Overtijd...

Hoeveel overtijd waren jullie eigenlijk, en wanneer werden jullie doorverwezen, naar het ziekenhuis.



Ik ben nu 40+4 en moet vanaf vrijdag (dan is het 41+1)om de paar dagen naar het ZKH voor een CTG en controle bij de Gyn.



Misschien is het wel niet meer nodig en dient ie zich voor vrijdag nog aan…

Bij de vk geven ze aan dat je vanaf 41 weken bijna elke dag naar het zkh moet voor controle en pas met 42 weken gaan ze inleiden. Ik heb er geen ervaring mee, maar wilde het wel weten.

Of…het eerste kindje in Nederland van 2008!



je bent in ieder geval geduldiger dan ik. Ik had 3 dagen geleden al mijn man met de wc onstopper op pad gestuurd om het kind te halen! :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik was in de zwangerschap van Lucas 41 weken en 1 dag toen ik werd doorverwezen maar dat was omdat ik daar zelf om vroeg anders was het pas gebeurt met 41 weken en 3 dagen. Ik ben met 41 weken en 6 dagen ingeleid en dat was ook 1 dag eerder dan ze normaal doen…

Heb er wel een enorme jankbui aan moeten wagen maar dat was helemaal niet erg want mijn tranen zaten al hoog, want ik was het zoooo zat

@Anne-marie wrote:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


hehe…geen ideeen krijgen nou hoor!



Er zijn natuurlijke manieren om de bevalling op gang te brengen. Sex, bijvoorbeeld. Of framboos-blad thee. Of Sex… :wink:



Geen bad nemen, maar een douche. Omdat een bad tegen de ‘zwaarte kracht’ werkt. Accupunctuur zou ook kunnen helpen. Je tepels manipuleren (komen we weer terug bij de sex!) om een stof vrij te laten komen oxytocin wat ook in de pil of infuus zit bij een medische inductie.



Of moeder natuur haar gang laten gaan en zien hoe lang peanut het uit houd daar in je buik.



(Ik kies voor de sex, gevolgd met een kopje thee, en DAN de wc ontstopper)

Whahahahaha…maar effe serieus, die opties daar wist ik van, en schijnbaar ook ananas eten.



Maaaaaaar, als ik 1 januari voorbij ben dan zou ik dat voor de beeb zelf heel fijn vinden, met het oog op verjaardagen in de toekomst :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Misschien ben ik het toch onbewust aan het tegenhouden ofzo :oops: :oops:

ja, dan moet je ook niet zo met je knieen tegen elkaar gedrukt zitten! :stuck_out_tongue:



Dus vanaf morgen avond aan de slag met de thee en de tepels. Ik kan me je gesprek met het ziekenhuis ZO voorstellen! “Nee, ik hoef niet meer te komen hoor…mijn tepels hebben goed werk vericht!”

Ik moest met 41+4 voor t eerst naar de gyn voor een CTG, besloten om me met 41+6 in te leiden maar met 41+5 kwam ie toch nog spontaan :lol: .

:mrgreen:

ik zou pas met 42 weken doorverwezen worden naar de gyn!!!

maar beviel net de nacht ervoor, dus met 41+6 weken

Ik werd ook bij mijn oudste zoon met 42 weken doorgestuurd.



Hij kwam met 42 weken en 1 dag, op 7 januari, terwijl ik 23 december uitgerekend was. Ook lekker na de feestdagenn dus! Heerlijk!



Alvast succes Anne-Marie :thumbup:

Er zijn natuurlijke manieren om de bevalling op gang te brengen. Sex, bijvoorbeeld. Of framboos-blad thee.


Helaas... Framboosbladthee wekt geen bevalling op...
Je mag het de hele zw door drinken en het bereidt je baarmoeder voor op de bevalling, en zorgt er daarna voor dat alles weer snel heelt en op an plek terugkomt... maar het heeft geen zin om het nog te gaan drinken als je overtijd bent in de hoop dat het de bevalling opwekt. Sorry!

Bij Mateo was ik 41w3d en ik heb geen extra ctg’s gehad. Bij Micah was ik 41 weken en toen hoefde ik ook niet naar het ziekenhuis…



Maar weet je, ik hoop gewoon voor je dat je je menneke snel in handen hebt en net zo’n heerlijke bos haar heeft als Tijn… :inlove:

Ik ging met 42 w over richting zkh,



maar volgens mij hoef jij je daar nu geen zorgen meer over te maken :mrgreen: , na wat ik net bij de decembermama’s heb gelezen!

Succes :thumbup:

duurt het echt zolang voordat ze wat doen… :cry:

ben nog maar net een paar dagen overtijd maar zit er echt helemaal doorheen… ben net een wandelende olifant… enkels en onderbenen heb ik niet meer…

lopen wil haast niet meer…BAH…



hoop dat mijn VK wel eerder ingrijpt want anders word ik gek… en ik ben al zo sjaggie de laatste dagen… ben nu echt niet leuk zwanger meer…

arme man van mij :hug:

@GroeneVrouw wrote:

Er zijn natuurlijke manieren om de bevalling op gang te brengen. Sex, bijvoorbeeld. Of framboos-blad thee.




Helaas… Framboosbladthee wekt geen bevalling op…

Je mag het de hele zw door drinken en het bereidt je baarmoeder voor op de bevalling, en zorgt er daarna voor dat alles weer snel heelt en op an plek terugkomt… maar het heeft geen zin om het nog te gaan drinken als je overtijd bent in de hoop dat het de bevalling opwekt. Sorry!




Ach ja. Weer wat geleerd dat niet van Google komt. :slight_smile:

Ik was 41+4 maar hoefde niet naar het zkh voor extra controle’s of CTG’s.

@Missygirl1983 wrote:

duurt het echt zolang voordat ze wat doen… :cry:

ben nog maar net een paar dagen overtijd maar zit er echt helemaal doorheen… ben net een wandelende olifant… enkels en onderbenen heb ik niet meer…

lopen wil haast niet meer…BAH…



hoop dat mijn VK wel eerder ingrijpt want anders word ik gek… en ik ben al zo sjaggie de laatste dagen… ben nu echt niet leuk zwanger meer…

arme man van mij :hug:




Flink klagen bij de VK hoor dat wil nog ook weleens helpen :lol: .

Annemarie is vanochtend bevallen van Sem :wink: