer niet helpt. :roll:

tygo dronk rond die leeftijd ook enorm veel

er is zelfs onderzocht dmv een glucose dagcurve of hij dus diabetes heeft maar dat was allemaal gewoon goed.

volgens mijn huisarts was het ook niet heel erg als hij veel dronk

hij kan zo 2 liter per dag drinken dat is wat het cb toen ongerust maakte

nu is het minder geworden



hier ook luiers van het kruidvat en doen het idd prima

heb toevallig vannacht tygo verschoond terwijl hij door sliep

ik liep op de gang en rook dat hij een poepluier had :lol:



weet je zeker dat het om de plasluier gaat dat ze vroeg wakker word?

want tygo heeft ook periodes dat hij om 6 uur al naast mijn bed staat

Hier ook een jongetje wat zoveel plast 's nachts. Pampers baby dry is de enigste luier die hem droog uit bed laat komen!